دانلود و خرید کتاب پله‎های معرفت سید علی نجفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پله‎های معرفت اثر سید علی نجفی

کتاب پله‎های معرفت

نویسنده:سید علی نجفی
انتشارات:انتشارات شکیب
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پله‎های معرفت

کتاب پله‌های معرفت، تالیف حجت الاسلام سیدعلی نجفی و محمد جولایی تهرانی، تفسیر دعای جوشن کبیر است.

در دعای جوشن کبیر، خدا به نام‌ها و صفات گوناگون که در آیات و روایات اسلامی آمده‌است، خوانده می‌شود. علامه مجلسی و برخی روایات اسلامی خواندن این دعا را به خصوص در شب‌های قدر توصیه کرده‌اند.

درروایت تاریخی آمده است که دعای جوشن کبیر در یکی از غزوات صدر اسلام از جانب جبرئیل برای پیامبر اسلام آورده شده است. این‌ دعا صد بند دارد و هر بند حاوی‌ ده‌ اسم از اسمای‌ خداست‌، به‌جز بند ۵۵ که‌ یازده‌ اسم‌ باری‌تعالی در آن‌ آمده‌ است‌؛ بنابراین‌، درمجموع‌، این‌ دعا حاوی‌ هزار و یک‌ «اسم‌» خدای‌ متعال‌ است. تعداد زیادی از نام‌ها، تعابیر و اصطلاحات به کار رفته در این دعا، برگرفته از قرآن هستند. در هر فراز، کلمات به‌کار رفته حالت موزون و آهنگین دارند؛ چیزی که بسیار شبیه به آرایه ادبی سجع در ادبیات فارسی است. به عنوان نمونه، در فراز اول، کلمات «رحیم»، «کریم»، «مقیم»، «عظیم»، «قدیم»، «علیم»، «حکیم» و «حلیم» به کار رفته‌اند که به علت مشابه بودن حروف پایانی، به این فراز حالت آهنگ‌گونه داده‌اند.

در باب فضیلت خواندن این دعا چنین آمده است: هر که این دعا را هنگام خروج از منزل بخواند، خدای تعالی عمل او را به عمل‌های نیکو لاحق می‌سازد. حضرت رسول (صلی الله علیه و آله) فرمودند که: هیچ بنده‌ای از امّت من نیست که این دعا را در ماه مبارک رمضان سه مرتبه یا یک مرتبه بخواند مگر آنکه به تحقیق که خدای تعالی بدن او را بر آتش حرام می‌کند و بر او بهشت واجب می‌شود. خدای تعالی در آسمان چهارم خانه‌ای بنا کرده که نامش بیت المعمور است؛ به آن خانه در هر روزی هفتاد هزار فرشته داخل می‌شوند و از آن بیرون می‌روند و دیگر به سوی آن تا روز قیامت بر نمی‌گردند و خدای عزّ و جلّ به صاحب این دعا ثواب این فرشتگان را می‌بخشد.

 خواندن کتاب پله‎های معرفت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به تفسیر ادعیه می‌توانند از این کتاب برای آشنایی هرچه بیشتر با دعای پرفیض جوشن کبیر استفاده کنند.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۵۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۳۸ صفحه

حجم

۲۵۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۳۸ صفحه

قیمت:
۱۱,۹۰۰
تومان