دانلود و خرید کتاب بینایی ژوزه ساراماگو ترجمه محمدصادق انصاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بینایی اثر ژوزه  ساراماگو

کتاب بینایی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بینایی

بینایی نوشته‌ی ژوزه ساراماگو، نویسنده پرتغالی و برنده جایزه‌ی نوبل ادبی است. ساراماگو این رمان در ادامه‌ی رمان «کوری» نوشته است. تعدادی از شخصیت‌های رمان «کوری» در این رمان هم حضور دارند و اتفاقات رمان در همان شهری می‌افتد که حوادث رمان «کوری» در آن رخ داده بود.

درباره کتاب بینایی

انتخاباتی در شهر برگزار می‌شود که شروع ماجراهای رمان بینایی است. در یک روز بارانی و در یک حوزه‌ اخذ رأی، تا بعدازظهر هیچ‌کس برای حضور در انتخابات حاضر نمی‌شود ولی ناگهان جمعیت زیادی به حوزه هجوم می‌آورند و رای می‌دهند.

هنگام شمارش آرا مسئولین شمارش متوجه می‌شوند که بیشتر مردم رأی سفید به داخل صندوق ریخته‌اند و احزاب تنها مقدار کمی از آرا را به دست آورده‌اند. دولت انتخابات را باطل اعلام می‌کند و از مردم درخواست می‌کند که دوباره در انتخابات شرکت کنند اما نتیجه‌ی انتخابات دوم بدتر از دور اول است. تعداد رای‌های باطله بیشتر می‌شود و دولت به تکاپو می‌افتد تا ریشه‌های این جنبش «آرای سفید» را پیدا کند.

در رمان «کوری» ساراماگو، مردم دچار یک کوری سمبلیک نسبت به پیرامون خود و مسایل جامعه شده بودند و در انتهای داستان شفا پیدا کردند و در این داستان همان مردم که متوجه هویت واقعی خودشان شده‌اند، با نگاهی نو به دنیا می‌نگرند و به خاطر همین بینایی و آگاهی دوباره دچار یک قرنطینه می‌‌شوند اما این بار یک قرنطینه سیاسی و اقتصادی از طرف دولت تا وادارشان کند در برابر حکومت تسلیم شوند.

ژوزه ساراماگو در در رمان بینایی به حکومت‌هایی می‌تازد که به‌ظاهر خود را مدافع آزادی و دموکراسی دانسته؛ اما درحقیقت می‌خواهند با نادان نگاه‌داشتن مردم مقاصد خود را پیش ببرند و نشان می‌دهند که نه‌تنها مدافع آزادی بیان و دموکراسی اجتماعی نیستند؛ بلکه هر نوع آزادی عقیدتی و سیاسی را سرکوب می‌کنند و در این راه از ایجاد رعب و وحشت و ترور و خشونت دریغ نمی‌ورزند.

اگر می‌خواهید رمان بینایی را بخوانید بهتر است رمان «کوری» را خوانده باشید تا لذت بیشتری از داستان ببرید.

انتشارات چلچله این کتاب را با ترجمه محمدصادق انصاری منتشر کرده است. اما این رمان توسط ناشران و مترجمان دیگری هم انتشار یافته است. کیومرث پارسای به‌عنوان کسی که بیش‌‌ترین آثار ساراماگو را در ایران ترجمه نموده است، «بینایی» را در سال ۱۳۸۵ ترجمه و توسط انتشارات شیرین روانه‌‌ی بازار نشر کرد. یکی از مشهورترین ترجمه‌ها، بینایی با ترجمه اسدالله امرایی است که انتشارات مروارید آن را چاپ کرده است.

خواندن کتاب بینایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

همه علاقه‌مندان به ادبیات جهان به ویژه رمان‌های اجتماعی و سیاسی.

درباره‌ی ژوزه ساراماگو

ژوزه دی سوزا ساراماگو ۱۶ نوامبر ۱۹۲۲ در آزیناگا دهکده‌ای کوچک در شمال لیسبون پایتخت پرتغال به دنیا آمد. او نویسنده پرتغالی برنده جایزه نوبل ادبیات در سال ۱۹۹۸ میلادی است. او دو سال بعد از تولدش به همراه خانواده به لیسبون رفت و تحصیلات دبیرستانی خود را برای امرار معاش نیمه تمام گذاشت و به شغل‌های مختلفی نظیر آهنگری، مکانیکی و کارگری روزمزدی پرداخت. اولین رمانش با شکست مواجه شد و او تصمیم گرفت رمان‌نوشتن را کنار بگذارد. اما بعدها با انتشار کتاب بالتازار و بلموندا به شهرت رسید. منحصربه‌فردترین ویژگی آثار ژوزه ساراماگو عدم استفاده از نشانگان سجاوندی به صورت متداول و استفاده از جملات بسیار طولانی است، که گاه در درون آن زمان نیز تغییر می‌کند. او از میان علائم نگارشی تنها از نقطه و ویرگول استفاده می‌کند و از سایر علامات که مثلاً جمله سئوالی را مشخص می‌کند یا آن را در گیومه می‌گذارد و… مطلقاً می‌پرهیزد. بسیاری ژوزه ساراماگو را در ردیف نویسندگان پیرو سبک رئالیسم جادویی قرار داده و آثار او را با نویسندگان اسپانیایی زبان آمریکای لاتین مقایسه می‌کنند اما او خود را ادامه دهنده ادبیات اروپا و تأثیرپذیری خود را بیشتر از گوگول و سروانتس می‌داند.

ساراماگو گرچه از سال ۱۹۶۹ به حزب کمونیست پرتغال پیوست و همچنان به آرمان‌های آن وفادار بوده‌است اما هیچگاه ادبیات را به خدمت ایدئولوژی در نیاورده‌است. از کتاب‌های مشهور ژوزه ساراماگو می‌توان به کوری، بینایی، دفتر یادداشت، تکثیر شده و دخمه اشاره کرد. ساراماگو در ۱۸ ژوئن ۲۰۱۰ در تیاس، لاس پالماس چشم از دنیا فروبست.

معرفی نویسنده
عکس ژوزه  ساراماگو
ژوزه ساراماگو

ژوزه ساراماگو با نام کامل ژوزه دو سوسا ساراماگو، نویسنده‌ی پرتغالی مشهور برنده‌ی جایزه‌ی نوبل است. او در ۱۶ نوامبر ۱۹۲۳ در خانواده‌ای از دهقانان، در آزینهاگا، روستایی کوچک در حدود صد کیلومتری شمال شرقی لیسبون به دنیا آمد. زمان تولد ساراماگو، مسئول ثبت احوال تصمیم گرفت نام مستعار پدر او، یعنی «ساراماگو» را به نام ژوزه اضافه کند و خود ژوزه تا زمانی که برای نخستین بار به مدرسه رفت، نام کامل خود را نمی‌دانست.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۹۰ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۹۰ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان