دانلود و خرید کتاب جنبش‌های اسلامی - سیاسی معاصر احمدرضا بردبار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جنبش‌های اسلامی - سیاسی معاصر اثر احمدرضا بردبار

کتاب جنبش‌های اسلامی - سیاسی معاصر

معرفی کتاب جنبش‌های اسلامی - سیاسی معاصر

کتاب جنبش‌های اسلامی - سیاسی معاصر، نوشته احمدرضا بردبار و پویش پراشی است. این کتاب جنبش‌های سیاسی - اسلامی معاصر را با با تکیه بر نهضت انقلاب اسلامی بررسی می‌کند.

درباره کتاب جنبش‌های اسلامی - سیاسی معاصر

جنبش‌ های اسلامی - سیاسی معاصر شاید بیش از هر موضوع دیگری در جهان اسلام و در دوران کنونی نیاز به بررسی و شناخت آکادمیک داشته باشد. اینکه جنبش‌‌های اسلامی در سال‌‌های گذشته به کانون اخبار و ملاحظات جهانی بدل گردیده است، نشان از اهمیت و نیز ابهام‌ های ظاهری آن دارد. جنبش‌‌های اسلامی در سراسر جهان به وقوع می‌‌پیوندد و همواره آحاد انسانی را با خود درگیر می‌‌کند؛ این درگیری گاه از سر ترس و هراس بوده و گاه از سر جذب در آرمان‌‌های آن بوده است. جنبش‌ های اسلامی - سیاسی در دوران معاصر به بحثی طنین‌ انداز در محافل دانشگاهی از یک سو و در میان توده مردم از سویی دیگر بدل گشته است. بحث‌‌هایی که از جنبش‌‌های اسلامی بیان می‌‌شود، چه در جهان اسلام و چه در جهان غیراسلام، گویی با واکنشی دوگانه همراه است؛ واکنشی که در پاره ‌ای موارد با جاذبه و شکل ‌گیری روحیه ‌ای از تقویت اسلام ‌خواهی تا اسلام ‌هراسی و ترس از گسترش پدیده تروریسم را با خود به همراه داشته است. از این جهت که، جنبش ‌های رادیکال (افراطی) که شکلی از بازگشت کورکورانه به سنت‌‌های پیشین را دارند با جنبش‌‌های لیبرال که تا حد زیادی از مبانی و سرچشمه‌‌های اسلامی فاصله گرفته‌‌اند و نیز جنبش‌‌های نهضت ‌محور که در تلاش برای ایجاد حکومتی شایسته جهت ایجاد جهانی متعالی هستند، از یکدیگر بازشناخته شوند و همواره مرز بین این جنبش‌‌ها از یکدیگر جدا باشد. اینکه جنبش‌‌های اسلامی، از هرگونه آن، درصدد کسب قدرت بوده‌‌اند و خواهان برقراری نظام سیاسی آرمانی خود هستند، بدیهی می‌‌نماید؛ اما در بیانی شیواتر باید گفت که در کنار این میل رسیدن به قدرت، معنایی که هر جنبش از دید خود درست می‌‌پندارد، نهفته است؛ معنایی که به گونه ‌ای، جهان‌ بینی جریان ‌های گوناگون اسلامی را از یکدیگر و از اندیشه‌ های رقیب، چه در مشرق زمین و چه در جهان غرب متمایز می‌‌سازد. برای نمونه، بدیهی است که جهان‌ بینی جنبشی افراطی با جنبشی لیبرال و یا نهضت ‌محور تفاوتی فاحش دارد و جنبش‌ های نهضت ‌محور، همواره تدبیری حقیقی‌‌تر را با خود همراه داشته است (مانند نهضت اسلامی ایران) که لازم است مورد موشکافی قرار بگیرد.

خواندن کتاب جنبش‌های اسلامی - سیاسی معاصر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان و پژوهشگران علوم سیاسی و تاریخ معاصر ایران پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب جنبش‌های اسلامی - سیاسی معاصر

شیعه دومین مذهب بزرگ پیروان دین اسلام است. واژه شیعه شکل مختصر «شیعه علی» یعنی پیرو یا حزب علی بن ابی طالب، نخستین امام شیعیان است. شیعیان بین ده تا بیست درصد از کل جمعیت مسلمانان جهان، و سی و هشت درصد از جمعیت مسلمانان منطقه خاورمیانه را تشکیل می‌دهد (National Geographic, ۲۰۰۸: ۸۱).

هرچند در طول تاریخ، مذهب شیعه به شاخه‌های گوناگون تقسیم شد؛ اما امروزه تنها سه دسته اصلی، شیعه دوازده امامی، شیعه اسماعیلی و شیعه زیدی وجود دارد. امامیه یا شیعه دوازده امامی، بزرگترین شاخه اهل تشیع است و بیشتر اصطلاح شیعه به گونه‌ای پیش‌فرض برای آن به‌کار می‌رود. مذهب شیعه مبتنی بر تفسیری از کتاب قرآن و سنت پیامبر اسلام است که از راه امامان شیعه بیان می‌گردد و آموزش داده شده است (Neusner, ۲۰۰۳: ۹).

وجه مشترک باورهای تمام شیعیان، باور به انتصاب علی ابن ابی‌طالب برای جانشینی پیامبر اسلام و امامت پس از وی از سوی خداوند است. شیعیان باور دارند که تنها خداوند است که می‌تواند شخصی را برای حفظ آیین اسلام، آموزش شریعت و رهبری امت به‌عنوان امام نصب نماید. شیعیان دلایل عقلی و نقلی فراوانی برای این موضوع بیان می‌کنند (Britannica, ۲۰۱۰: ۲۵).

درسنامه فقه‌الحدیث (کتاب فضل العلم، کتاب الحجة، کتاب العشره)
محمد امینی
متولد ۱۶ آگوست
سپیده محمدیان
مهارت های مساله یابی و تصمیم گیری
محمدمهدی متدین
دین و سبک زندگی
محمدسعید مهدوی کنی
تویی که گمان می کردم می شناختمت
مصطفی بابالوئی نوری
مروری بر رویکردهای نوین تامین مالی
محمد رضایی
دوباره او
پروانه حیدری
نظامیان و سیاست
پرویز دلیرپور
سیری در تفکرات و اندیشه‌های اقتصادی
ابراهیم گرجی
مبانی مدیریت در آموزش و پرورش
نوشین ویسی
حفاظت، حراست و نگهبانی
عارف شیرازی
زندگانی بانوی قریش خدیجه بنت خویلد (س)
محمدجواد گودینی
رازهایی درباره زندگی که هر فردی باید بداند
باربارا دی آنجلیس
کاربرد نظریه های سیاسی در قرن بیستم
پرویز دلیرپور
قلمروشکن (کتاب اول)
ویکتوریا اویارد
تئوری‌های انقلاب
سعید صادقی
زبان، فرهنگ و هویت؛ چشم‌اندازی قوم‌زبان‌شناسانه
فیلیپ رایلی
تاریخ اندیشه‌های سیاسی در غرب قبل از افلاطون تا قرن بیستم (۲)
فرهاد کرامت
با این کتاب زندگی را شکلات پیچ کنید
موسی زمان‌زاده‌دربان
جامعه شناسی سیاسی
محمد لعل علیزاده
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
در جامعه لیبرال، مردم به دور از ملاحظات سیاسی، برای زندگی خود تصمیم‌گیری می‌کنند و حاکمان حق ندارد به آن‌ها چگونه زندگی کردن را بیاموزند یا در آن دخالتی داشته باشند.
ehsan fatahi
گروه داعش فرزند جنگ کشور عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی است
کاربر ۵۲۷۷۵۷۰
سازمان القاعده تا پیش از حمله کشور عراق به سرزمین کویت و اشغال این کشور در سال ۱۹۹۰ میلادی، ارتباط بسیار نزدیکی با کشورهای ایالات متحده آمریکا و عربستان سعودی داشت؛ اما پس از اجابت نشدن درخواست اسامه بن لادن از سوی کشور عربستان سعودی مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از کشور کویت و نیز دخالت مستقیم نیروهای تحت فرمان وی برای مبارزه با جاه‌طلبی‌های صدام حسین، رابطه این گروه افراطی با جهان غرب و زمامداران سعودی تیره شد
ehsan fatahi

حجم

۳۰۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۸۲ صفحه

حجم

۳۰۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۸۲ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان