دانلود و خرید کتاب حماسه استالینگراد ادوین پالمر هویت ترجمه محمد قهرمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حماسه استالینگراد اثر ادوین پالمر هویت

کتاب حماسه استالینگراد

معرفی کتاب حماسه استالینگراد

کتاب حماسه استالینگراد نوشته ادوین پالمر هویت است که با ترجمه محمد قهرمانی منتشر شده است. کتاب حماسه استالینگراد به مبارزه و مقاومت ۱۹۹ روزه مردم استالینگراد مقابل نیرهای متحدین می‌پردازد.

درباره کتاب حماسه استالینگراد

کتاب حماسه استالینگراد تصویر درخشان از خلق حماسه‌‌های تاریخ است که در بستر جنگ جهانی دوم و خطه استالینگراد اتفاق افتاده است. حماسه بی‌‌نظیری که پیروزی خون ‌بار ملت روس بر آلمان نازی از آنجا آغاز شد. ادوین پالمر هویت به ‌عنوان مورخ نظامی در جهان شناخته شده است. او نویسنده چیره‌ دستی است که حوادث سترگ تاریخ را به تصویر کشیده است. این اثر با مشابهت به رمان تاریخی ضمن آنکه محتوای مستندش را حفظ می ‌کند به خواننده تصویری روشن از نبرد سرنوشت ‌سازِ تاریخ روسیه ارائه می‌دهد.

نبرد استالینگراد (۱۹ ژوئیه ۱۹۴۲ تا ۲ فوریه ۱۹۴۳) دفاع موفقیت‌آمیز نیروهای ارتش و مردم شوروی در برابر نیروهای آلمانی بود، بسیاری از مورخان آن را بزرگ‌ترین و مهم‌ترین و خون‌بارترین نبرد در جنگ جهانی دوم می‌دانند.

خواندن کتاب حماسه استالینگراد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به داستان تاریخی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب حماسه استالینگراد

ولی در مسکو، ۱۲ ژوئن، به نظر می‌آمد موج جنگ در اروپا در فاصله دوریست. در ۴۱ ژوئن همه روزنامه‌های شوروی و ایستگاه‌های رادیو اعلامیه خبرگزاری تاس را که از طرف استالین دیکته شده بود، انعکاس دادند.

«به‌رغم پوچی شایعات در خصوص نزدیکی جنگ، مقامات مسئول در مسکو بیانیه‌ای صادر کرده‌اند و در آن با وجود شواهدی که در اختیار است، پایبندی دو کشور آلمان و اتحاد شوروی طبق مفاد معاهده عدم تجاوز فی‌مابین، تأیید می‌شود. مانورهای سربازان آلمانی در مناطق شرق و شمالی آن کشور به منظورهای دیگری است و ارتباطی با اتحاد شوروی ندارد. این دروغ است که گفته شود اتحاد شوروی در حال آماده شدن برای جنگ با آلمان است.»

صبح روز شنبه، صفحات نخست پراودا و ایزوستیا به اخبار مربوط به قزاقستان و گزارشی طولانی از کنفرانس هفته گذشته حزب کمونیست در مسکو اختصاص داشت. اخبار جنگ در صفحه پنج آورده شده بود. ژنرال اروین رومل در نبردهای شمال آفریقا به پیروزی رسیده و تهاجم انگلیسی‌ها، با نام عملیات تبرزین با شکست روبرو شده بود. روزنامه‌نگاران چنین تفسیر کردند که ممکن است هیتلر از طریق اسپانیا به سوی جبل‌الطارق حمله برد. خوانندگان روزنامه‌ها نیز توجهشان بیشتر جذب صفحات ورزشی و اعلان مربوط به برگزاری ورزش‌های آبی شده بود که از روز یکشنبه در مسکو آغاز می‌شد.

روز یکشنبه کمیساریای جنگ، تأیید گزارش‌های اولیه از حمله آلمان در شب ۲۲ ژوئن را دریافت کرد. استالین وقتی گزارش‌ها را دید، باز هم حاضر به قبول آن‌ها نشد، همان‌طور که رفقایش گئورگی مالنکوف و آندری ژدانوف قبول نمی‌کردند. ولی گزارش‌ها رد نشدند.

شواهد باز هم افزایش می‌یافت. یک فراری آلمانی از عمل واحدش به فرمانده میدانی روس در حمله به آنجا خبر می‌داد. با اطلاع از این گزارشات، کمیسر جنگ، مارشال سمیون تیموشنکو و رئیس ستادش، ژنرال گئورگی ژوکوف با یک فرمان در خصوص قراردهی کلیه واحدهای مرزی روسیه، در وضعیت آماده‌باش جنگی در ساعت پنج بعدازظهر به دیدار استالین آمدند.

استالین غرید: «این فقط یک فتنه‌انگیزی است». ولی ژنرال‌ها پافشاری می‌کردند. استالین با ناراحتی فرمان را امضا کرد، او گفت که منتظر این قبیل فتنه‌ها بوده است و اضافه کرد: «وظیفه اصلی ارتش‌های ما خودداری از درگیری به فتنه‌انگیزی‌هاست.» 

نظرات کاربران

کاربر ۳۷۳۱۰۸۲
۱۴۰۱/۰۷/۱۸

اطلاعات کاملی را درباره جنگ جهانی دوم از قبل از جنگ تا پایان جنگ استالینگراد میدهد و بی غرض بودن و بیان نکات مثبت و منفی هر دو جناح و همینطور بیان سندی و موضوعی عالی بود و لذت بردم

- بیشتر
rezajan
۱۴۰۱/۰۶/۰۶

معلوم شد تصمیمات این دو تا که عکسشون روی جلد کتابه بزرگترین عامل کمک به ارتش دشمن بوده . ژنرالهاشون هم فقط سعی میکردند جمع کنند کار رو با وجود اینها

کاربر ۳۰۷۵۵۱۲
۱۴۰۰/۰۸/۲۵

خیلی گرونه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۱۴ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۱۴ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان