دانلود و خرید کتاب اسرار و رموز اخلاق اجتماعی حجت‌الاسلام حسن کمالی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اسرار و رموز اخلاق اجتماعی اثر حجت‌الاسلام حسن کمالی

کتاب اسرار و رموز اخلاق اجتماعی

معرفی کتاب اسرار و رموز اخلاق اجتماعی

کتاب اسرار و رموز اخلاق اجتماعی نوشته حجت‌الاسلام حسن کمالی است. امروزه نقش سازنده اخلاق در همه جوامع ثابت شده است. همه انسان های اخلاق مدار را دوست دارند و می کوشند تا خود را به آنها نزدیک تر کنند. انسان ها تلاش می نمایند تا در راستای تقوا و معنویت، محیط کار و اجتماعی امن و آرام داشته باشند.

 در کتاب اسرار و رموز اخلاق اجتماعی سعی شده به اخلاق و به‌خصوص اخلاق اجتماعی (صنفی) بپردازیم. یک مدیر فقط یک فرد نیست بلکه در رأس یک جریان دینی و اخلاقی قرار دارد که همه مراقب او هستند. رفتار، گفتار، نحوه برخورد، جهت گیری، نوع زندگی او در شکل دادن به باورهای دیگران و جامعه تأثیرگذار است. در این اثر با بیان نکات مثبت و منفی، روش ها و برخوردها با استناد به آیات و روایات یادآور می‌شود که چگونه انسان اعمالش را توجیه می کند.

خواندن کتاب اسرار و رموز اخلاق اجتماعی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام مدیران و فعالان اجتماعی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اسرار و رموز اخلاق اجتماعی

عقل و وجدان آدمی همیشه و در همه حال قادر نیست به سرعت «خیر» را از «شر» و «حسن» را از «قبح» تشخیص دهد و چه بسیار اتفاق می‌افتد که پس از تأمل و تفکر بسیار می‌تواند خیر و شر را از یکدیگر تمیز دهد و کارهای پسندیده را از ناپسند تفکیک کند و چه بسیار اتفاق می‌افتد که زشتی را زیبا تصور می‌کند و در خصوص کارهای نیک،‌ حکم به شر بودن آن می‌دهد. پس فایده علم اخلاق آن است که کارهای نیک و بد را برای ما تبیین و تفکیک می‌کند و تکلیف ما را یک‌سره می‌سازد.

علم اخلاق، مطمئن‌ترین و ضروری‌ترین قواعدی را به ما می‌آموزد که رعایت آن‌ها سعادت فرد و اجتماع را در پی دارد. بدیهی است که پیشرفت تمدن و ترقی در مراتب علمی، مادی و صنعتی به تنهایی نمی‌تواند سعادت و رستگاری انسان و جامعه را تأمین و تضمین کند. چه بسیار جوامعی که در اوج پیشرفت علمی - صنعتی و برخورداری از تمدنی درخشان، بدترین فسادها، پلیدی‌ها، پستی‌ها و بدبختی‌ها در آن حاکم است و در آن مدنیت شکوفا و از سعادت و رستگاری خبری نیست. چرا این همه فساد و بدبختی در این جوامع وجود دارد؟ جواب مشخص و ساده است. علت تمامی این فُسوق و فُجور نبودن فضایل اخلاقی و بیگانگی با تعالیم و اصول اخلاقی است. علم اخلاق، اصول و قواعدی را به ما می‌آموزد که بدون آن‌ها، زندگی برای بسیاری از مردم دشوار و همراه با مشقّت، فلاکت و بدبختی است؛ اصولی که رعایت آن‌ها ضامن سعادت فرد و اجتماع بشری است.

مطالعه، دقت و تأمل در اصول اخلاقی و مرور آن‌ها قدر و منزلت آن اصول را در نظر اشخاص افزایش می‌دهد و این خود باعث ترغیب افراد به رعایت آن اصول می‌شود. به عبارت دیگر مطالعه، فراگیری و مرور اصول اخلاقی خود تلقین مؤثری است که انسان را به تلاش در جهت کسب صفات نیک اخلاقی و ترک رذایل سوق می‌دهد.

اخلاق و مراعات اصول آن، غرایز و خواسته‌های آدمی را تعدیل می‌کند.

«خَیرُ العُلومِ ما اَصلَحَکَ»

نیکوترین علم‌ها آن است که تو را اصلاح کند.

از مجموع آن چه گفته شد، چند نکته دریافت می‌شود:

در میان علوم متعدد لازم‌ترین، مهم‌ترین و بهترین علوم، علم اخلاق است؛ زیرا انسان را اصلاح می‌کند و موجبات رشد او را فراهم می‌آورد. مقدم بر همه این‌ها روشن می‌شود که بحث در خصوص مقوله‌های اخلاقی، خود علم است. آن چنان که می‌توان «علم اخلاق» بر آن اطلاق کرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۱۳۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان