دانلود و خرید کتاب حقوق بشر اندیشکده برهان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب حقوق بشر

کتاب حقوق بشر را اندیشکده برهان منتشر کرده است این کتاب با نگاهی دقیق و علمی و پژوهشی سعی دارد حقوق بشر و پارادوکس تئوریک و تناقضات عملی آن را بررسی کند.

درباره کتاب حقوق بشر

این کتاب به سه فصل با دوازده مقاله تقسیم می‌شود که در فصل اول، به «مبانی حقوق بشر اسلامی و غربی» اشاره خواهد شد که این فصل این‌گونه سازمان‌دهی شده است. ابتدا طی دو مقاله به «مبانی حقوق بشر غربی» اشاره می‌کنیم و به این می‌پردازیم که امروزه هنگامی که حکومت‌ها، فعالان یا اسناد ملل متحد به «حقوق بشر» اشاره می‌کنند، تقریباً به‌طور قطع، مدنظرشان حقوق بشری است که در قوانین ملی و حقوق بین‌الملل به رسمیت شناخته شده است و نه حقوق به معنای فلسفی و اخلاقی آن. تغییر در تقریر محل نزاع از بنای فلسفی به مبنای عملیاتی، همان موضوعی است که اجازهٔ فلسفیدن و اندیشیدن را از مکاتب دیگر در باب حقوق بشر گرفته و می‌گیرد. هدف اصلی از پژوهش‌های بومی در مورد حقوق بشر بایستی روشن کردن تفاوت فلسفی که نظام عقیدتی غرب و اسلام در باب حقوق بشر داشته و دارند نیز باشد؛ یعنی همان چیزی که حکومت‌ها، فعالان یا اسناد ملل متحد به آن توجه نکرده‌اند.

این کتاب رویکرد غرب و ایران به مساله حقوق بشر را کاملا بررسی می‌کند.

خواندن کتاب حقوق بشر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان و پژوهشگران علوم سیاسی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب حقوق بشر

سپس در مقالهٔ «نژادپرستی دینی و رنگی در ایالات متحده»، سعی خواهد شد تا در حد امکان، به آماری اشاره شود که مؤسسات آمریکایی در مورد وضعیت نژادپرستی و تفکیک رنگی این کشور ابراز داشته‌اند و در واقع به وقایع و رویدادهایی ارجاع شود که رسانه‌های ایالات متحده، خود بدان اذعان داشته‌اند. بی‌تردید با چنین رویکردی که در این مقاله اتخاذ شده است، در حقیقت وضعیت از آنچه وصف خواهد شد، وخیم‌تر است.

در بحث بعدی، به «نقض آزادی تجمعات و دموکراسی در ایالات متحده» خواهیم پرداخت و اشاره می‌کنیم که ایالات متحده از «آزادی مطبوعات» به‌عنوان یک ابزار سیاسی جهت حمله به دیگر کشورها استفاده می‌کند، اما گزارش‌های منتشرشده از وضعیت آزادی بیان و مطبوعات، حاکی از رسوایی ایالات متحده در مسدود کردن و دست‌کاری اطلاعات است که به برخی از این موارد اشاره می‌شود.

در مقالهٔ بعدی با عنوان «زندان‌های مخوف در ایالات متحده»، بنا داریم وضعیت زندان‌های مخوف این کشور را مورد تدقیق قرار دهیم. در آنجا اشاره می‌شود در حالی که ایالات متحده تنها کمتر از پنج درصد از جمعیت جهان را داراست، بیش از یک‌چهارم کل زندانیان جهان را در زندان‌های خود جای داده است و به‌طور متوسط، از هر دویست آمریکایی، یک نفر عمر خود را در زندان سپری می‌نماید.

نظرات کاربران

کاربر ۵۸۱۸۸۸۷
۱۴۰۱/۱۱/۰۳

نویسنده این کتاب کیه؟

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۳۱ صفحه

حجم

۱۱۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۳۱ صفحه

قیمت:
۱۱,۰۰۰
تومان