دانلود و خرید کتاب منافساتِ شاعران فیض شریفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب منافساتِ شاعران اثر فیض شریفی

کتاب منافساتِ شاعران

نویسنده:فیض شریفی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب منافساتِ شاعران

کتاب منافساتِ شاعران؛ نصرت رحمانی و معاصران اثر فیض شریفی است. منافساتِ شاعران اثری خواندنی درباره‌ی نصرت رحمانی و اشعار او است. 

درباره‌ی کتاب منافساتِ شاعران

فیض شریفی در کتاب منافساتِ شاعران؛ نصرت رحمانی و معاصران درباره‌ی نصرت رحمانی، زندگی و اشعار او نوشته است. در کتاب منافساتِ شاعران از خاطرات، و نظرات نصرت رحمانی و شاعران و نویسند‌‌‌گان معاصر با او می‌خوانیم. فیض شریفی به رابطه‌ی شاعرانی چون نیما، اخوان، شاملو، فروغ، سپهری، آتشی، ناد‌‌‌رپور، سایه و... نویسند‌‌‌گانی چون صاد‌‌‌ق چوبک و مسعود‌‌‌ کیمیایی با نصرت رحمانی نیز پرداخته است.

کتاب منافساتِ شاعران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

علاقه‌مندان به شعر معاصر فارسی از خواندن کتاب منافساتِ شاعران لذت می‌برند. 

بخشی از کتاب منافساتِ شاعران

فروغ، شاملو را شیفته‌ی مفاهیم زیبا، انسانی، عشق، دوستی و زن می‌داند. او می‌گوید‌‌ حاضر نیست از این‌ها یک قدم جلوتر بردارد. فرم شعر او گاه مقاله می‌شود، دفاع می‌کند‌‌ و حمله، فحش می‌دهد‌‌ و تفسیر می‌کند‌‌ و... بعضی وقت‌ها واقعا افراط می‌کند‌‌ حتی در بی‌وزنی...

اخوان نیز شعر شاملو را یک نثر عادی و سنگین و حسین‌قلی‌خانی [حسینقلی‌خان مستعان] و جواد‌‌ خانی [جواد‌ فاضل] می‌داند. شعری که از وزن عروضی و از مواهب وزن و آذین‌های قافیه و ردیف و صنایع خاص، کم بهره است و شفیعی کد‌کنی معتقد‌‌ است که حتی یک سطر از شعرهای شاملو در حافظه‌ی کسی باقی نمانده‌است و نمی‌ماند.

براهنی، شاملو را در زبان‌ورزی استاد‌‌ می‌داند‌‌ و محتوای اشعارش را گاهی به صورت فرار از حقیقت و توسل به رمانتیسم منحط تلقی می‌کند.

از این طایفه شاعران به‌جز فروغ و رحمانی، بقیه حسابی خدمت سهراب سپهری رسیده‌اند...

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹۰ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹۰ صفحه

قیمت:
۴۳,۰۰۰
تومان