دانلود و خرید کتاب مبانی یکپارچگی حسی و کاربرد آن در کودکان با نیازهای ویژه مژگان فرهبد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مبانی یکپارچگی حسی و کاربرد آن در کودکان با نیازهای ویژه اثر مژگان فرهبد

کتاب مبانی یکپارچگی حسی و کاربرد آن در کودکان با نیازهای ویژه

معرفی کتاب مبانی یکپارچگی حسی و کاربرد آن در کودکان با نیازهای ویژه

مبانی یکپارچگی حسی و کاربرد آن در کودکان با نیازهای ویژه کتابی نوشته مژگان فرهید و ابراهیم پیشباره است.

واژه یکپارچگـی حسـی، جهـت بيان ارتباط و همبسـتگی فرایندهای مرتبط با داده‌های حسـی وارده به سيسـتم عصبی مرکـزی (فرایند پردازش حسـی) با برون‌دادهـای رفتاری به کار گرفته شـده اسـت. اطلاعات حسـی وارده به سيستم عصبی مرکـزی بعنـوان داده‌های خـام در طی مراحـل مختلفی نظير حس مستقيم و بلاواسطه تا کسب شناخت، مورد پردازش قرار می‌گيرند. بنابراین همواره از توانمندی یکپارچگی حسی به عنوان یکی از ویژگی‌های سيستم عصبی مرکزی یاد می‌شود و این امر به عنوان توانایی سازمان‌دهی اطلاعات حسی به منظور استفاده هدفمند از آن‌ها در فعاليت‌های روزمره زندگی تفسير می‌گردد.

كتاب مباني يكپارچگي حسي و كاربرد آن در كودكان با نيازهاي ويژه در سه فصل تنظيم شده است كه هر فصل، مطالب ذيل را شامل مي‌شوند:

فصل اول با عنوان مباني يكپارچگي حسي تدوين شده است كه به ارائه مطلب در زمينه يكپارچگي حسي در رشد كودكان، مفاهيم عصب‌شناسي، سازماندهي سيستم عصبي مركزي، رشد يكپارچگي حسي و عملكردهاي دوران كودكي، اختلالات يكپارچگي حسي، مشکلات ثانويه مربوط به نقص عملكرد يكپارچگي حسي و ضروريات مباني نظريه يكپارچگي حسي، مي‌پردازد.

فصل دوم با عنوان ارزيابي و تشخيص حاوي مطالبي در زمينه ارزيابي علمكردهاي يكپارچگي حسي، آزمون‌هاي استاندارد اختلال عملكرد و تشخيص عملكرد است.

و سرانجام در فصل سوم كه با عنوان درمان تدوين شده است، درمان انفرادي، درمان يكپارچگي حسي کلاسیک، رشد مهارت جبراني، برنامه‌هاي درمان گروهي، مشاوره، نتايج قابل انتظار كاردرماني، مداخالت يكپارچگي حسي از طريق بازي و نمونه هايي از بازي‌هاي هدفمند در يكپارچگي حسي، مورد بحث قرار گرفته است. 

 خواندن کتاب مبانی یکپارچگی حسی و کاربرد آن در کودکان با نیازهای ویژه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مربیان و معلمان و مشاوران دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مخاطبان این کتاب‌اند.


نظرات کاربران

V
۱۳۹۹/۰۹/۱۸

کتاب خوبی برای آشنایی با اختلال یکپارچگی حسی هست بیشتر در حوزه کاردرمانی بکار میره اما برای رشته های دیگه که میخوان آشنا بشن هم خوبه‌

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

قیمت:
۵,۰۰۰
تومان