دانلود و خرید کتاب روش های ایجاد نظم و انضباط در نوجوانان جین نلسن ترجمه اسماعیل سعدی‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب روش های ایجاد نظم و انضباط در نوجوانان

کتاب روش های ایجاد نظم و انضباط در نوجوانان نوشته جین نلسن و لین لوت است. این کتاب سعی دارد به والدین و مربیان بیاموزد چطور نظم را به نوجوانانشان یاد دهند. این کتاب یک راهنمای جامع تربیتی است.

درباره کتاب روش های ایجاد نظم و انضباط در نوجوانان

زمانی که با والدین حرف بزنید متوجه دو دیدگاه متفاوت می‌شوید؛ نوجوانی که در این مورد از سوی والدین به تصویر کشیده می‌شود، نوجوانی خود-مرکز بین است، با صدای بلند به موسیقی گوش می‌دهد، با قدرت و سلطه به مبارزه برمی‌خیزد، دوستانش را به خانواده‌اش ترجیح می‌دهد، یک اتاق کثیف تزئین شده با پوسترها دارد، قیمت ماشین‌ها را می‌داند و سبک زندگی مستقلی دارد، از سبک پوشش دوستانش پیروی می‌کند، (بدون توجه به این‌که چقدر زشت است)، از هندزفری استفاده می‌کند، بازی‌های ویدئویی انجام می‌دهد و سیگار می‌کشد.

حالا اگر نوجوان مورد علاقه‌شان را تعریف کنند، نوجوانی که شرح می‌دهند، نوجوانی است که به توافقات عمل می‌کند (مثلاً قول می‌دهد که همیشه سر وقت حاضر شود)، داوطلبانه کمک می‌کند، صبحت کردن با والدین را دوست دارد (به من اجازه دهد که هر چیزی را در مورد زندگی‌ام به او بگویم)، غذاهای سالم می‌خورد، تلویزیون تماشا نمی‌کند، در هر دو حیطه ورزش و تحصیل، دانش به دست می‌آورد، در آزمون‌های پیشرفت تحصیلی نمرات بالایی می‌گیرد، از پول‌های خودش برای مو و آرایشش هزینه می‌کند و مابقی پولش را برای دانشگاه و خرید ماشین، سرمایه‌گذاری می‌کند، به همه احترام می‌گذارد (از جمله خواهر و برادر)،  خواسته‌هایش احترام‌آمیز را بیان می‌کند، وقتش را با انجام بازی‌های ویدیوئی هدر نمی‌دهد و دانش‌آموزی ممتاز است. 

اما حقیقت این است چنین نوجوانی نه‌تنها هویت ندارد بلکه هیچ دوستی هم نخواهد داشت، این کتاب سعی دارد یک ارتباط صحیح بین والدین و نوجوانان را آموزش دهد.

خواندن کتاب روش های ایجاد نظم و انضباط در نوجوانان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام والدین که فرزند نوجوان دارند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب روش های ایجاد نظم و انضباط در نوجوانان

استرس، فضای بین افکار شما در مورد این‌که زندگی چگونه باید باشد و این‌که در واقعیت زندگی چگونه است، می‌باشد. اگر چه این تعریف استرس متفاوت از آن چیزی است که تا به حال شنیده‌اید، اما بسیار مفید می‌باشد. از آنجایی که استرس توسط افکارتان ایجاد می‌شود، شما می‌توانید با آگاه‌شدن از افکارتان و جستجوی راه‌هایی برای تغییر آنچه زندگی هست و یا آنچه فکر می‌کنید باید باشد، استرس خود را کم کنید. این روش بدون نفس عمیق (هر چند که چند نفس عمیق به شما صدمه‌ای نخواهد زد)، بدون آهسته دویدن (هر چند که همه نوع ورزشی تشویق می‌شود) و بدون مصرف دارو انجام می‌شود. در فعالیت زیر، به شما نشان می‌دهیم که استرس چقدر ساده کاهش می‌یابد. یک کاغذ بردارید. در بالای صفحه آنچه را که فکر می‌کنید نوجوان شما باید باشد، بنویسید. بعد از آن در پایین صفحه، آن‌گونه که نوجوان شما هست، را بنویسید. به فضای بین بالا و پایین صفحه نگاهی بیندازید و با حروف بزرگ کلمه "استرس" را بنوسید به‌گونه‌ای که آن فضا را پر کند. استرس از طریق فضای بین آنچه که زندگی باید باشد و آنچه که هم اکنون هست، بازنمایی می‌شود.

در اینجاست که مشخص می‌شود چرا شما استرس زیادی دارید (احتمالاً فضای بزرگی بین بالا و پایین صفحه وجود دارد). حالا در مورد آنچه در هنگام استرس از شما سر می‌زند، فکر کنید. این کارها را در هر جایی وسط صفحه بنویسید. هر آنچه شما در وسط صفحه می‌نویسید، در واقع رفتارهای مقابله‌ای شما هنگام مواجهه با استرس است. اگر نگاه دقیقی داشته باشید، پی می‌برید که رفتارهای مقابله‌ای شما، استرستان را افزایش می‌دهد.

در مرحله بعد، انتهای کاغذ را به‌گونه‌ای که خطوط در کنار یکدیگر قرار بگیرند به سمت بالا تا بزنید. زمانی که شما افکار خود را بدون وجود استرس در مابین آن‌ها، مشاهده می‌کنید چه فکر می‌کنید؟ چه احساسی دارید؟ چه تصمیمی می‌گیرید؟

لیلی این فعالیت را انجام داد. در بالای صفحه نوشت، "من وقتی پسرم انجام تکالیفش را به تعویق می‌اندازد و آن‌ها را تا دقیقه آخر انجام نمی‌دهد، آشفته می‌شوم. من از این‌که همیشه سر او نق بزنم، متنفرم."

در پایین صفحه نوشت، "آشفته شدن من، فقط او را عصبانی می‌کند و باعث می‌شود بیشتر کارها را به تعویق بیندازد. نکته ناامیدکننده این است که او هم برای خودش و هم برای من، استرس ایجاد می‌کند، ولی در نهایت تکالیف خود را انجام می‌دهد." 

آزمایش‌های علوم تجربی پایه ششم و پنجم ابتدایی
سیدحسین رضوی خوسفی
بازی های آموزشی برای کلاس ریاضی (۱)
رضاعلی نوروزی
جعبه ابزاری از درمان شناختی - رفتاری CBT برای زوجین
جان دبلیو
زبان تخصصی فیزیک
سید‌علی موسوی مقدم
شاپرک و سرزمین تاریکی
پریما پور بیژن
هشیاری وجودی در درمان گروهی
آسیا شریعتمدار
چگونه احترام، ادب و حرمت گذاشتن را به کودکان بیاموزیم
فاطمه سادات موسوی
هویت یابی نوجوانان
شهربانو چتری
راهنمای کاربردی نگارش واحد یادگیری
گرنت ویگنز
مدارس باز - مدارس سالم
وینک هوی
امام هشتم (ع)
علی مقصودی
با نوجوان سرکش چه کنیم؟
راسل بارکلی
پرسش های بنیادین
جی مک تای
روش های تدریس نوین (۱)
تام شرینگتون
پرستاری اعصاب (جلد اول)
مهناز سیدالشهدایی
درس‌کاوی؛ ایده‌ای تازه برای پژوهش در فرآیند آموزش و یادگیری
محمدرضا سرکارآرانی
کلاس یادگیرنده
پیتر سنگه
ارزیابی و بررسی اسناد اصول کافی (جلد دوم)
ابوطالب نظری
مسئولیت‌پذیری
عبدالحسین رفعتیان
افسانه‌های عجایب هفت‌گانه؛ افسانه‌های ملل جلد ۲۲
رویا خویی

نظرات کاربران

sedighe
۱۴۰۰/۱۱/۱۷

هنوز تا آخرش نخوندم، ولی ترجمه خوبی نداره، و متنش هم مثل خیلی از کتاب‌های روانشناسی غربی، نویسنده علاقه شدیدی داره یک مفهوم رو با ده بیست جمله بندی مختلف بیان کنه. هی کش بده ، هی کششششش بده...

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۹۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۶۲ صفحه

حجم

۳۹۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۶۲ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان