دانلود و خرید کتاب تیغ و تاج مصطفی جمشیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
تصویر جلد کتاب تیغ و تاج

کتاب تیغ و تاج

انتشارات:به نشر
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تیغ و تاج

کتاب تیغ و تاج نوشته مصطفی جمشیدی است. این کتاب تلاشی برای بازسازی ظلم و خشونت ساواک در دهه پنجاه است. نویسنده در این کتاب نشان می‌دهد چگونه ساواک انقلابیون را تحت شکنجه و فشار می‌گذاشت.

درباره کتاب تیغ و تاج

یک ساواکی با درگیری‌های عاطفی و روانی بسیار از همسرش جدا می‌شود و در یک رستوران که پوششی برای جاسوسی‌های ساواک است مشغول به فعالیت می‌شود. این رستوران که خود ساواک آن را ساخته است تصویر کاملی است از رفتار سرتیم‌ها با زیر دستان و خط فکری اصلی این نهاد بی‌رحم. در پایان اما اتفاق عجیبی می‌افتد این رستوران در سیل شور و هیجان انقلابیون مسیر دیگری می‌رود.

خواندن کتاب تیغ و تاج را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به داستان مخصوصا داستان‌های انقلابی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب تیغ و تاج

از کشوی مخصوص خودش اسپری برداشت و پاشید توی هوا. اوایل بهار بود. معمولاً وقتی بوی عرق و ادرار زندانی‌ها زیاد می‌شد، همه‌جا را معطر می‌کرد به حساب خودش.

در آرزوی خودم می‌رفتم جایی که دیوارهای بلند آجری نداشته باشد. حوض مدوّر و بعد پلکان که همیشه روی آن زندانی‌ها از زور درد، پای راه‌رفتن نداشتند. می‌رفتم جایی که یک کافه کوچک بود که از بوی قهوه پر می‌شد؛ با مردمانی که زبانم را نمی‌فهمیدند. من یک مأموریت کوچکی رفته بودم فرانسه و توی کافه‌های آنجا عرق خورده بودم، اما همیشه خوابش را می‌دیدم.

دوست داشتم می‌رفتم شمال، ویلای سازمانی که دو ساختمان مجزّا بود و یک موتورسیکلت تفریحی هم گذاشته بودند مخصوص گشت‌وگذار و دو هفته‌ای آنجا می‌ماندم. هم هوای خوب می‌خوردم و هم موتورسیکلت را برمی‌داشتم. وسیله‌ای که قبراق بود و زمینم نمی‌زد، اما این روزگار به‌واقع داشت زمینم می‌زد. آن از رفتن پری و این هم از این‌همه بَد بیاری!

- شما دارید به پادشاه خدمت می‌کنید؛ هیچ‌وقت این را فراموش نکنید. در قاموس هستی سه کلمه وجود دارد؛ خدا، شاه، میهن. اصلاً ترس به دلتان راه ندهید. این‌ها ناموس مملکت را به حراج گذاشته‌اند. می‌فهمید؟ با کسانی که نفت را می‌خواهند. گاز را می‌خواهند، میراث آریایی را می‌خواهند...، بجنگید برای تاج و میراث پادشاهی که هزاران سال است حکومت دارد در این مملکت ... .

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

حجم

۱۸۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

قیمت:
۲۴,۵۰۰
تومان