دانلود و خرید کتاب عروسی مهر و ماه غلامرضا حیدری‌ابهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عروسی مهر و ماه اثر غلامرضا حیدری‌ابهری

کتاب عروسی مهر و ماه

انتشارات:نشر جمال
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب عروسی مهر و ماه

عروسی مهر و ماه نوشته غلامرضا حیدری ابهری کتابی درباره ماجرای ازدواج امیرمومنان علی (ع) و فاطمه زهرا (س) است.

یکی از مهم‌ترین قطعه‌های زندگی فاطمه‌ی زهرا (ع) و امیرمومنان (ع) مربوط به ماجرای ازدواج آن دو بزرگوار است. ازدواج زهرا و علی مانند سراسر زندگی آنان پر است از درس‌های آموزنده، شورآفرین و الهی.

کتاب عروسی مهر و ماه تصویر جالبی از پیوند فاطمه و علی در اختیار ما قرار می‌دهد و ما را با جزئیات این ازدواج مبارک آشنا می‌کند و سیره آن بزرگواران را در این موضوع، پیش روی ما می‌نهد.

 خواندن کتاب عروسی مهر و ماه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به تاریخ اسلام و سیره زندگی معصومین را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.

بخشی از کتاب عروسی مهر و ماه

پس از ناکامی برخی از یاران پیامبر در ازدواج با تو، نوبت به علی (ع) می‌رسد که او نیز توفیق خود را در این مسئله بیازماید. او مدّتی است تصمیم گرفته به خواستگاری‌ات بیاید؛ ولی هنوز فرصتی برای انجام این کار پیش نیامده است. برخی از خواستگاران بر این باورند که رسول‌خدا (ص) تو را برای علی (ع) نگاه داشته است. این‌که علی (ع) نزدیک‌ترین و محبوب‌ترین یار پیامبر است بر کسی پوشیده نیست. او بهترین سرباز رسول‌خدا (ص)، نخستین ایمان‌آورنده به او، پسرعموی پیامبر، مونس پیامبر، شاگرد پیامبر و در یک کلام، علی، علی پیامبر است.

سوابق درخشان علی (ع) در همراهی رسول‌خدا (ص) بیش از آن است که رقیبان و حسودان علی نیز بتوانند آنها را نادیده انگارند. مگر علی (ع) نبود که هنگام هجرت رسول‌خدا به مدینه، فداکارانه در بستر آن حضرت خوابید تا شمشیر مبارزان قریش به جای پیامبر (ص) جسم او را تکّه‌تکّه سازد؟ مگر علی نبود که پس از هجرت پیامبر (ص)، در حالی که از سوی کفّار تعقیب می‌شد، تو را که همه چیز پیامبر بودی به همراه فاطمه دختر زبیر بن عبدالمطّلب و مادر خود فاطمه بنت اسد به مدینه آورد و با شجاعت و مقاومت و تدبیر بی‌نظیرش، تو و دیگر همراهانت را سلامت به مدینه رساند؟! چه دلیلی بر توجّه فوق‌العاده و اعتماد خاصّ پیامبر به علی بالاتر از این که آن حضرت دختر عزیزتر از جانش را و باارزش‌ترین یادگار خدیجه را به علی می‌سپارد تا او را به یثرب آورد؟ پس از هجرت پیامبر به مدینه نیز علی لحظه‌ای از فداکاری در راه دین خدا غفلت نکرد و با شجاعتی بی‌نظیر، به دفاع از رسول‌خدا پرداخت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
هیچ‌کس آن روز را فراموش نمی‌کند که رسول‌خدا (ص) دست تو را گرفت و در برابر مردم فرمود: مَنْ عَرَفَ هذِهِ فَقَدْ عَرَفَها وَ مَنْ لَمْ یَعْرِفْها فَهِی فاطِمَةُ بِنْتُ مُحَمَّدٍ، و هِی بَضْعَةٌ مِنّی، وَ هِی قَلْبِی الَّذی بَیْنَ جَنْبَی، فَمَنْ آذاها فَقَدْ آذانی وَ مَنْ آذانی فَقَدْ آذَی اللّهَ.
zeinab
با تاریک شدن هوا، غمی سنگین بر دلت سایه می‌افکند و قطرات اشکی که در چشمانت حلقه زده، بر گونه‌هایت سرازیر می‌شود. علی از دیدن گریهٔ تو، نگران می‌گردد و می‌پرسد: ای سرور زنان جهان! آیا خشنود نیستی که من شوهر توام و تو همسر منی؟ ـ ای پسرعمو! چگونه خشنود نباشم و حال آن‌که تو مورد رضای من و حتّی بالاتر از آنی. من در اندیشه حال و روز خود هستم، آن‌گاه که عمرم پایان می‌پذیرد و در قبری جای می‌گیرم، ورود به بستر عزّت و افتخارم را به رفتن در قبر و لحد تشبیه کردم. حال ای پسرعمو! به حقّ محمّد از تو می‌خواهم که درخواست مرا بپذیری تا هر دو در محراب بایستیم و امشب را به عبادت بپردازیم که این کار برای ما بهتر و شایسته‌تر است. آن‌گاه علی پیشنهاد تو را می‌پذیرد و هر دو برمی‌خیزید و اوّلین شب زندگی خود را با شب‌زنده‌داری و عبادت خالصانه به صبح می‌رسانید.
Rezaf20
هرکس این دختر را می‌شناسد که می‌شناسد و هرکس او را نمی‌شناسد، بداند که او فاطمه دختر محمّد است، او پارهٔ تن من است، او قلب و جان من است. هرکس او را بیازارد، مرا آزار داده و هرکس مرا آزار دهد، خدا را آزار داده است
Mary
سجده می‌افتد و با خضوع و خشوع این آیه را می‌خواند: «رَبِّ اَوْزِعْنی اَنْ اَشْکُرَ نِعْمَتَکَ الَّتی اَنْعَمْتَ عَلَی.»
zeinab
ای بندگان خدا! همانا شما (در این دنیا) در خانه‌ای هستید که جای آرزو، محلّ دشمنی چون مرگ و خانهٔ سلامتی و بیماری است. خانه‌ای که خانهٔ نابودی و دگرگونی احوال است. راهی است برای رفتن و سفر کردن. خدا رحمت کند کسی که آرزویش را کوتاه سازد و در کار خود تلاش کند و از زیادی مال خود انفاق نماید. زیادی توشه‌اش را (با انفاق و بخشش در راه خدا) نگه دارد و آن را برای روز سختی خویش (در قیامت) پیش فرستد. روزی که در آن مردگان محشور می‌شوند و صداها از ترس پایین می‌آید و می‌بینی که مردم مست‌اند؛ حال آن‌که مست نیستند (بلکه از هیبت قیامت، حیران شده‌اند)؛ روزی که هرکس کار نیکی کرده باشد آن را می‌یابد و اگر کار بدی کرده باشد، آرزو می‌کند که میان وی و آن کار زشت، فاصله بسیاری باشد؛ هرکس به اندازه ذرّه‌ای کار نیک یا بد کرده باشد، آن را می‌بیند.
zeinab
دختر، «گل خوش‌بویی است که باید آن را بویید و حسنه‌ای است که پاداش رفتار نیکو با او، امان از آتش جهنّم و ورود به بهشت برین است و فرزندی است مبارک و دوست‌داشتنی که مونس لحظه‌های دلتنگی پدر می‌شود».
zeinab

حجم

۴۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

حجم

۴۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان