دانلود رایگان کتاب مدیریت نظام سلامت هنری مینتزبرگ ترجمه مسعود یدایی امناب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت نظام سلامت اثر هنری مینتزبرگ

کتاب مدیریت نظام سلامت

انتشارات:نشر پونه
امتیاز:
۴.۸از ۱۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مدیریت نظام سلامت

کتاب مدیریت نظام سلامت نوشته، هنری مینتزبرگ استاد دانشگاه مک گیل است. او متفکر مشهور و دگر اندیش دنیای مدیریت است، مینتزبرگ را سومین متفکری دانسته‌اند که تفکرات او توانسته است دنیای بیزینس را تحت تاثیر خود قرار دهد، مینتزبرگ، در طول چند دهه فعالیت‌های آکادمیک خود، کتاب‌های بسیار مهمی نوشته است.

درباره کتاب مدیریت نظام سلامت

مینتزبرگ در این کتاب بسیار جذاب، تلاش بسیاری کرده است تا دریچه‌ای جدید پیش روی بازیگران نظام سلامت، با هدف رفع چالش‌های جدیِ پیش روی این نظام بگشاید. این کتاب با رویکردی متفاوت در حوزه سلامت نوشته شده است، و بحث‌هایی جذاب و انتقادی راجع به نظام سلامت مطرح در دنیا مطرح می‌کند. این کتاب برای همه افرادی نوشته شده که در حوزه سلامت فعال هستند: پزشکان و متخصصان، مدیران، سیاست‌گذاران، و همین طور بقیه افراد (از جمله افرادی که به فکر مراقبت از سلامت خود هستند).

مردم در سرتاسر دنیا، انتقاداتی جدی نسبت به نظام‌های سلامت دارند. اما باید اعتراف کرد که افزایش سطح امید به زندگی، مرهون پیشرفت‌های متعدد همین نظام‌های سلامت بوده است. مشکل اینجاست که استفاده از نظام سلامت برای افراد، هزینه‌های بسیار بالایی دارد به‌طوریکه افراد توان پرداخت هزینه‌های آن را ندارند. بنابراین، دولتمردان و مدیران شرکت‌های بیمه‌ای، همواره تلاش کرده‌اند مداخلاتی را جهت حل این مشکل انجام دهند و اینجا همان جایی است که می‌توان در آن، شکست‌های نظام سلامت را جستجو نمود.

این کتاب نظام سلامت را به شکل گسترده بررسی می‌کند.

خواندن کتاب مدیریت نظام سلامت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به حوزه سلامت پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب مدیریت نظام سلامت

همزمان با افزایش تعداد افراد سقوط کرده، حس فوریت و تنش در جامعه نیز افزایش می‌یافت و سرمایهٔ کشور، بیشتر صرف تحقیقات برای یافتن دارویی جهت درمان افراد سقوط کرده می‌شد. صنعت تحقیقات، در پاسخ به مطالبه‌گری برخی مردم (که آیا اصلاً درمانی برای این درد پیدا خواهد شد یا خیر) کمپین‌های متعددی راه‌اندازی کرد که در آنها، مردانی با روپوش سفید و کودکانی مجروح (کودکانی که در اثر سقوط، بدنشان آسیب دیده بود) در آغوش یکدیگر نمایش داده می‌شدند. کودکان با ناله درخواست می‌کردند: «ما را رها نکنید. ما آن‌جا هستیم».

البته برخی خانواده‌ها که عزیزانشان را در این حوادث از دست داده بودند، شروع به نصب علائم هشداردهنده در بالای صخره کردند. اما آنها به جرم تخطی از قانون دستگیر شدند. حتی هنگامی که برخی پزشکان روشنفکر، از مسئولان پزشکی کشور خواستند که به مردم در خصوص خطرناک بودن سقوط از صخره هشدار دهند، نمایندگان قدرتمند این صنعت در بیانیه‌ای آنها را محکوم کرده و «پلیس سلامت» نامیدند.

در نهایت و پس از تلاش‌های گوناگون، مسئولان پزشکی، یک سری هشدارهای ایمنی صادر کردند: افرادی که در سقوط‌های قبلی دست‌ها و پاهایشان شکسته، لطفا در هنگام سقوط، بیشترین احتیاط ممکن را داشته باشند...

واژهٔ فرانسویِ یکی از عمل‌های جراحی مهم، «اَنتِقِواسیون» است. معنای انگلیسیِ اَنتِقِواسیون، یعنی مداخله، دقیقاً همان اتفاقی است که به طور قابل ملاحظه‌ای در حال رخ دادن در نظام سلامت است: (درست نظیر داستان بالا) مداخلات مکرر و بی‌ربط در مراحل و روش‌های مختلف درمانی. اما ما به رویکرد سیستمی بیشتری در حوزهٔ سلامت نیاز داریم؛ خصوصاً برای ایجاد هم‌زمان کیفیت، کمّیت، و عدالت.

نظرات کاربران

حامد دهنوی
۱۳۹۹/۰۸/۲۹

"مانیفست مینتزبرگ برای نظام سلامت" مینتزبرگ در این کتاب بنیانها و پیش فرضهای پذیرفته شده در حوزه مدیریت حوزه سلامت را زیر سوال می برد. تحلیلهای عمیق و عالمانه و البته مشفقانه مینتزبرگ در سرتاسر کتاب به چشم می خورد. به

- بیشتر
محمد
۱۳۹۹/۰۷/۱۳

این کتاب یک رویکرد کاملا متفاوت به نظام سلامت داره اغلب تحلیلها و رویکردها به نظام های سلامت مدیریت بیمارستانها بر اساس مدیریت یک بنگاه خصوصی نوشته شده ولی این کتاب زیبا، جالب و متفاوت از زبان یک متفکر بی

- بیشتر
kouchakisajjad54
۱۴۰۱/۱۰/۱۸

سلام ،آقای دکتر مینتز برگ سالهاست که درحوزه مدیریت استراتژیک باآثار عمیق وشیرین ایشان آشناهستم ،قلم وتفکر راهبردی وی درتمدن غرب واقعاً منحصربفرد است ، مقالات وآثار گرانسنگ ایشان نه تنها باآموزه های دینی ما تعارضی ندارد بلکه این متفکر

- بیشتر
seyedarash amirlatifi
۱۴۰۲/۰۹/۲۶

کتابهای مینتزبرگ که نقشی مشابه پروفسور دمینگ در دو دهه اخیر دارند برای همه همکاران شاغل در مناصب مدیریت حوزه بهداشت و درمان بسیار ضروری و آموزنده است و تاحدی واجب ! دکتر سیدآرش امیرلطیفی پزشک و MBA مدیریت مراکز بهداشتی

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۱)
یک گرم پیش‌گیری از یک کیلو درمان بهتر است.
کاربر ۳۲۵۸۷۳۷
تجربهٔ کمونیسم به ما آموخت که جامعه‌ای که در آن هیچ مالکیت خصوصی وجود نداشته باشد، نمی‌تواند به درستی کار کند. اما نظام سرمایه‌داری نیز به ما آموخته است که جامعه‌ای که مالکیت همه چیز در آن خصوصی باشد، آن هم مناسب نیست. پس فراتر از کمونیسم و نظام سرمایه‌داری، به رسمیت شناختن مالکیت اشتراکی در حوزهٔ سلامت می‌تواند تحولاتی جدی و اثربخشی زیادی در این حوزه به همراه داشته باشد.
کاربر ۳۲۵۸۷۳۷
این باوری غلط است که یک «دست نامرئی»، تبعات منفی رقابت را از بین خواهد برد. با کمی دقت و تامل خواهید دید که وجود رقابت شدید در حوزهٔ سلامت آمریکا، چه چیزی به ارمغان آورده است.
کاربر ۲۷۹۷۹۸۴
بودن آن نیست. قطعا نظام سلامت مشکلات خودش را دارد، اما در جاهایی که تمرکز داشته، پیشرفت‌های چشمگیری حاصل شده است. برای اینکه بهتر منظورم را بیان کنم، دو گزینهٔ زیر را در نظر بگیرید:
کاربر ۱۳۶۱۱۹۶
بودن آن نیست. قطعا نظام سلامت مشکلات خودش را دارد، اما در جاهایی که تمرکز داشته، پیشرفت‌های چشمگیری حاصل شده است. برای اینکه بهتر منظورم را بیان کنم، دو گزینهٔ زیر را در نظر بگیرید:
کاربر ۱۳۶۱۱۹۶
در نظام سلامت، هیچ یک از دو بخش دولتی و خصوصی، نباید بر دیگری غلبه یابد.
کاربر ۳۲۵۸۷۳۷
«کوچک بودن» اگرچه ممکن است در ظاهر خوب به نظر نرسد، اما قطعا مشارکت انسان‌ها را افزایش می‌دهد. سال‌ها تجربهٔ بزرگ شدنِ بیش از حدِ سازمان‌ها، باید به ما فهمانده باشد که بزرگ شدنِ بیش از حد، تا چه اندازه می‌تواند منحرف‌کننده باشد؛ خصوصا اگر در حوزهٔ سلامت باشد.
کاربر ۳۲۵۸۷۳۷
مدیران حوزهٔ سلامت، می‌توانند از طریق رها کردن خود از اصول رهبری قهرمانانهٔ فردگرا، رها کردن خود از این قید که آنها در «بالای سیستم» هستند، و دور انداختن واژگان مرسوم در کسب‌وکار (مانند مدیرعامل، مشتری، و ...) مسیر تغییر خود را آغاز کنند. علاوه بر این، حق الزحمهٔ مدیریتی آنها باید این پیام را به همگان برساند که آنها در سطح همکاران خود هستند و با آنها رفاقت و تعامل می‌کنند نه این که از جایگاهی بالاتر بر آنها نظارت می‌کنند. مدیران باید از جایگاه بلندی که برای خود ساخته‌اند پایین بیایند، و خارج از جایگاه‌های سلسله‌مراتبی خود و با کندن برچسب های سازمانی، به ایجاد ارتباط با افراد اقدام نمایند.
کاربر ۳۲۵۸۷۳۷
موسسات و سازمان‌های حوزهٔ سلامت (و همچنین دیگر کسب‌وکارها در این زمانه) به چیز کاملا متفاوتی نیاز دارند: سبکی از مدیریت که بیشتر از آنکه کنترل کند، متقاعد کند، بیشتر از آنکه دستور دهد، توضیح دهد، بیشتر از آنکه اعمال قدرت کند، ایده و خلاقیت ببخشد، و بالاتر از همه، خودش را متعهد نگه دارد تا سایر افراد نیز متعهد بمانند.
کاربر ۳۲۵۸۷۳۷
مدیریتِ بدونِ روح، دیگر به یک اپیدمی در جامعه تبدیل شده است. گویا امروزه، بسیاری از مدیران، به بهای کشتن فرهنگ و تعهد انسانی، به جایگاه خود دست یافته‌اند!
کاربر ۳۲۵۸۷۳۷

حجم

۳۷۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۲ صفحه

حجم

۳۷۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۲ صفحه

قیمت:
رایگان