دانلود و خرید کتاب نگاهی به حاکمیت شرکتی عباس آزادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نگاهی به حاکمیت شرکتی اثر عباس آزادی

کتاب نگاهی به حاکمیت شرکتی

معرفی کتاب نگاهی به حاکمیت شرکتی

کتاب نگاهی به حاکمیت شرکتی، نوشته عباس آزادی و رامین شاه‌محمدی به تعریف حاکمیت شرکتی و تاثیر آن بر عملکرد شرکت می‌پردازد و نمونه‌های مختلف مانند موسسات مالی اسلامی، بانک‌ها و ... را بررسی می‌کند.

درباره‌ی کتاب نگاهی به حاکمیت شرکتی

در بسیاری از شرکت‌ها، مدیریت شرکت را افرادی غیر از مالکان و سهامداران آن بر عهده دارند. تفکیک مالکیت از مدیریت در بسیاری از شرکت‌ها سبب بروز مشکلاتی می‌شود. برای مثال، ممکن است مدیران مهارت کافی برای اداره حوزه اختیاری خود نداشته باشند یا برای خودشان امتیازها و پاداش‌های نامعقولی درنظر بگیرند که با عملکردشان ‌همخوانی نداشته باشد. به‌همین‌دلیل، مفهوم حاکمیت شرکتی به‌منظور رفع مشکلات ناشی از تفکیک مالکیت شرکت و مدیریت آن ابداع شد. عباس آزادی و رامین شاه‌محمدی در کتاب نگاهی به حاکمیت شرکتی، به این موضوع نگاهی می‌اندازند. تاثیراتی که حاکمیت شرکتی بر بهبود عملکرد شرکت دارد را بررسی می‌کنند و به بررسی نمونه‌های مختلفی که امروزه شاهد آن‌ها هستیم، شامل بانک‌ها و موسسات مالی اعتباری اسلامی می‌پردازند.

کتاب نگاهی به حاکمیت شرکتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب نگاهی به حاکمیت شرکتی، یک اثر خواندنی و کاربردی برای تمام صاحبان صنایع و مدیران کسب و کارها است. 

بخشی از کتاب نگاهی به حاکمیت شرکتی

حاکمیت شرکتی، به مجموعه فرآیندها، رسم‌ها، سیاست‌ها، قوانین و نهادهایی گفته می‌شود که به روش یک شرکت از نظر: اداره، رهبری و یا کنترل تأثیر بگذارد. همچنین، حاکمیت شرکتی، روابط بین کنشگران متعدد (ذی‌نفعان) و هدف‌هایی را که بر اساس آن‌ها شرکت اداره می‌شود را شکل می‌دهد. کنشگران اصلی، مدیریت عامل، سهامداران و هیئت مدیره هستند، سایر ذی‌نفعان اند عبارت از: کارمندان، عرضه کنندگان کالا، مشتریان، بانک‌ها و سایر وام دهندگان، قانون گذاران، محیط و به‌طورکلی جامعه. حاکمیت شرکتی، موضوع ی چندبعدی است. یکی از درون مایه‌های مهم در حاکمیت شرکتی با حسابداری و مدیریت مالی سروکار دارد و به گونه اصولی از به‌کارگیری سیاست‌ها و مکانیزم‌هایی حمایت می‌کند که از رفتار درست اطمینان حاصل کرده، سهامداران را پشتیبانی کند. یک عنصر اصلی دیگر، دیدگاه کار آیی اقتصاد ی است که سیستم حاکمیت شرکت از  این طریق باید هدف‌های اقتصاد ی را با در نظر گرفتن دقیق ثروت سهامداران، بهبود بخشد. دیدگاه‌هایی دگر ی هم درزمینه حاکمیت شرکتی وجود دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به دیدگاه نفع ذی ان اشاره کرد که حسابرسی و توجه ببشتری را به ذی‌نفعان متمرکز می‌کند.

فهرست

  • حاکمیت شرکتی
  • حاکمیت شرکتی در بانک‌ها 
  • حاکمیت شرکتی در موسسات مالی
  • حاکمیت شرکتی جدید
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۲۶ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۲۶ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان