دانلود و خرید کتاب مدرسه یادگیرنده پیتر سنگه ترجمه فرنوش فرهمند
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدرسه یادگیرنده اثر پیتر سنگه

کتاب مدرسه یادگیرنده

معرفی کتاب مدرسه یادگیرنده

کتاب مدرسه یادگیرنده نوشته پیتر سنگه است که با ترجمه فرنوش فرهمند منتشر شده است. این کتاب توضیح می‌دهد تغییرات بزرگ با گام‌های کوچک آغاز می‌شوند. این کتاب شیوه‌های آموزش را تغییر می‌دهد.

درباره کتاب مدرسه یادگیرنده

کم نیستند معلمانی که با عشق و تعهد زمان زیادی را صرف بهبود کیفیت تدریس درس‌های خلاقانه می‌کنند؛ اما کلاس خلاق بدون ارتباط فعال با جهان اطرافش ادامه نمی‌یابد. پیتر سنگه و همکارانش با ارائه تجربه‌هایی ملموس از محیط‌های آموزشی نشان می‌دهند که می‌توان مدرسه را به سازمانی یادگیرنده و محیطی ایده‌آل برای یادگیری دانش‌آموزان تبدیل کرد.

ترجمه این کتاب براساس آخرین نسخه منتشرشده زبان اصلی است. کتاب اصلی چهار فصل دارد و چون کتاب مرجع است، می‌توان از هر قسمت آن به طور مجزا استفاده کرد؛ بنابراین کتاب را در قالب چهار جلد مجزا منتشر شده  و هر جلد معادل یک فصل از کتاب اصلی است.

در جلد اول کتاب، به چگونگی خلق محیط یادگیرنده در کلاس، مدرسه و جامعه با استفاده از پنج فرمان یادگیری (تسلط شخصی، چشم انداز مشترک، الگوهای ذهنی، یادگیری تیمی و تفکر سیستمی) پرداخته شده است. از نظر نویسندگان کتاب، همه حق دارند که از یادگیری لذت ببرند، ولی در بسیاری از موارد ساختارهای محدودکننده مدارس این حق را از انسان ها سلب کرده اند. چه بسا با تأمل در نکات جلد اول، نگرشمان نسبت به زندگی تغییر کند و دوباره شوق یادگیری در وجودمان زنده شود.

در جلد دوم کتاب در کلاس درس گشوده می‌شود و کلاس وسعتی پیدا می‌کند به اندازه کل جهان. مؤلفان در این جلد تجربه‌هایی دست اول از معلمانی ارائه می‌کنند که تصمیم گرفته اند آنچه هست را به آنچه باید باشد تبدیل کنند.

کار این معلم‌ها نشان می‌دهد که به کمک پنج فرمان یادگیری و با خلق محیط یادگیرنده می‌توان انسانیت، ماجراجویی، کارآفرینی، کارتیمی و پرسش‌گری را جایگزین یادگیری طوطی‌وار و منفعلانه کرد.

اما جلد سوم کتاب یک گام فراتر از کلاس درس می‌رود و تحقق پایدار ِ رؤیای معلمان و مدیران فکور و متعهد را منوط به تغییر ساختار مدرسه می‌داند: تبدیل مدرسه از یک مجموعه به هم وابسته اما مجزا به تیمی که به خاطر هدف مشترکشان با هم یاد می‌گیرند.

 گروهی از معلم‌ها، مدیران و مسئولان ادارات آموزشی در این کتاب از تجربه‌های کاری خود گفته‌اند؛ این که چگونه توانسته‌اند ِ با کمک پنج فرمان یادگیری سازمانی و الگوی جدید رهبری آموزشی، مدارس به ظاهر بازنده را به مدارسی برنده تبدیل کنند. بله؛ تغییر غیرممکن نیست حتی در سخت ترین شرایط.

برای آسان‌تر کردن جستجو در کتاب، از علائمی استفاده شده است که هر کدام نشان دهنده موضوعی خاص هستند. این علائم، در بخش‌های مختلف کتاب، کنار سرفصل‌ها آمده‌اند.

خواندن کتاب مدرسه یادگیرنده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به مدیران و معلمان که دغدغه آموزش صحیح دارند پیشنهاد می‌کنیم.

بازی های آموزشی برای پرورش هوش میان فردی (اجتماعی) (۷ تا ۱۲ سال)
منیره عابدی
یادگیری معکوس
جان برگمن
مدارس باز - مدارس سالم
وینک هوی
اجرای ارزشیابی توصیفی به زبان ساده
ایرج خوش‌خلق
مسائل اساسی در تاسیس، مدیریت و رشد اندیشکده سیاست گذاری
حبیب‌الله ظفریان
روش های تدریس نوین (۱)
تام شرینگتون
روان‌شناسی اجتماعی در تعلیم و تربیت
مجید صفاری‌نیا
مدرسه‌ی خوب هر روز باید از نو ساخته شود!
سیدحسین رضوی خوسفی
بازی های آموزشی برای پرورش حواس پنجگانه، جلد دوم (۸ تا ۱۲ سال)
منیره عابدی
اصول و مبانی دیالوگ
محمدرضا نیستانی
مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی
اله‌کرم لیروای
راهنمای عملی نگارش و اجرای برنامه‌ی مدرسه
حیدر تورانی
نظریه‌های آموزشی
کنس دی مور
خلق محیط یادگیرنده در کلاس، مدرسه، جامعه
پیتر سنگه
روزگار برزخی معماری ما
علی اعطا
به معلمان اعتماد داریم
پاسی سالبرگ
معلم ژاپنی به مثابه رهبر
یوشی تاکا ایشی کاوا
کلاس یادگیرنده
پیتر سنگه
سبک های یادگیری، تسلط ربع های مغزی
سیدمحمدرضا ناظمی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان