دانلود و خرید کتاب مهارت معلمی محسن قرائتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مهارت معلمی

کتاب مهارت معلمی نوشته محسن قرائتی است که انتشارات ستاد اقامه نماز منتشر کرده است.

در گام اول، نوع نگاه ما به شغل معلمی است که می‌تواند در تعلیم و تربیت و انجام این مسئولیت بزرگ تأثیرگذار باشد. با قاطعیت می‌توان گفت که معلمی فراتر از همهٔ کارها و سرآمد همهٔ شغل‌هاست. معلم نیاز به حقوق و تأمین نیازهای زندگی دارد؛ اما هیچ‌گاه به کار مهمش از دریچه مادیات نمی‌نگرد.

کار معلم، تعلیم و تربیت است؛ تعلیم و تربیتی که کار خدای تعالی و پیامبران اوست. اساساً عالم با همهٔ پیچیدگی‌ها، تنوعات، زیبایی‌ها، نعمت‌ها و ابتلائاتش برای تربیت «انسان» خلق شده است. آری! زمین، مرکز آموزش و پرورش خداست؛ با پیامبرانی که معلمان آسمانی‌اند و مسئولیت تربیت انسان را بر دوش دارند.

این کتاب معلم و جایگاهش را بررسی می‌کند.

خواندن کتاب مهارت معلمی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مند به شغل انبیا، معلمی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب مهارت معلمی

. معلم ربّانی، هادی و ناجی بشر است

آموزش و تحصیلات، هم می‌تواند دامی برای تحصیل‌کردگان و ایجاد وابستگی آنها به ابرقدرت‌ها شود، هم وسیله نجات بشر از شرّ طاغوت‌ها.

بر اساس آیات قرآن کریم، یکی از شاخصه‌ها و اهداف بزرگ حضرت موسی (ع) نجات بنی‌اسرائیل از شرّ فرعون بود؛ چنانکه با صراحت به فرعون گفت: (أَنْ أَرْسِلْ مَعَنا بَنِی إِسْرائِیلَ)۱۹؛ «بنی‌اسرائیل را [آزاد کن و] همراه ما بفرست.»

نشانه فقیه آن است که مردم را از شرّ دشمنانشان آزاد سازد: (وَ أَنْقَذَهُمْ مِنْ أَعْدَائِهِمْ).

قرآن کریم یکی از وظایف انبیاء را رهاسازی افکار جامعه از غل و زنجیرهایی برشمرده است که به آن گرفتار شده بودند: (وَ یضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَ الْأَغْلالَ الَّتِی کانَتْ عَلَیهِمْ)؛۲۱«و از آنان بار گران (تکالیف سخت) و بندهایی را که بر آنان بوده است، برمی‌دارد [وآزادشان می‌کند].»

امروزه رشته‌های تحصیلی متنوعی ایجاد شده است که در بسیاری از امور، رفاه را برای بشر به ارمغان آورده‌اند؛ اما آیا توانسته‌اند بشر را آزاد کنند؟ در موارد زیادی علم هست؛ ولی ثمره‌اش نیست. مثلاً تلفن همراه ـ که یک وسیله ارتباطی است ـ نزد هر کس هست؛ اما آیا خود «ارتباط» هم هست؟ چه‌بسا وسیلهٔ ارتباطی باشد، اما خود انسان‌ها با هم قهر باشند. علم و ثمرهٔ آن نیز می‌تواند دچار این آسیب شود

نظرات کاربران

- رضا -
۱۴۰۰/۰۷/۰۹

کتاب از صفات معلم ، وظایف معلم ، اینکه چه طور نیاز مخاطب رو بشناسیم و چه محتوایی ارائه بدیم ک با توجه به نیاز باشه در اخر نکاتی درباره تشویق هم هست این ها بخش کوچکی از محتوا کتابه ک

- بیشتر
امیر حسین نوری
۱۴۰۰/۰۶/۲۲

کتاب خوبی بود، به همه معلمان عزیز پیشنهاد میکنم این کتاب رو مطالعه کنن. مهارت های خوب و کاربردی داره

کاربر ۹۰۶۲۳۴
۱۴۰۱/۰۷/۰۵

کتاب بسیار عالی بود، برای هر بخش دلیل از قرآن و روایات نیز ذکر شده

majhool133
۱۴۰۲/۰۴/۱۶

با هر نکته ای که در این کتاب گفته شده، آیه قرآن مربوط به اون اومده و این استناد خیلی خوبه. کاش یه کتاب مکمل برای ارائه راه حل های کاربردی برای هر مورد وجود داشت.

کتاب خیلیییی خوبی است.
۱۴۰۱/۰۶/۰۴

کتاب خیلی خوبی است، پیشنهاد می کنم. کسانی که ، دغدغه مند حرفه ی معلمی هستند، این کتاب بخوانند، و دیدگاه شان را تغییر میده. من که از کتاب راضی بودم.

کاربر 8086402
۱۴۰۲/۱۲/۱۰

کتاب خیلی خوب مخصوصا برای کنکور سراسری معلمی فقط اگر صوتی هم بگذارید الی میشه

کاربر 8516528
۱۴۰۳/۰۱/۱۳

سلام . من کتاب رو خریداری کردم اما برام باز نمیشه که مطالعه کنم ، علت چیه ؟

Seyed dostdashtani
۱۴۰۳/۰۱/۱۳

یک کتاب مفید که نه تنها هر معلم لازمه اونو بخونه،بلکه به درد افراد عادی هم می خوره

leila ghaemi
۱۴۰۲/۰۹/۲۳

به قول یکی از دوستان، جناب قرائتی سه دهه در تلویزیون اپرا وینفری ایران بود ولی ماحصل چیزی هست که می‌بینیم.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۲)
از جمله رسول خدا (ص) فرمودند: «بالاترین صدقات آن است که انسان چیزی را یاد بگیرد و به دیگران بیاموزد.» و فرمودند: «راهنمایی‌کننده به راه خیر، مانند انجام‌دهندهٔ آن است.»
masum75
همچنین امام باقر (ع) فرمود: «تمام جنبندگان زمین و ماهیان دریا و هر موجود کوچک و بزرگی که در زمین و آسمان خداست، برای تعلیم‌دهندهٔ امور نیک استغفار می‌کنند.»
masum75
«بالاترین صدقات آن است که انسان چیزی را یاد بگیرد و به دیگران بیاموزد.»
masum75
ارزش هر کار وابسته به انگیزه انجام آن است. جراح و چاقوکش، هر دو، شکم را پاره می‌کنند؛ اما چون انگیزه‌شان متفاوت است، ارزش کارشان نیز متفاوت می‌شود.
حانیه
ولی آنچه همهٔ این نواقص را جبران می‌کند، ایمان و توکل به خداست. انسان مؤمن با خود می‌گوید: «اگرچه امروز مردم و مسئولین قدر مرا نمی‌شناسند، اما خداوند نخواهد گذاشت که کار من ضایع شود.» او با توکل و قناعت و صبر و یاد خدا، دل خود را در مقابل انواع بی‌مهری‌هایی که سبب بی‌انگیزگی می‌شود، تسلی می‌دهد.
karbasi
رعایت انصاف در نقد افراد، بسیار مهم است؛ یعنی اگر به فردی انتقاد داریم، نقاط قوت او را هم بگوییم.
علی
امام زین العابدین (ع) در صحیفه سجادیه دعایی برای مرزداران دارد و این در حالی است که مرزداران زمان حضرت، طرفداران حکومت بنی‌امیه بودند؛ رژیمی که امام حسین (ع) را در کربلا با آن وضع دلخراش در برابر امام سجاد (ع) شهید کرد. اما امام (ع) چون می‌داند که شهادت حسین و اولاد و اصحابش (ص) فقط و فقط برای دین بود، مرزداران را که حافظ مرز کشورهای اسلامی‌اند، دعا می‌کند و این پیام را می‌دهد که پس از واقعه عاشورا نباید از اصل اسلام و مرزهای اسلامی غافل شد
www.ZnBook.ir
مثلاً تلفن همراه ـ که یک وسیله ارتباطی است ـ نزد هر کس هست؛ اما آیا خود «ارتباط» هم هست؟ چه‌بسا وسیلهٔ ارتباطی باشد، اما خود انسان‌ها با هم قهر باشند. علم و ثمرهٔ آن نیز می‌تواند دچار این آسیب شود.
sedighe_movaghar
قرآن کریم سرگرم شدن به تعداد اصحاب کهف را نیز امری فرعی دانسته است که انسان را از هدف اصلی ماجرا باز می‌دارد.
www.ZnBook.ir
در جامعه اسلامی باید روحیه حسن ظن حاکم باشد. قرآن به حسن ظن سفارش کرده و از گمان بد نسبت به دیگران نهی نموده است.
www.ZnBook.ir

حجم

۳۶۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۳۶۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
۱۵,۰۰۰
۵۰%
تومان