دانلود و خرید کتاب روان‌شناسی و یوگا ماریانا کاپلان ترجمه میلاد تکسیبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روان‌شناسی و یوگا اثر ماریانا کاپلان

کتاب روان‌شناسی و یوگا

معرفی کتاب روان‌شناسی و یوگا

کتاب روان‌شناسی و یوگا نوشته ماریانا کاپلان با ترجمه میلاد تکسیبی منتشر شده است. این کتاب تلفیق روش‌های روان‌شناسی و یوگا برای سلامتی، تغییر و لذت است.

درباره کتاب روان‌شناسی و یوگا

 این کتاب فراخوانی برای ایجاد یک حوزه جدید است که در آن اسرار بی‌پایان یوگا و روان عمیق را کشف می‌کنیم. مکانی برای فعالیت‌های روزانه توسط شیوه‌های درونی، مکمل و بدیع. با انجام چنین کاری، به عنوان یک جامعه جهانی، می‌توانیم با هم همکاری کنیم و دانش و مهارت را با یکدیگر تبادل کنیم. چه شما یک مربی یوگا، روانشناس، دانشجوی روانشناسی، شاگرد یوگا و متخصص حوزه سلامت باشید، چه یک فرد ساده که به شناخت خود و این رشته‌ها علاقمند باشید، می‌توانید وارد این حوزه شوید که در آن هرکسی می‌تواند برای خود جایگاهی به دست بیاورد. شما خوانندگان عاملی مهم در تولید چنین حوزه‌ای هستید.

 قدمت رشتهٔ یوگا بین ۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰  سال پیش تخمین زده شده است. روانشناسی غربی فقط ۱۳۵ سال است که به طور رسمی ایجاد شده است. اما این کتاب سعی دارد بین این دو بخش ارتباط اجاد کند.

خواندن کتاب روان‌شناسی و یوگا را به چه کسانی یپشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به یوگا و کسانی که به دنبال آرامش و سلامت جسم و روان هستند پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب روان‌شناسی و یوگا

یک اشتباه رایج وجود دارد که مردم باید انعطاف‌پذیر، جوان و یا دارای شرایط جسمی مناسب باشند تا بتوانند یوگا را انجام دهند. واقعیت این است که هر کسی می‌تواند تمرین کند. در تجربیات تدریسی من، حتی دانشجویانی که به‌شدت از نظر وضعیت فیزیکی در خطر هستند، می‌توانند یوگا تمرین کنند. دانش‌آموزی نمی‌توانست در حرکت‌های فیزیکی شرکت کند. بنابراین، من به او کمک کردم تا از دستورالعمل یوگا پیروی کند، تمرین را تجسم کرده و با نفس کار کند. او مزایای فیزیکی و عاطفی زیادی را از این عمل به‌دست آورد. از بین ۱۹۶ ماده یا اصطلاح، که ساتراهای یوگا را تشکیل می‌دهند، تنها سه مورد به عمل فیزیکی آسانا اشاره دارند. اگر چه بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند از طریق آسانا وارد مسیر یوگا شوند، یوگا همچنین تکنیک‌های تنفس، مدیتیشن و روش‌های درونی موجود را برای افراد در هر سن و مرحلهٔ رشدی ارائه می‌دهد. یوگا یک مکمل کلی برای اعمال دیگر سنت‌های معنوی است و آن را به عنوان بخشی از مذاهب در سراسر جهان خواهید یافت. افراد، با هر فرهنگ و ریشه‌ای، از یوگا لذت می‌برند بدون اینکه احساس کنند این کار با آموزه‌های فرهنگی آنها در تضاد است. بودایی‌ها یوگا را با شیوه‌های مدیتیشن خود پیوند داده‌اند و افرادی که در زمینه‌های مختلفی مشغول به کار هستند در انجمن‌های یوگا شرکت می‌کنند تا این سرودها را بشنوند. یک بار، در بارسلون، من و صد هزار نفر، در فضایی با همدیگر مانتراها را خواندیم. تجارت‌های بزرگ - به‌ویژه در زمینهٔ طراحی مد، تناسب اندام، و تغذیه- به محبوبیت یوگا توجه داشتند. مطالعهٔ انجام شده در سال ۲۰۱۶، توسط مجله و انجمن یوگا، که پیش تر در مورد آن گفته شد، بیان می‌کند که «متخصصان در کلاس‌های یوگا برای لباس، تجهیزات، و لوازم از ۱۰ تا ۱۶ میلیون دلار در طی چهار سال گذشته هزینه کرده‌اند. یوگا همچنین در میان ورزشکاران حرفه‌ای محبوب شده است و به صورت ترکیبی از این ورزش‌ها از جمله فوتبال حرفه‌ای، موج‌سواری، و هنرهای رزمی به بازار عرضه شده است. در حالی که بسیاری از متخصصان احساس می‌کنند که این «غفلت» و تجاری‌سازی یوگا مردم را در مورد ماهیت واقعی یوگا به اشتباه می‌اندازد، افراد دیگر بر این باورند که ورود به تمرینهای یوگا در هر سطحی سودمند است و دریچه‌ای برای کشف ابعاد عمیق‌تر یوگا ایجاد می‌کند.

نظرات کاربران

کاربر ۴۳۵۶۶۹۴
۱۴۰۱/۱۱/۰۳

متاسفانه ترجمه کتاب مشکل داره و بعضی‌ جاها اصلا مفهوم نیست. گاها حتی ترجمه تحت‌اللفظی انجام شده! موضوع کتاب در ابتدا برام‌‌ خیلی جالب بود با هیجان خریداری کردم ولی پشیمون شدم!

کاربر ۲۲۴۴۶۳۲
۱۳۹۹/۰۶/۲۲

باید چجوری نصب کنیم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
تمام کاری که ما باید انجام بدهیم در زمان حال بودن است، اما درک من از این موضوع با گذشت زمان تغییر کرده است. اکنون، معتقدم که باید با همه چیزمان در اینجا باشیم؛ با تمام بخش‌هایمان، هیجاناتمان، ناخودآگاهمان، تمام روابطی که در زندگی‌مان داریم، با شرایط محیطی و سیاسی که ما را احاطه کرده‌اند. پس، بله. من اعتقاد دارم که باید همین الان اینجا باشیم، اما باید با همه چیز و همه کسی که داریم اینجا باشیم.
پریوش
کارل یونگ نوشت: "انسان با تصورکردن اشکال نور به روشنایی دست نمی‌یابد، بلکه با آگاه شدن نسبت به تاریکی است که به نور دست می‌یابد.
Saba | صبا | 서버

حجم

۲۳۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۹۲ صفحه

حجم

۲۳۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۹۲ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان