دانلود و خرید کتاب با یک چرا شروع کنید (خلاصه کتاب) سایمون سینک ترجمه فاطمه فراهانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب با یک چرا شروع کنید (خلاصه کتاب) اثر سایمون سینک

کتاب با یک چرا شروع کنید (خلاصه کتاب)

معرفی کتاب با یک چرا شروع کنید (خلاصه کتاب)

میکروکتاب با یک چرا شروع کنید اثر سایمون سینک با زبانی ساده به دنبال انتقال این پیام است که دلیل موفقیت رهبران بزرگ دنیا، شیوه تفکر و عملکرد متفاوت آنهاست. 

میکروکتاب‌ها چکیده‌ای از کتاب‌های اصلی هستند که در زمانی حدود ۵۰ دقیقه دانش کامل کتاب را در اختیار شما می‌گذارند و مهمتر اینکه فضای کتاب کامل حفظ شده و لذت مطالعه را از دست نمی‌دهید.

درباره میکروکتاب با یک چرا شروع کنید

بحث اصلی میکروکتاب درباره چرایی کار رهبران و موسسان بزرگ دنیا است. سایمون سینک عقیده دارد که اگر بتوانیم چرایی کارهای خود را بدانیم به راحتی می‌توانیم فعل شدن را صرف کنیم و محصول و خدمات خوبی را در اختیار مشتری‌هایمان قرار دهیم. این کتاب به خاطر تشویق مردم به ‌الهام‌بخشی و ساختار نوشتاری روانش، در سال ۲۰۰۹ در لیست ۵ کتاب برتر و پرفروش دنیا قرار گرفت.

 خواندن میکروکتاب با یک چرا شروع کنید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر می‌خواهید با چگونگی کار رهبران بزرگ دنیا آشنا شوید و از روش آنها برای بهبود بخشیدن به شیوه مدیریت خود الهام بگیرید، این کتاب پرفروش را بخوانید.

 درباره سایمون سینک

سایمون سینک نویسنده، سخنران برتر انگیزشی و مشاور سازمانی در ۹ اکتبر ۱۹۷۳ در ویمبلدون انگلستان متولد شد. او نویسنده، مشاور سازمانی و سخنران انگیزشی آمریکایی بریتانیایی‌تبار است، سینک دانش‌آموخته کارشناسی حقوق از دانشگاه لندن سیتی و نیز کارشناسی انسان‌شناسی فرهنگی از دانشگاه برندایس می‌باشد که هم‌اکنون بعنوان مربی ارتباطات استراتژیک در دانشگاه کلمبیا و عضو غیرموظف شرکت رند، فعالیت می‌کند.

وی نویسنده ۵ کتاب است. کتاب با یکچرا شروع کنید: چطور همچون رهبران بزرگ الهام‌بخش باشید او در سال ۲۰۰۹ بعنوان یکی از ۵ کتاب پر فروش سال شناخته شد.

کتاب دیگر سینک «رهبران آخر غذا می‌خورند» نیز جز کتاب‌های پر فروش و شناخته شده است.

بخشی از میکروکتاب با یک چرا شروع کنید

در دنیا رهبران بزرگی وجود دارند که به نظر بسیاری از ما، رهبری کردن و الهام‌بخش بودن در خون آن‌ها نهفته است. اما باید بدانید که این موضوع ارتباطی با استعدادهای مادرزادی ندارد و هر کسی می‌تواند الگوها، رفتارها و طرز فکرهای یک رهبر را به دست آورد و روی دیگران تاثیر بگذارد. برای این موضوع به کمی انضباط نیاز دارید تا شما به عنوان یک فرد واحد یا در قالب سازمان‌های کلان بتوانید آنقدر موثر واقع شوید تا ایده‌ها، اهداف و چشم‌اندازهایتان را به همه دنیا نشان دهید. هدف این میکروکتاب هم این است که مانند یک راهنما بهترین و کارآمدترین روش‌ها را در قالب ایده‌های مختلف در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید با یک چرا کار خود را بهتر از دیگران آغاز کنید و در مسیر درستی قرار بگیرید.

مارتین لوتر کینگ (Martin Luther King) از جمله رهبرانی بود که توانست با سخنرانی‌های خود روی دیگران تاثیر بگذارد و به نوعی الهام‌بخش باشد. البته نباید او را یک فرد بی‌عیب و نقض در نظر بگیریم. حتی او هم ایرادات خاص خودش را داشت. لوترکینگ بر این باور بود که اگر بخواهد جنبش حقوق مدنی را در سرتاسر آمریکا به راه بیندازد، به کمک دیگران نیاز دارد و تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهد. او به غیر از هم‌پیمان‌هایش، به مردم هم نیاز داشت تا بتواند با هم‌صدا کردن آن‌ها با خودش، دیدگاه یک کشور نسبت به سیاه‌پوستان را تغییر دهد. در سال ۱۸۶۳ قرار بر این شد تا همه مردم یک صدا با یکدیگر، آمریکا را وادار کنند تا راه جدیدی برای برخورد با سیاه‌پوستان در پیش بگیرد. با اینکه برای کسی دعوت‌نامه‌ای ارسال نشده بود، اما همه آمدند. در حدود ۳۰۰ هزار نفر دور هم جمع شدند تا سخنرانی پُر شور دکتر لوترکینگ را بشنوند و با او همراه شوند.

برای اینکه یک نفر بتواند این جمعیت بزرگ از رنگ‌های مختلف را دور هم جمع کند، مهارت زیادی می‌طلبد. در واقع فرد باید دقیقا مشخص کند که به دنبال چه چیزی است و اقدامش چه نتیجه‌ای با خود به همراه خواهد داشت. مردم هم دقیقا می‌دانستند که با حضورشان در سالن مورد نظر می‌توانند دیدگاه یک کشور را به نفع خود و انسانیت تغییر دهند. مارتین لوتر کینگ کسی بود که کارش را با یک چرا آغاز کرد و توانست به موفقیت هم برسد. هر چند او در این راه کشته شد، اما مسیری که ایجاد کرد همچنان هم وجود دارد. او به جای استفاده از جنبش‌های خشونت‌آمیز، افکار را هدف قرار داد و باعث شد که امروزه سیاه‌پوستان سرتاسر دنیا وضعیت بهتری داشته باشند.

نظرات کاربران

F Sabity
۱۴۰۰/۰۱/۰۶

من نسخه نمونه رو مطالعه کردم خوب بود به نظر من و البته تعریف زیادی هم شنیدم از این کتاب

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۱۵)
تنها چیزی را به زبان بیاورید که هم به آن باور دارید و هم می‌دانید که می‌توانید آن را انجام دهید.
هدی✌
فرد باید دقیقا مشخص کند که به دنبال چه چیزی است و اقدامش چه نتیجه‌ای با خود به همراه خواهد داشت.
هدی✌
با احساس تعلق ما می‌توانیم با هر موضوعی ارتباط بیشتری برقرار کنیم، به همین دلیل همواره به دنبال این احساس هستیم.
هدی✌
جذبه وقتی به وجود می‌آید که فردی به ایده‌های بسیار بزرگتر از خودش باور دارد.
هدی✌
وقتی شما در چرایی خود وضوح داشته باشید، آن وقت می‌توانید به یک شخصیت با جذبه تبدیل شوید.
هدی✌
تنها جذبه است که به فرد الهامات لازم برای تغییر و بهبود شرایط را می‌دهد.
هدی✌
برای اینکه کسب‌وکارتان همیشه در رونق باشد باید به این موضوع توجه کنید که با چه کسانی کار می‌کنید. نباید هر کسی را به عنوان شریک کاری خود در نظر بگیرید، باید کسانی را در کنار خود نگه دارید که به شما و محصولی که تولید می‌کنید، باور داشته باشند
هدی✌
چیزی که باعث می‌شود تا ما تصمیم نادرستی بگیریم این است که همواره همه داده‌های موجود را رها می‌کنیم و به سمت فرضیات کشیده می‌شویم
هدی✌
اگر تصمیم ما اشتباه از کار درآمد و ضرری هم به دیگران نزد، دلیل بر این نیست که می‌توانیم تا بی‌نهایت آن را تکرار کنیم.
هدی✌
تنها تولید محصولات با کیفیت اهمیت ندارد، بلکه در کنار آن باید اعتبار لازم را داشته باشید.
هدی✌

حجم

۴۴٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۵۵ صفحه

حجم

۴۴٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۵۵ صفحه

قیمت:
۴,۸۰۰
تومان