دانلود و خرید کتاب فصل های زندگی جیم ران ترجمه امیررضا هاشمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فصل های زندگی اثر جیم ران

کتاب فصل های زندگی

معرفی کتاب فصل های زندگی

کتاب فصل‌های زندگی نگاهی است اجمالی به عمق شخصیت جیم ران. او سال‌ها است که به عنوان تأثیرگذارترین متفکر زمان ما، مورد احترام است. وی پرورش‌دهنده و انگیزه‌دهندۀ یک نسل کامل از مربیان رشد شخصی، و نیز صدها مدیر از شرکت‌های برتر آمریکا است.

سمینارهای جیم ران در آمریکا و سراسرِ دنیا، الهام‌بخشِ بسیاری از افراد شده و زندگی هزاران نفر را تحتِ تأثیر قرار داده است. وی برای یافتنِ معجزه در میانِ پدیده‌های معمولی ظرفیتِ ویژه‌ای دارد و از طریقِ بیانِ آن‌ها با واژگان، تصویری می‌سازد تا بر همهٔ شنوندگان اثر بگذارد.

توانایی ران در بیداری دوبارۀ روح خفتۀ درون انسان، در این زمانۀ تغییر و پرفراز و نشیب، نعمت بزرگی محسوب می‌شود.

 درباره کتاب فصل‌های زندگی

فصل‌های زندگی نخستین، کتاب جیم‌ ران است که نظرات او دربارۀ اهداف، رشد شخصی، مهارتهای رهبری، و ارزش ارتباطات مؤثر در تمام بخش‌های آموزشی، دولتی و تجاری مورد نیاز را دربر دارد.

 این کتاب کامیابی‌ها و تراژدی‌های زندگی را مطالعه می‌کند و تأثیرِ آن‌ها را بر کیفیتِ نهاییِ زندگی بررسی می‌کند. واژگانِ نوشته‌شده در این کتاب، ایده‌ها و نظرهای بنیادینِ جیم ران محسوب می‌شوند. فصل‌های زندگی اساس و بنیانِ فکر جدیدی است که می‌تواند زندگیِ افرادِ حقیقی و سازمان‌ها را متحول کند و آن‌ها را از درهٔ میان‌مایگی به قلهٔ موفقیت برساند.

کتاب فصل‌های زندگی طلایه‌دارِ همهٔ اثرهای جیم ران است به طوری که در کمالِ سادگی، بسیار الهام‌بخش بوده و با بیانِ موجز و سلیس خود می‌تواند چراغِ راهِ تمامِ جستجوگرانِ مسیرِ خودشناسی و کامیابی باشد.

 خواندن کتاب فصل‌های زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه دوست‌داران کتاب‌های انگیزشی و موفقیت را به خواندن این کتاب جذاب دعوت می‌کنیم.

 درباره جیم ران

جیم ران سال‌هاست که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین متفکرین عصر حاضر مورد ستایش و تقدیر قرار گرفته و نسلی از استادان رشد فردی را آموزش، تعلیم و پرورش داده است. همچنین، صدها نفر از مدیران اجرایی معتبرترین سازمان‌های آمریکا از دانش او بهره می‌جویند.

بیش از چهل سال است که جیم ران کانون تعالیم خود را روی مبانی رفتار بشر که بیشترین تأثیر را بر پیشرفت فردی و کاری افراد بر جا می‌گذارد، متمرکز کرده است. جیم ران، ملاکی برای سنجش سایر استادان انگیزه به شمار می‌رود. او این قابلیت ویژه را دارد که می‌تواند بینش‌های عمیق و خارق‌العاده را در قالب اصول و وقایعی ساده و معمولی مطرح کند و به واسطهٔ همین، خوانندگان و شنوندگان تعالیم وی شیفته و مسحور سخنان او می‌شوند.

سمینارهای جیم‌ ران در سطح اروپا، آسیا، استرالیا، آفریقا و همچنین در شهرهای مهم آمریکای شمالی برگزار می‌شود. او عضو انجمن سخنرانان ملی آمریکاست و در سال ۱۹۸۵ جایزهٔ CPAE را برای مهارت در اجرا و سخنرانی از آنِ خود کرد. همچنین، در سال ۲۰۰۴ موفق به دریافت جایزهٔ استاد تأثیرگذار انجمن سخنرانان ملی شد.

 بخشی از کتاب فصل‌های زندگی

پس از توفانِ زمستان، فصلِ فعالیت و فرصت‌ها به نامِ بهار فرا می‌رسد. بهار فصلِ قدم گذاشتن در زمین‌های حاصل‌خیزِ زندگی با بذرهای دانش، تعهد و تلاشِ قاطعانه است. بهار وقتِ تعلُل کردن و تفکر دربارهٔ احتمالِ وقوعِ شکست و ناکامی نیست. کسی که اجازه دهد فصلِ بهار بگذرد در حالی که او در حال پرداختن و فکر کردن به خاطرهٔ موفقِ برداشتِ محصول و یا شکستِ دروی محصولِ پاییز علی‌رغمِ کوششِ فراوانِ بهارِ گذشته باشد، احمق است.

مشخصهٔ طبیعیِ بهار این است که خیلی زود می‌گذرد و ما را با زیباییِ بی‌حدِ خود به غفلت و بی‌حرکتی وا می‌دارد. برای حظ بردن از رایحهٔ گل‌های نوشکفتهٔ بهاری خیلی توقف نکنید، مبادا به خودتان بیایید و بفهمید بهار تمام شده است، ولی بذرهای شما هنوز کاشته نشده‌اند. بهار اهمیتی به این نمی‌دهد که شما بذرهای‌تان را بکارید یا بخوابید؛ همچنین به این که فراوان بکارید یا کم نیز اهمیتی نمی‌دهد. بهار اهمیتی نمی‌دهد که دانه‌های بارورِ گندم یا بذرهای بی‌مصرفِ علفِ هرز را بکارید. نه‌تنها بهار بلکه خاک، خورشید و هیچ عنصرِ دیگری اهمیتی نمی‌دهند که اصلاً شما چیزی می‌کارید یا نه. بهار صرفاً فصلِ بهره‌برداری و استفاده است. بهار شما را نه نصیحت به کاشتن می‌کند و نه پیامدهای نکاشتن را به شما گوشزد می‌کند. برای خاکِ حاصل‌خیز، فصلِ بهار، خالی از احساس است. خداوند به شما عقل و خِرَد بخشیده است تا از صندلیِ راحتیِ خودتان برخیزید و در فصلِ مناسب واردِ مزرعه شوید.

برای یک شوهر، پدر، همسر یا تاجر، فصلِ بهار در شکلِ فرصتی برای ثبتِ نام در کلاسی ظاهر می‌شود و یا داشتنِ گفت‌وگویی با شخصی، در زمانِ مناسب و یا داشتنِ شهامتِ تغییرِ شغل یا محلِ زندگی و شاید حتی تغییرِ ذهنیتِ خود دربارهٔ چیزی یا کسی. بهارِ زندگانی به‌ندرت خود را آشکار می‌کند. اجازه ندهید تا بهارِ زندگانی بگذرد در حالی که شما عاطل و باطل نشسته‌اید و در اندیشهٔ سختی‌های زمستانِ گذشتهٔ زندگی هستید.

با تَوَسُل به هوشمندی، خِرَد و آزادیِ انتخاب که به عنوانِ انسان به ما بخشیده شده است، انضباطِ کاشتن را علی‌رغمِ کلوخ‌ها، علف‌های هرز و دیگر موانعِ پیشِ روی‌مان باید تمرین کنیم. کلوخ‌ها، علف‌های هرز و خارهای همهٔ جهان نمی‌توانند تمام بذرهای شما را از بین ببرند، اگر شما هوشمندانه و البته به وُفور بکارید.



معرفی نویسنده
عکس جیم ران
جیم ران
آمریکایی | تولد ۱۹۳۰ - درگذشت ۲۰۰۹

امانوئل جیمز ران که با نام کوتاه و مستعار جیم ران شناخته می‌شود، در ۱۷ سپتامبر ۱۹۳۰ در واشنگتن آمریکا به دنیا آمد. خانواده‌ی او کشاورز بودند و تنها دارایی‌شان یک زمین کشاورزی بود. او در زمانه‌ای زندگی می‌کرد که هر فرزندی در بهترین حالت آینده‌ای شبیه به پدرش می‌داشت و تنها گزینه‌ای که برای او وجود داشت این بود که پا جای پای پدر خودش بگذارد. بنابراین تنها پیش‌بینی که درمورد جیم وجود نداشت این بود که در سی سالگی یک میلیونر و یک آموزگار مشهور شود!

نظرات کاربران

امیر 1352
۱۳۹۹/۰۸/۰۲

شاهکاری دیگر از استاد جیم ران، که می تواند به درک عمیقی از زندگی منجر شود

علی
۱۴۰۳/۰۱/۰۱

با سلام با وجود مطالب ارزشمند ترجمه و بخصوص نگارش کتاب از لحاظ جمله بندی و … ضعیف و‌حوصله سربر می باشد.

zozo
۱۴۰۲/۰۸/۰۴

از حالا به بعد تا هر چقدر از عمرتان که باقی مانده است ، تعهد به تعالی داشته باشید و به خاطر داشته باشید که چالش شما مپفقیت است. در نهایت شما فقط یک بار زندگی می کنید! بیایید تا

- بیشتر
seemorgh
۱۴۰۲/۰۶/۲۳

نویسنده در عین بیان ساده اش مطالب خیلی عمیقی رو مطرح کرده که میتونه خیلی روی آدم تاثیرگذار باشه من که خیلی خوشم اومد به شما هم پیشنهاد میکنم حتما بخوانید

Abolfazl J
۱۴۰۱/۰۶/۱۰

در مجموع کتاب و با ارزش خوبیه مثل نویسندش

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
. زندگی طراحی شده است تا علی‌رغمِ وجودِ ناملایمات، داستانی از موفقیت‌ها باشد و نه داستانی از موفقیت‌ها بدونِ وجودِ ناملایمات
seemorgh
دوستی‌ها و رفاقت‌ها به راستی ارزشمند هستند، اما زندگی انسان هم ارزشمند است و احمقانه است که پتانسیلِ خود را به خاطرِ ترس از روی برگرداندن از رفیق خوب‌مان، کامل نکنیم.
کاربر ۱۳۸۷۳۹۰
زمان را صرفِ افسوسِ گذشته نکنید، بلکه همان زمان را برای آماده شدنِ آینده‌ای بهتر سرمایه‌گذاری کنید. شما دانهٔ حاصل‌خیزِ آفریدگار هستید، قرار نیست که بی‌حاصل و خفته بمانید، بلکه باید از میانِ خاک جوانه بزنید و این مقصود و هدفِ زندگی است و به سمتِ افق‌هایی نامحدود قد بکشید و بر همهٔ موانعِ سرِ راه‌تان چیره شوید
seemorgh
یک دانهٔ ذرت، گیاهی از نوعِ ذرت را تولید خواهد کرد. یک دانهٔ شک یا ترس یا بی‌اعتمادی نیز که در ذهن کاشته می‌شود محصولی از جنسِ خودش را تولید خواهد کرد. همان‌طور که مشخصاً خاک همان چیزی را پرورش می‌دهد که در آن کاشته شده است، ذهنِ انسان نیز به وسیلهٔ انتخاب‌هایی که افکارِ انسان انجام می‌دهد شرایطی را برای انسان ایجاد می‌کند که بذرهای آن را انسان، قبلاً در ذهن کاشته است.
seemorgh
برخی فقط به خدا اعتماد دارند که به گل‌های وحشی زندگی و نیرو بخشیده است و این پند را فراموش می‌کنند که «ایمانِ بدونِ عمل، یعنی مرگ و تباهی.»
zozo
سنگینی و دست-و-پاگیریِ داشتنِ انضباط در مقایسه با بارِ عظیم و کمرشکنِ افسوس، بسیار ناچیز و اندک است.
seemorgh

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان