دانلود و خرید کتاب رهبر و مدیر لایق سعید سهیلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رهبر و مدیر لایق اثر سعید سهیلی

کتاب رهبر و مدیر لایق

نویسنده:سعید سهیلی
امتیاز:
۴.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب رهبر و مدیر لایق

کتاب رهبر و مدیر لایق نوشته سعید سهیلی است. این کتاب ویژگی‌های یک مدیر خوب را بیان می‌کند و به خواننده کمک می‌کند بهترین ویژگی‌های اخلاقی خودش را بیان کند.

درباره کتاب رهبر و مدیر لایق

این کتاب به شما یاد می‌دهد. یک رهبر باید همیشه این نکته را در ذهن خود داشته باشد که سر و کار او دائماً با مردم و آنهایی است که از او پیروی می‌کنند. پیروانی که ضعف و خطاهایی در شخصیت رهبران خود می‌بینند اعتماد خود را از دست می‌دهند و از او رویگردان می‌شوند. آن چیزی که موجب می‌شود دل مردم پذیرای رهبر یک نفر شود، شخصیت اوست.

البته از رهبر انتظار نمی‌رود که هیچ خطایی نداشته باشد، اما ضعف‌های شخصیتی در جایگاه یک رهبر شایسته، پذیرفته نیستند.

خواندن کتاب رهبر و مدیر لایق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که می‌خواهند شخصیت‌شان را مانند یک مدیر تربیت کنند پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب رهبر و مدیر لایق

یکی از اصلی‌ترین موانع صفت شجاعت، غرور است، غرور برای شجاعت یک چاقوی دو لبه است. گاهی اوقات غرور موجب می‌شود فرد تاب و تحمل شکست خود را نداشته باشد و به این ترتیب از هر نوع ریسک پرهیز می‌کنند. زمانی که غرور تبدیل به شخصیت می‌شود، فرد برای حفظ و ارتقای شخصیت خود، دست به ریسک‌های لازم جهت پیشرفت خود می‌زد و عاقلانه و در موارد نیاز مخاطره می‌کند. هر کجا که پیشرفتی چشمگیر را در شرکت یا سازمانی می‌بینیم، می‌توانیم مطمئن باشیم که رهبر آن سازمان از شجاعت بسیار بهره‌مند است، زیرا چنین پیشرفتی مستلزم گرفتن تصمیم‌های شجاعانه است. در بسیاری از موارد رهبران کارآمد هیچ نوع وجه مشترکی با همدیگر ندارند، اما یک صفت هست که در همه آنها وجود دارد: آنها از خطر کردن نمی‌ترسند و همگی شجاعند. شجاعت یعنی بهتر انجام دادن کارها، نه سرهم کردن و ماست‌مالی کردن آنها!

شجاعت به معنای احتیاط نکردن نیست. شجاعت یعنی انجام کاری که از آن می‌ترسیم. یعنی بیرون آمدن از فضای گنگ و رفتن به سوی قلمروهای جدید.

رهبران بزرگ می‌دانند که با مردم چه طور برخورد کنند، چه طور صحبت کنند و چه طور با آنها تا کنند و قدرت این را دارند که افراد را با یکدیگر سازگار کنند تا با همدلی بیشتر با یکدیگر کار کنند. در عین حال اگر لازم باشد، موضع قاطع خود را نیز، با تمامی مخالفت‌ها ابراز می‌کنند. رهبری که شجاع باشد، موجب می‌شود پیروانش نسبت به فرامین او متعهد و غیرتمند شوند و اشخاص را وامی‌دارد تا عمل درست را انجام دهند. ترس دست و پای هر رهبری را می‌بندد و او را دیر یا زود از رهبری خلع خواهد کرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۶)
بزرگ‌ترین فایده شجاعت و شهامت این است که درهای پیشرفت و افق‌های جدید را به روی شما می‌گشاید
هدی✌
از این که زندگی‌تان تمام شود، نترسید. از این بترسید که زندگی را هیچ گاه آغاز نکرده باشید. جان هنری نیومن (فیلسوف انگلیسی)
هدی✌
رهبران بزرگ می‌دانند که با مردم چه طور برخورد کنند، چه طور صحبت کنند و چه طور با آنها تا کنند و قدرت این را دارند که افراد را با یکدیگر سازگار کنند تا با همدلی بیشتر با یکدیگر کار کنند. در عین حال اگر لازم باشد، موضع قاطع خود را نیز، با تمامی مخالفت‌ها ابراز می‌کنند
هدی✌
در بسیاری از موارد رهبران کارآمد هیچ نوع وجه مشترکی با همدیگر ندارند، اما یک صفت هست که در همه آنها وجود دارد: آنها از خطر کردن نمی‌ترسند و همگی شجاعند. شجاعت یعنی بهتر انجام دادن کارها، نه سرهم کردن و ماست‌مالی کردن آنها!
هدی✌
هر کجا که پیشرفتی چشمگیر را در شرکت یا سازمانی می‌بینیم، می‌توانیم مطمئن باشیم که رهبر آن سازمان از شجاعت بسیار بهره‌مند است، زیرا چنین پیشرفتی مستلزم گرفتن تصمیم‌های شجاعانه است.
هدی✌
غرور موجب می‌شود فرد تاب و تحمل شکست خود را نداشته باشد و به این ترتیب از هر نوع ریسک پرهیز می‌کنند.
هدی✌
شجاعت پایه هرم صفات انسانی است، زیرا این صفت تکیه‌گاه صفت‌های دیگر است. وینستون چرچیل
هدی✌
« بدانید اگر هنگام بازی تمام تلاش خود را نکنید و همه توان خود را بکار نگیرید، یک نفر دیگر پیدا خواهد شد که این کار را انجام می‌دهد و بالاخره روزی فرا خواهد رسید که شما در بازی، رو در روی هم قرار بگیرید و او از شما خواهد بُرد ».
هدی✌
اگر می‌خواهید جزو آن دسته از رهبرانی باشید که می‌توانند زندگی دیگران را متحول کنند و تغییر دهند، به قلب خود نگاه کنید و ببینید که آیا واقعاً توانایی عمل به تعهدات خود را دارید؟
هدی✌
مردم از رهبرانی که به عهد خود وفا نمی‌کنند، پیروی نمی‌کنند.
هدی✌

حجم

۳۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۳۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۵۰۰
تومان