دانلود و خرید کتاب علی و استمرار انسان ۱ سید عبدالمجید فلسفیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب علی و استمرار انسان ۱ اثر سید عبدالمجید فلسفیان

کتاب علی و استمرار انسان ۱

معرفی کتاب علی و استمرار انسان ۱

کتاب علی و استمرار انسان ۱ نوشته عبدالمجید فلسفیان شرحی بر نامه‌ی امیرالمومنین (ع) به امام حسن (ع) است. نامه‌هایی که پدران برای فرزندانشان نگاشته‌اند و اساتید برای شاگردان، حکایت از نقش کلیدی نامه در تربیت دارد، چه نامه‌ای بهتر از نامه‌ی امام اول شیعیان و روشنگر راه مسلمانان.

درباره کتاب علی و استمرار انسان ۱

در این کتاب ابتدا از مخاطب نامه و فلسفه نوشتن نامه سخن گفته شده است، سپس نگاهی کلی به مجموعه نامه افکنده است و به اهداف اساسی و کلیدی نامه توجه شده؛ آنگاه با تقسیم نامه به فرازهای متعدد، در هر فراز ابتدا به بررسی و طرح سؤال پیرامون مفردات، ترکیب، روابط و فضای آن پرداخته و بعد از گذر از این مراحل، به شرح و تحلیل آن، که دربردارنده پرسش‌های مطرح شده است همت گماشته‌ شده.

خواندن کتاب علی و استمرار انسان ۱ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به علوم دینی و شناخت بهتر دین پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب علی و استمرار انسان ۱

در پاسخ به این پرسش که حضرت در این نامه چه گفته؟ و از چه مطالبی گفتگو کرده است؟ و به عبارت دیگر محتوای نامه چیست؟ نگاهی گذرا ولی مدبّرانه به متن نامه نموده و با تقطیع و تقسیم نامه به فرازهایی که از انسجام درونی بیشتری برخوردارند این نگاه را پی می‌گیریم.

نامه دارای دو بخش اجمالی و تفصیلی است؛ که هر بخش دارای چندین فراز است. در بخش اول حضرت به شکلی فشرده به ویژگی‌های نویسنده و مخاطب؛ که همان پدر و فرزند باشند پرداخته و در ادامه به فلسفة نوشتن نامه اشاره می‌کنند، و از کلید نامه و سپس از حیات دل و تاریخ انسان و مقصد ابدی او سخن می‌گویند؛ که انسان به گذشته و حال محدود نمی‌شود بلکه استمرار دارد و عوالم دیگر را باید طی کند و برای حرکتی اینچنین طولانی، باید توشه بردارد و خود را به این دنیای کوتاه و کم، محدود ننماید.

بیت‌الغزل علی (ع) در نهج‌البلاغه همین است که خداوند انسان را در احسن تقویم به گونه‌ای خلق کرده و تقدیر و ترکیب او نشان از آن دارد که بزرگ‌تر از این دنیای محدود است و تا بی‌نهایت ادامه دارد. و برای این بی‌نهایت باید از همین دنیای دنی توشه بردارد. و تربیت و مربی‌گری علی نیز در این خلاصه می‌شود که انسان را برای این راه طولانی و این مقصد عالی و نهایی و نامتناهی تربیت کند، گرچه فریاد خود او نیز بلند است؛ آهِ مِنْ قِلَّةِ الزَّادِ وَ طُولِ الطَّرِیقِ وَ بُعْدِ السَّفَرِ وَ عَظِیمِ الْمَوْرِد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۱۲۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان