دانلود و خرید کتاب شازده کوچولو آنتوان دوسنت اگزوپری ترجمه زهرا تیرانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شازده کوچولو اثر آنتوان دوسنت اگزوپری

کتاب شازده کوچولو

انتشارات:نشر آموت
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۱۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب شازده کوچولو

کتاب شازده کوچولو، اثر زیبا، دلنشین، عمیق و جاودانه‌ آنتوان دو سنت اگزوپری درباره‌ی کودک کوچکی است که از سیاره‌ی خودش، سیاره‌ی ب۶۱۲ به زمین سفر می‌کند و خاطرات سفرش را می‌نویسد.

درباره‌ی کتاب شازده کوچولو

اگزوپری در رمان شازده کوچولو از زبان یک کودک - که از سیارکی به نام ب۶۱۲ و درواقع از دنیایی دیگرآمده، پرسشگر مسائل بسیاری از آدم‌ها و کارهایشان است. شازده کوچولو در سفرش به زمین از سیاره‌های زیادی بازدید می‌کند. در هر کدام از سیاره‌ها، آدم‌هایی را می‌بینیدکه با آن‌ها گفتگو می‌کند و سوالات زیادی می‌پرسد. وقتی به زمین می‌رسد با خلبانی آشنا می‌شود که هواپیمایش خراب شده است. خلبان و شازده کوچولو باهم دوست می‌شوند. این دوستی باعث می‌شود نگاه خلبان به زندگی تغییر کند و دنیا را دیگر با محاسبات مادی آدم‌بزرگ‌ها نبیند.

اگزوپری در کتاب شازده کوچولو، سوالات زیادی مطرح کرده است. این سوالات همگی نمایانگر نگاهی متفاوت به زندگی است و جالب است بدانید که اگزوپری شازده کوچولو را به بهترین دوستش لئون وِرث تقدیم کرده است.

کتاب شازده کوچولو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شازده کوچولو یکی از زیباترین داستان‌های فلسفی است. خواندن این کتاب برای همه‌ علاقه‌مندان داستان تجربه‌ای لذت‌بخش است.

درباره آنتوان دوسنت اگزوپری

آنتوان دوسنت اگزوپری(۱۹۴۴-۱۹۰۰)، نویسنده و خلبان فرانسوی است که با جاودانه «شازده کوچولو» در تاریخ ادبیات جهان ماندگار شد. او که یک خلبان غیرنظامی موفق در پیش از آغاز جنگ جهانی دوم است، با برافروخته شدن شعله‌های جنگ به نیروی هوایی فرانسه پیوست. اما اشغال زودهنگام و رعدآسای فرانسه توسط قوای نازی، او را بر آن داشت تا به آمریکا برود و به جریانی بپیوندد که می‌کوشید ایالات متحده را مجاب کند تا وارد جنگ شود. سپس باز در جایگاه یک خلبان جنگی به نیروهای ارتش آزادی‌بخش فرانسه پیوست. او در این زمان از نظر سنی برای این کار پرخطر، نسبت به دیگر خلبانان، مسن‌تر و آسیب‌پذیرتر بود. در یکی از پروازهای عملیاتی بر فراز مدیترانه، ناپدید شد و به نظر می‌رسد در همین زمان جان باخته باشد.

علاقه اگزوپری به هوانوردی و خلبانی که در آن زمان شغلی ماجراجویانه به شمار می‌رفت به علاوه شخصیت راوی داستان «شازده کوچولو» که او هم یک خلبان است و مرگ رازآلود او که تداعی‌کننده پرواز شازده کوچولو در پایان داستان، به ماندگاری و جذابیت این نویسنده و اثرش دامن زده است. گویی شازده کوچولو، شخصیت تجسم‌یافته باورها و آرمان‌های اگزوپری یا خلبان حاضر در داستان است. کسی که در کودکی اندیشه‌های ناب و متفاوتی داشته است و آنها را در قالب نقاشی‌های عجیب او می‌بینیم. اما نمی‌تواند آنها را بروز دهد. پس شازده کوچولویی را می‌آفریند تا از زبان او، اندیشه‌هایش را بازگو کند.

اگزوپری آثار دیگری هم دارد که هر چند درسایه شهرت شازده کوچولو قرار گرفته‌اند، اما درباره آنها ویژگی‌های مشترکی را می‌توان برشمرد. بخش بزرگی از دیگر آثار اگزوپری با محوریت خلبانی و پرواز شکل گرفته‌اند و عنصر روایت‌های شخصی از زندگی در آنان دیده می‌شود. گویی اگزوپری اصراری ندارد یک نویسنده یا آفریننده آثار ادبی بدیع باشد. بلکه بیشتر در پی آن است تا روایت شخصی از دریچه نگاه خود به جهان را با دیگران به اشتراک بگذارد و ماندگار کند. از جمله این آثار می‌توان به «پرواز شبانه» اشاره کرد که آغازگر ورود حرفه‌ای او به دنیای ادبیات بود. همچنین «باد، ماسه و ستاره‌ها» دیگر اثر مشهور وی تا پیش از آغاز جنگ است که در آن به سقوط هواپیمایش در بیابان‌های لیبی می‌پردازد و توانست جایزه کتاب ملی آمریکا را به دست آورد. «پرواز به آراس» و «نامه‌هایی به خانه» از دیگر نوشته‌های چاپ شده او هستند.

معرفی نویسنده
عکس آنتوان دوسنت اگزوپری
آنتوان دوسنت اگزوپری
فرانسوی | تولد ۱۹۰۰ - درگذشت ۱۹۴۴

آنتوان دوسنت اگزوپری، نویسنده و خلبان فرانسوی است که با جاودانه «شازده کوچولو» در تاریخ ادبیات جهان ماندگار شد. او که یک خلبان غیرنظامی موفق در پیش از آغاز جنگ جهانی دوم است، با برافروخته شدن شعله‌های جنگ به نیروی هوایی فرانسه پیوست. اما اشغال زودهنگام و رعدآسای فرانسه توسط قوای نازی، او را بر آن داشت تا به آمریکا برود و به جریانی بپیوندد که می‌کوشید ایالات متحده را مجاب کند تا وارد جنگ شود. سپس باز در جایگاه یک خلبان جنگی به نیروهای ارتش آزادی‌بخش فرانسه پیوست. او در این زمان از نظر سنی برای این کار پرخطر، نسبت به دیگر خلبانان، مسن‌تر و آسیب‌پذیرتر بود. در یکی از پروازهای عملیاتی بر فراز مدیترانه، ناپدید شد و به نظر می‌رسد در همین زمان جان باخته باشد.

نظرات کاربران

@ryhl_30
۱۳۹۹/۱۱/۰۲

خیلی حذاب بود.😇

𝘼𝙂𝘿`𝘚𝘶𝘨𝘢
۱۳۹۹/۱۲/۰۵

من نسخه چاپی این کتاب رو دارم💖 واقعا عالی👌🏻❤😊

ainaz&hesam
۱۳۹۹/۱۱/۱۲

عالی بود 🌹🌹🌹🌹

طراوت
۱۴۰۰/۰۲/۱۷

عالیه من خیلی خوشم اومد

ارمیتا
۱۳۹۹/۱۲/۱۲

❄واقعا عالی بود❄

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۵۰۰
تومان