دانلود و خرید کتاب راهنمای جامع طبیعت‌گردی و کوهنوردی در ایران محمود غلامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای جامع طبیعت‌گردی و کوهنوردی در ایران اثر محمود غلامی

کتاب راهنمای جامع طبیعت‌گردی و کوهنوردی در ایران

نویسنده:محمود غلامی
انتشارات:انتشارات نظری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب راهنمای جامع طبیعت‌گردی و کوهنوردی در ایران

اگر اهل طبیعت‌گردی و کوهنوردی هستید، راهنمای جامع طبیعت‌گردی و کوهنوردی در ایران اثر محمود غلامی یک کتاب ضروری برای شماست.

در این کتاب نویسنده کوشیده است تمام اطلاعاتی را که یک طبیعت‌گرد و کوهنورد ایرانی نیاز دارد، به او بدهد. در فصل اول کتاب با موقعت جغرافیایی و طبیعی ایران آشنا می‌شوید. فصل دوم کتاب به موضوع طبیعت‌گردی در ایران می‌پردازد. حیات وحش ایران موضوع فصل سوم کتاب است و سنگ‌ها و کانی‌های ایران در فصل چهارم معرفی شده‌اند. فصل پنجم به اصول ماهیگیری در ایران و ماهیان آب‌های ایران می‌پردازد، فصل ششم به اصول تغذیه در طبیعت اختصاص دارد، عکاسی در طبیعت نام فصل هفتم این کتاب است. فصل هشتم به معرفی وسایل و ابزار کوهنوردی می‌پردازد، فصل نهم درباره امداد و نجات در طبیعت است و در فصل دهم مشاهیر کوهنوردی ایران معرفی شده‌اند.

خواندن کتاب راهنمای جامع طبیعت‌گردی و کوهنوردی در ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

طبیعت‌گردان و کوهنوردانی که دوست دارند یک طبیعت‌گرد و کوهنورد حرفه‌ای شوند، مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب راهنمای جامع طبیعت‌گردی و کوهنوردی در ایران

چندی پیش در مقاله‌ای با عنوان « حرفه‌ای گری در کوهنوردی و طبیعت گردی» به این مسئله پرداختم که چه کسی کوهنورد و طبیعت گرد حرفه ایست و اصولا چه لزومی دارد که ما کسی را در حوزه کوهنوردی و طبیعت گردی حرفه ای بنامیم. آیا کسی که از همه سریع تر حرکت می کند و سریع تر به قله می رسد حرفه‌ای است؟ آیا کسی که اصول و فنون کوهنوردی و کار با طناب و تجهیزات سنگ نوردی را می داند حرفه‌ای است؟ آیا کسی که رهبری یک گروه با تیم را به عهده دارد حرفه‌ای است و یا آیا کسی که اصول بقاء در طبیعت را می داند حرفه‌ای است و یا کسی که همه اینها را می داند حرفه‌ای است؟

یک فرد حرفه‌ای ضمن اینکه حایز تمامی این ویژگی هاست، بیشترین اطلاعات را از جغرافیا و طبیعت پیرامون خود دارد و با استفاده از این اطلاعات، بیشترین لذت را از حضور در طبیعت خواهد برد. شناخت سنگ‌ها و جواهرات، گیاهان اعم از داروی سمی، خوراکی، عطری شناخت کامل از حیات وحش، شناخت اکوسیستم‌های جنگل، دریا، کویر و غیره، حظ وافر و لذت بردن از طبیعت بیکران را به ارمغان می آورد.

کوهنورد و طبیعت گرد حرفه‌ای، غرق در لحظه لحظه و ذره ذره طبیعت اطراف خود می‌شود....


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۷۴۴ صفحه

حجم

۵٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۷۴۴ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان