دانلود و خرید کتاب انواری از نور الهی؛ نور در قرآن، نهج‌البلاغه و ادعیه و سخنان بزرگان محمد مسعود بهمنی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انواری از نور الهی؛ نور در قرآن، نهج‌البلاغه و ادعیه و سخنان بزرگان اثر محمد مسعود بهمنی

کتاب انواری از نور الهی؛ نور در قرآن، نهج‌البلاغه و ادعیه و سخنان بزرگان

معرفی کتاب انواری از نور الهی؛ نور در قرآن، نهج‌البلاغه و ادعیه و سخنان بزرگان

«... در نبود نور، تاریکی و ظلمت و کفر و عصیان و جهل و نادانی و شیطان و گناه در مسیری غیرحق و در ظلمات بوجود می‌آیند. و آنان که ایمان آورده و عمل صالح انجام می‌دهند، خداوند آنان را از ظلمات (جهل) به سوی نور (معرفت و ایمان) هدایت می‌کند.

در این کتاب با استفاده از آیات قرآن کریم و بیانات گهربار حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه و با استفاده از ادعیه و زیارتنامه‌ها و سخنان بزرگان، واژه نور را مورد بررسی قرار داده تا راهروان راه نور در مسیر الهی و نورانیت قدم بردارند. امید است که مورد استفادۀ همۀ عزیزان قرار گیرد...»

نظرات کاربران

سیّد جواد
۱۳۹۷/۰۴/۳۱

کتاب شصت و ‌دوم برنامه مطالعه از طرح کتابخانه همگانی کتاب مختصر و‌ مفیدی بود ۴ بریده از کتاب به اشتراک گذاشتم برای دوستان

sadeghi
۱۳۹۷/۰۵/۰۵

خوب,مختصر ومفید بود.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۷)
-بر تو باد ذکر خدا که آن روشنایی دلهاست. امام علی (ع)
سیّد جواد
نماز هر کس، نوری در دل اوست، پس با نماز قلبتان را نورانی کنید. پیامبر (ص)
سیّد جواد
امیرالمؤمنین علی (ع) فرمودند: رسول اکرم (ص) فرموده است: من و علی از یک نور خلق شده‌ایم
سیّد جواد
کسی که نمازهای پنجگانه خویش را با وضوی تمام و با حفظ وقتهای آنها انجام دهد این نماز در قیامت برای او نور و برهان است. حضرت محمد (ص)
sadeghi
و قرآن را بیاموزید، زیرا که بهترین گفتار است. در قرآن تدبر و تفقه نمایید، زیرا که بهار دل‌هاست. و از نور قرآن شفا بطلبید که قرآن شفای سینه‌ها است. و آن‌را تلاوت کنید زیرا که سودبخش‌ترین سرگذشت‌هاست
sadeghi
 زنور آفتاب او همه عالم منور شد نمی‌بینم یکی ذره که بی‌نور خدا باشد
حکیمی
حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه تقوای الهی را برای مؤمن نور می‌دانند و آن‌را راه‌گشا و راه نجات از فتنه‌ها دانسته‌اند. و هم‌چنین از امام که راهنما و پیشگام است به نور نام برده‌اند که خطبه‌های مرتبط در ذیل می‌آید. -و بدانید که هرکس برای خداوند تقوا بوروزد، خداوند برای او راه نجات از فتنه‌ها را نشان می‌دهد و نوری برای رها ساختن از تاریکی‌ها را نمایان می‌کند و خداوند انسان با تقوا را جاودان می‌دارد و او را در جایگاه کرامت در نزد خود و در مقامی که برای پیشگاه خود ساخته است فرود می‌آورد، سایه آن پیشگاه با عظمت، عرش اوست و نور آن جلو‌ه‌ای از جمالش است.
sadeghi
آن روز مردان و زنان منافق به اهل ایمان گویند مشتابید و بما فرصتی دهید تا ماهم از نور شما روشنایی برگیریم در پاسخ به آن‌ها گویند واپس گردید و از آن‌جا نور مانند ما طلبید در این گفت‌گو باشند که آن دوزخیان و اهل بهشت حصاری حایل گردد و بر آن حصار دری باشد که باطن و درون آن در رحمت است و ظاهر آن عذاب (جهنم) خواهد
sadeghi
-گر نور عشق حق به دل و جانت اوفتد بالله کز آفتاب فلک خوبتر شوی از پای تا سرت همه نور خدا شود در راه ذوالجلال چو بی و پا سرشوی «حافظ»
sadeghi
واژه نور در قرآن کریم ۴۹ مرتبه آمده است. سوره‌ای به نام نور در قرآن کریم وجود دارد. آیاتی که مرتبط با نور است در ۵ دسته تقسیم‌بندی شده که به ذکر آیات و سخنان گهربار حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه در این خصوص بیان می‌گردد عناوین پنج‌گانه دسته‌بندی آیات به این شرح است. ۱- کتاب آسمانی و قرآن نور است ۲- علم و دین نور است ۳- ظلمات با نور یکسان نیستند ۴- نور مؤمن راه‌گشا است ۵- خداوند نور است و نور می‌بخشد.
سیّد جواد

حجم

۲۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۶۱ صفحه

حجم

۲۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۶۱ صفحه

قیمت:
۴,۰۰۰
تومان