دانلود و خرید کتاب شیلان حسین فلاح‌افشار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شیلان اثر حسین فلاح‌افشار

کتاب شیلان

انتشارات:نشر عطران
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب شیلان

کتاب شیلان نوشته حسین فلاح افشار، نمایشنامه‌ای از زندگی یک زن مبارز کرد است. 

درباره‌ی کتاب شیلان

حسین فلاح افشار در اثر آشنایی با یک زن کرد مبارز در ایامی که در میادين نبرد غرب‌ کشور‌ ‌و‌ در بلندی‌ های‌ بانه‌ حضور‌ داشت، کتاب شیلان را نوشت. این اثر زندگینامه‌ی خواندنی یک زن کرد مبارز است. 

کتاب شیلان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر از مطالعه داستان‌های اجتماعی و سیاسی لذت می‌برید، خواندن کتاب شیلان را به شما پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب شیلان

یک دهنه یا به عبارتی در منطقه کوهستانی واقع در مرزهای غربی کشور/ کردستان-نور که بیاید دخمه‌ای نمایان می‌شود. ادوات و سلاح جنگی در آن به چشم می‌خورد. راست صحنه چند کنده درخت که به صورت میز و صندلی چیده شده ولی پراکنده وجود دارد.

در چپ صحنه یک سکو که با سنگ و بلوک تزئین شده می بینیم، روی آن دستگاه مرکزی /بی‌سیم/ جا گرفته و هرازگاهی صدای مخصوص خط بی‌سیم فضا را پر می‌کند. در عمق صحنه چندین جعبه کوچک و بزرگ مهمات که روی هم چیده شده و بالا رفته دیده می شود. در سه کنج چپ دخمه چند پله سنگی کف را به درب ورودی و خروجی مرتبط می‌کند. در سراسر این مخفی گاه هیچ پنجره یا نورگیری دیده نمی‌شود. روی دیوارهای سنگی دخمه در جای جای آن عکس‌هایی از پرتره‌ (چهره) مردانی دیده می‌شود که از نوع پوشش و آرایش صورتشان می‌شود فهمید کُرد هستند. ظاهر فضا حکایت از آن دارد که این دخمه مرکز فرماندهی یا چیزی شبیه آن است. در همان رفت و شد‌های ابتدا درمیابیم که این تشکیلات متعلق به آن دسته از کُردهایی است «کومله » می‌شناسیم.

دختر جوانی شیلان در لباس و پوشش سنتی کُردها روی یکی از کنده‌ها نشسته و سرگرم بررسی نقشه است. در گوشه‌ای از دخمه یک سرباز جوان با دست و چشم بسته روی زمین افتاده و به سختی نفس می‌کشید … انگار ناله می‌کند.

از سر و صورت کبود و زخم و خونی سرباز جوان پیداست که شکنجه شده شیلان هیچ توجهی به سرباز اسیر ندارد. ناگهان سر و صدایی از بیرون شنیده می شود و مردی با همان هیبت و پوشش خاص کردها وارد می شود. ناگهان آن‌ها که بیرون هستند با صدای موسیقی سر به آواز کردی می‌گذارند و صدای پایکوبی‌شان بر سنگ‌های کوه در فضا طنین می‌اندازد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۳۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۹ صفحه

حجم

۳۳۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۹ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان