دانلود و خرید کتاب گستره؛ عمق یا وسعت؟ دیوید اپستین ترجمه مهدی بغدادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گستره؛ عمق یا وسعت؟ اثر دیوید اپستین

کتاب گستره؛ عمق یا وسعت؟

معرفی کتاب گستره؛ عمق یا وسعت؟

گستره؛ عمق یا وسعت؟ کتابی متفاوت و تاثیرگذار در زمینه موفقیت، اثر نویسنده جوان حوزه موفقیت و جامعه‌شناسی، دیوید اِپستین است. اپستین در این کتاب موضوع مهمی در زمینه موفقیت و کامیابی را بررسی کرده است و آن توجه همزمان به عمق و وسعت امور به عنوان دو کامل کننده است. 

 درباره کتاب گستره

گاهی فکر می کنیم برای موفق شدن در کارمان یا باید آن را وسعت ببخشیم و یا روی بخشی از آن عمیقا تمرکز کنیم چون فکر می‌کنیم نمی‌توانیم هردو را همزمان داشته باشیم. به طور کلی این دیدگاه درست به نظر می‌رسد. زمان شما در طول زندگی محدود است، دقیقا مانند انرژی و توجه‌تان. اگر بر روی یک چیز متمرکز شوید، شانس آن را خواهید داشت که آن را به بهترین نحو ممکن انجام دهید. اگر برای انجام چند چیز تلاش کنید، چیزهای زیادی را تجربه خواهید کرد، اما در انتها احتمالا یک غیرحرفه‌ای خواهید بود.

اپستین می‌گوید خرد عامه بشر، در انتخاب بین وسعت و عمق، بی‌رحمانه و یکسویه رفتار می‌کند؛ استفاده از ضرب‌المثل‌هایی مثل «سرباز همه بازی‌ها، و پادشاه هیچ‌کدام (یا همه کاره و هیچ کاره در فارسی)» برای افراد جنرالیست، بیانگر این موضوع است. حتی در روانشناسی عامه نیز این تفکر پذیرفته و جا افتاده است. 

پیام واضح است: برای سرآمدی واقعی در هر زمینه‌ای (هنر، ورزش، علم و هر چیز دیگری) باید متخصص شد و باید سریع هم متخصص شد. اگر این کار را نکنید، دیگران از شما پیشی خواهند گرفت.

اپستین معتقد است این پیام، یک اشتباه بی‌رحمانه است؛ به همین دلیل در کتاب گستره قصد آگاه‌سازی در این زمینه را دارد. او در این اثر به شما ثابت می‌کند، قهرمان، هنرمند و برنده جایزه نوبل شدن نیاز به متخصص شدن سریع و عمیق ندارد. در واقع در اغلب مواقع، داستان برعکس است؛ وسعت، در نقش متحد عمق و نه دشمن آن ظاهر می‌شود و در جذاب‌ترین حوزه‌های زندگی، جنرالیست‌ها نسبت به متخصصین موقعیت‌های بهتری برای رشد دارند. چرا که متخصصان همه مشغول حفر گودال های عمیق در حوزه خود هستند و به ندرت سرشان را بالا می‌آورند تا به گودال‌های اطراف هم نگاهی بیاندازند.

خواندن کتاب گستره را به چه کسانی یپشنهاد می‌کنیم

اپستین در کتاب گستره با دیدگاه‌های بدیع خود دریچه نویی را به روی همه متخصصان و کسانی که می‌کوشند در حرفه خود متخصص شوند، می‌گشاید و آن ان گسترش همه‌جانبه حوزه‌های زندگی در کنار داشتن تخصص و وسیع کردن میدان دید است.

 بخشی از کتاب گستره

در سال ۲۰۰۷ شبکهٔ تلویزیونی نشنال جئوگرافیک روی سوزان پولگار آزمایش انجام داد. آنان او را در میان محوطه‌ای سرسبز از دهکدهٔ گرینویچ شهر نیویورک، پشت میزی در پیاده‌رو و در مقابل صفحهٔ خالی شطرنج نشاندند. اهالی نیویورک، درحالی‌که شلوارهای جین و ژاکت‌های پاییزی به تن کرده بودند، به محل کار خود می‌رفتند. در همین حال کامیونی سفید، حامل تصویری از صفحهٔ بزرگ شطرنج با بیست‌وهشت مهره که وضعیت بازی در حال انجام‌شدن را نمایش می‌داد، به‌سمت چپ پیچید و به خیابان تامسِن وارد شد، از مقابل فروشگاه اغذیه‌فروشی گذشت و سپس از مقابل سوزان پولگار عبور کرد. در حین عبور کامیون سوزان نگاه کوتاهی به تصویر انداخت و سپس وضعیت مهره‌ها را بدون هیچ کم‌وکاستی روی صفحهٔ مقابلش بازسازی کرد. این نمایش تکرار یکی از آزمایش‌های مشهور شطرنج بود و حقیقت‌هایی را در مورد مهارت‌های محیط یادگیری مهربان فاش کرد.

نخستین آزمایش از این نوع در دههٔ ۱۹۴۰ انجام شد. استاد شطرنج و روان‌شناسی آلمانی به‌نام آدریان دِ گروت۵۶ صفحه‌های شطرنج را به‌سرعت از مقابل چشمان بازیکنانی با سطوح توانایی متفاوت عبور داد و سپس از آنان خواست وضعیت‌های بازی را به بهترین شکلی که می‌توانند بازسازی کنند. یکی از استاد بزرگان، فقط با سه ثانیه مشاهدهٔ هر صفحه، می‌توانست آن را بازسازی کند. بازیکن شطرنجی در سطح استادی توانست نیمی از موقعیت‌هایی را بازسازی کند که استاد بزرگ بازسازی کرده بود. قهرمان شطرنج شهر در موارد کمتری موفق شد و بازیکن متوسط باشگاهی هرگز نتوانست موقعیتی را به‌درستی بازسازی کند. ظاهراً استادان بزرگ شطرنج، درست مانند سوزان پولگار، حافظهٔ تصویری خوبی دارند.

نظرات کاربران

Ramtin
۱۳۹۹/۰۸/۲۹

عمق یا وسعت؟ واقعا کدومش بهتره؟🤔 من نسخه چاپی کتاب رو تهیه کردم و فکر کنم یکی از کتاب های بسیارخوبی بود که تو یک سال اخیر خوندم.👌🏻 . دیوید اپستین تو این کتاب این سوال رو سعی میکنه پاسخ بده که آیا

- بیشتر
سعید
۱۳۹۹/۰۹/۰۵

عالی بود متفاوت از خزعبلات موفقیت

Anahid
۱۴۰۰/۰۲/۲۴

کتاب با مقایسه ی دو ورزشکار شروع می شود تایگروودز و راجر فدرر اولی از کودکی برای گلف تربیت شده دومی تا نوجوانی به ورزشهای مختلف پرداخته. سپس از دختران شطرنج باز پولگار و روش تربیتی او که به أموزش زودهنگام

- بیشتر
گل محمد
۱۳۹۹/۱۰/۰۵

برام جالب بود و ابتدا در مورد کتاب، نظری نداشتم اما پادکست را گوش دادم و برام جالب بود و سپس کتاب را شروع کردم که مطالب جالبی در مورد جهان مهربان و جهان بدسرشت داره و میگه برای تاب آوری در

- بیشتر
سهیل مقدم
۱۴۰۰/۰۸/۱۲

میتونم بگم موثرترین کتابی که خوندم،با اینکه بخشی کتاب به طرز عجیبی خسته کننده است اما نکته‌ای رو اشاره میکنه که در اغلب کتاب های این حوضه به طور متضاد پرداخته شده،کتاب‌های زردی که مارو به دوییدن و عجله کردن

- بیشتر
بامداد
۱۴۰۰/۰۶/۲۳

این نظر رو دارم چند ماهی بعد از خوندن این کتاب می نویسم: در طیف کتابهای توسعه فردی، این کتاب، کتابی هست با ایده های تازه، ناب و کاربردی که تکرار مکررات بقیه کتابهای این حوزه نیست و بسیار اثر عمیقی

- بیشتر
Travis
۱۴۰۰/۰۵/۳۰

در جهانی که به سمت تخصصی سازی می‌رود، ارزش افراد چند بعدی بیشتر می‌شود. نویسنده با بیان داستان‌های واقعی از سرگذشت افراد موفق که مسیرهای متفاوت را طی کرده‌اند سعی می‌کند نکات مورد نظر خود را به شیوایی توضیح دهد.

hamedaskarian
۱۳۹۹/۰۹/۱۴

کتاب نسبتاً خوب، ولی با ترجمه ای ضعیف. متاسفانه بیشتر متون کتاب به صورت تحت اللفظی ترجمه شده و معادل سازی برای جملات و اصطلاحات انجام نشده.

davood
۱۴۰۰/۰۲/۲۲

ترجمه خیلی شفافی نداره. من باهاش نتونستم ارتباط بگیرم

کاربر ۲۲۳۳۲۷۰
۱۳۹۹/۱۰/۱۹

جهان به افرادی با توانایی گسترده و متنوع نیازه داره

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۱۰)
افرادی که خیلی‌زود به ورزشی تخصصی روی می‌آورند بلافاصله پس از اتمام دورهٔ دانشگاه به درآمد مالی می‌رسند، اما متخصصان دیرهنگام به‌سراغ پیداکردن کاری می‌روند که با مهارت‌ها و شخصیت‌شان تناسب بیشتری دارد. من با تعداد زیادی از مطالعات مواجه شدم که نشان می‌داد مخترعان عرصهٔ فناوری، با کسب تجربه در حوزه‌های متفاوت، در مقایسه با همتایانی که به‌صورت عمقی روی یک حوزه کار می‌کنند، چگونه تأثیرگذاری خلاقانهٔ خود را افزایش می‌دهند؛ درواقع آنان با قربانی‌کردن مقدار اندکی از عمق، از مزیت افزایش وسعت در حرفهٔ خود بهره می‌برند.
حسین
نظام آموزشی مدرسه‌ها به‌شکل مأیوس‌کننده‌ای همهٔ دانش‌آموزان را با یک چشم می‌بیند و به‌قول لازلو، «برای تولید جمعیت متوسط معمولی خلق شده است».
حسین
یکی از دانشمندان مشهور بین‌المللی که در بخش‌های پایانی این کتاب با او آشنا خواهید شد به من گفت که افزایش تخصصی‌سازی «مجموعه‌ای از گودال‌های موازی» ایجاد کرده است که برای رسیدن به نوآوری تلاش می‌کنند؛ همه مشغول حفر گودال‌هایی عمیق‌تر در محدودهٔ خود هستند و حتی اگر پاسخ مشکل‌شان در یکی از آن گودال‌ها وجود داشته باشد، به‌ندرت سرشان را بالا می‌آورند که به گودال‌های اطراف نگاهی بیندازند. این دانشمند در تلاش است آموزش محققان آینده را از حالت تخصصی خارج کند. او امیدوار است این شیوه سرانجام به آموزش در تمامی حوزه‌ها گسترش یابد. با اینکه او برای کسب تخصص بیشتر تحت‌فشار قرار گرفته است، اما از توسعهٔ حوزهٔ زندگی خود سود فراوانی می‌برد و اکنون که میدان دید خود را وسیع‌تر کرده است تلاش می‌کند با طراحی برنامه‌ای آموزشی این بخت را به دیگران بدهد که از مسیر تایگر منحرف شوند. او به من گفت: «شاید این مهم‌ترین کاری باشد که من در تمامی زندگی‌ام انجام خواهم داد.»
حسین
عنوان فرعی مقالهٔ شوارتز این بود: «چگونه به مردم آموزش ندهیم که قوانین را کشف کنند.» و پاسخ این بود: با درنظر گرفتن پاداش برای موفقیت‌های کوچک تکرارپذیر در طیف باریکی از پاسخ‌ها.
Ali Soli
مارک زاکربرگ سخن مشهوری دارد که بر طبق آن «افراد جوان باهوش‌تر هستند»؛ بااین‌حال احتمال موفقیت بنیان‌گذار پنجاه‌سالهٔ شرکتی فناوری برای راه‌اندازی شرکتی قدرتمند تقریباً دوبرابر فردی سی‌ساله است و فرد سی‌ساله نیز، در مقایسه با فردی بیست‌ساله، بخت بیشتری دارد. محققان دانشگاه‌های ام‌آی‌تی و نورث‌وسترن و ادارهٔ آمار ایالات‌متحده شرکت‌های جدید حوزهٔ فناوری را مطالعه کرده و نشان داده‌اند که میانگین سنی بنیان‌گذاران استارتاپ‌هایی که سریع‌ترین رشد را داشته‌اند در زمان راه‌اندازی شرکت ۴۵ سال بوده است. زاکربرگ زمانی این سخن را گفت که تنها بیست‌ودو سال سن داشت و به‌نفع او بود که چنین پیامی را منتشر کند؛ همان‌طور که به‌نفع اداره‌کنندگان لیگ‌های ورزشی جوانان است که ادعا کنند برای رسیدن به موفقیت اختصاص‌دادن تمامی مدت سال به انجام‌دادن فعالیتی خاص ضروری است. آنان هرگز به شواهدی که خلاف این ادعا را ثابت می‌کند توجهی نمی‌کنند،
حسین
جملهٔ «هرگز تسلیم نشو، هرگز، هرگز، هرگز، هرگز» از وینستون چرچیل نقل‌قول بسیار مشهوری است، اما بخش پایانی آن، یعنی «مگر در کاری که برخلاف شرافت و عقل سلیم باشد»، همیشه از قلم می‌افتد.
Travis
آنان من را به‌سوی مجموعه‌ای عظیم و غالباً نادیده‌گرفته‌شده‌ای از مطالعات هدایت کردند که نشان می‌داد برای کسب دانش پایدار بهتر است مطالعه به‌آهستگی انجام شود، حتی اگر در آزمون‌های پیشرفت سریع عملکرد ضعیفی را به دنبال داشته باشد؛ به‌این معنی که مؤثرترین نوع یادگیری که ناکارآمد به نظر می‌رسد ظاهراً همان عقب‌افتادن است.
حسین
پافشاری بر امنیت کامل مختص افرادی است که از شهامت لازم برای زندگی در دنیای واقعی برخوردار نیستند.
msafarian
در جهانی بدسرشت، با چالش‌هایی مبهم و قوانین مستحکم اندک، داشتن گستره‌ای از تجربه‌ها می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد.
حسین
تنها قطعیتی که وجود دارد تغییر است.
Travis

حجم

۴۳۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۹۹ صفحه

حجم

۴۳۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۹۹ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
۳۴,۵۰۰
۵۰%
تومان