دانلود و خرید کتاب جوهر دین و گوهر زیارت محمدمسعود بهمنی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جوهر دین و گوهر زیارت اثر محمدمسعود بهمنی

کتاب جوهر دین و گوهر زیارت

انتشارات:انتشارات نظری
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جوهر دین و گوهر زیارت

محمدمسعود بهمنی در کتاب جوهر دین و گوهر زیارت، به اصول اعتقادی و خاطراتی از زیارت امام رضا (ع) پرداخته است. 

درباره‌ی کتاب جوهر دین و گوهر زیارت

کتاب جوهر دین و گوهر زیارت دو بخش دارد. بخش اول کتاب شامل مروری بر اصول اعتقادی دیانت اسلام است. اصولی مانند معاد، حضور و توجه قلب در هنگام نماز، خلقت زن و مرد، اصول و فروع دین، نفس اماره و وجود زندگی‌بخش خداوند. اصولی که هرفردی که خود را مسلمان می‌داند باید به آن‌ها آگاه باشد. بخش دوم شامل خاطراتی است که محمدمسعود بهمنی در طول مدتی که در مشهد اقامت داشت نوشته است. او خاطراتی که در حین زیارت مرقد مطهر حضرت امام رضا (ع) دیده بود، نوشته تا شاید راهنمایی برای رفع نواقص و معایب موجود در حرم رضوی باشد. 

کتاب جوهر دین و گوهر زیارت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

علاقه‌مندان به مطالعات مذهبی و دینی از خواندن کتاب جوهر دین و گوهر زیارت لذت می‌برند. 

بخشی از کتاب جوهر دین و گوهر زیارت

در هنگام نماز اگر بتوانیم قلب خود را که همان روح ما (مرکز احساسات و عواطف ما در قلب و روح و جان ماست) به روح بلند و بزرگ خداوند پیوند بزنیم احساس ارتباط روحی بیشتری با خداوند می‌کنیم و این احساس نزدیكی باعث می‌شود که تمرکز حواس ما در نماز بیشتر شود چون قطره‌ای را به دریا و اقیانوس اتصال می‌دهیم. اگر این اتصال برقرار نشود و ذهنیات و فكر ما به هزاران جا و مكان می‌رود و از تمرکز و توجه به خداوند متعال باز می‌مانیم و این خود غفلت می‌شود. در حدیثی از یكی از معصومین (ع) آمده است که آن مقدار از نماز مورد قبول قرار می‌گیرد که به خداوند متعال توجه کامل داشته باشیم و با حضور قلب خوانده شود. 

حضرت علی (ع) آن موحد بزرگ، آن طور روح و قلب خود را به خداوند می‌سپارد که در هنگام نماز، جسم خارجی و یا تیز را از پای مبارك ایشان خارج می‌کردند و ایشان متوجه خونریزی و درد ناشی از آن نمی‌شد، مثالی می‌توان زد در مورد کره جامد که اثر چاقو و قاشق در آن مشخص می‌شود، ولی اگر این کره ذوب شود و به صورت مایع در آید، وقتی چاقو یا قاشق را در کره مذاب وارد می‌کنیم، اثری از چاقو یا قاشق در کره باقی نمی‌ماند در حالیكه در کره منجمد و جامد این اثرات مشهود است. حضرت علی (ع) و برخی از عرفای بزرگ، در هنگام نماز و عبادت و ارتباط با خداوند متعال، جانشان به جوش آمده و اثری از زخم و چاقو در جسم آنان مشهود نمی‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۴۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۵۴۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان