دانلود و خرید کتاب افسانه کارآفرینی مایکل گربر ترجمه محیا فراست
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب افسانه کارآفرینی اثر مایکل گربر

کتاب افسانه کارآفرینی

نویسنده:مایکل گربر
امتیاز:
۴.۳از ۱۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب افسانه کارآفرینی

کتاب افسانه کارآفرینی، نوشته‌ی مایکل گربر، راز موفقیت کسب ‌و کارهای کوچک را با شما درمیان خواهد گذاشت و به شما کمک می‌کند تا کسب و کارتان را پرورش دهید، بزرگ کنید و رونق ببخشید.

برای آشنا شدن با رازهای موفقیت در کار، کتاب افسانه کارآفرینی را با ترجمه‌ای روان از محیا فراست بخوانید.

درباره‌ی کتاب افسانه کارآفرینی

احتمالا شما هم بارها به این موضوع فکر کرده‌اید که کسب‌وکاری، هرچند کوچک، راه بیندازید و برای خودتان کار کنید. شاید هم این راه را امتحان کرده باشید و شکست خورده باشید، اما باید بدانید که راه‌اندازی کسب و کار، خیلی هم راحت و بی‌دغدغه نیست! اگر بدون دانش و تخصص کافی در این راه قدم بگذارید، قطعاً موفق نخواهید شد. مایکل گربر نویسنده‌ی کتاب افسانه‌ی کارآفرینی در این اثر از تجربیات ۲۵ساله‌ی خود در راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک می‌گوید. او تمام رازهایی را که برای موفقیت کارتان باید بدانید به شما می‌گوید و کمکتان می‌کند تا کسب و کارتان را رونق بدهید. اما چگونه؟ گربر توضیح می‌دهد که هر کسب و کاری مثل انسان مراحل مختلف رشد را طی می‌کند. بنابراین در هر مرحله به یک استراتژی خاص برای موفقیت نیاز دارید. اگر به این موضوع آگاه باشید موفق خواهید شد. در بخش دیگر کتاب افسانه‌ی کارآفرینی از سه شخصیت مدیر، متخصص و کارآفرین می‌گوید و شما را با وظایف و روحیات و تخصص هرکدام آشنا می‌کند. 

مایکل گربر تحربیات موفق و ناموفقی در اداره کارهای مختلف داشته است که تمام آن‌ها را می‌توانید در کتاب افسانه‌ی کارآفرینی بخوانید و از آن‌ها به جهت پیشبرد اهدافتان استفاده کنید.

کتاب افسانه کارآفرینی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب افسانه کارآفرینی یک کتاب کاربردی و یک راهنمای جامع برای همه کسانی است که رویای موفقیت کسب و کارشان را درسر دارند. 

درباره‌ی مایکل گربر

مایکل ای گربر در ۲۰ ژوئن ۱۹۳۶ در الیزابت سیتی ایالت نیوجرسی آمریکا بدنیا آمده است. در جهان او را به عنوان یک نویسنده می‌شناسند، اما در واقع او یک مربی و مشاور بی‌نظیر در زمینه توسعه تجارت و کسب‌وکار است. گربر کتاب‌های ارزشمندی در زمینه‌ی کسب و کار منتشر کرده است که مهم‌ترین آن‌ها همین کتاب افسانه‌ی کارآفرینی است. از دیگر آثار خواندنی او می‌توان به کتاب ۱۰ اصل موفق‌ترین کسب‌وکار کوچک در جهان و کتاب بیداری کارآفرین درون اشاره کرد.

بخشی از کتاب افسانه کارآفرینی

در تلاطم این شوک کارآفرینی، شما قربانی خطرناک‌ترین فرضیه ممکن درباره کسب‌وکار شده‌اید. این فرضیه توسط متخصصانی ساخته شده که خودشان در کسب‌وکار هستند. همان‌هایی که از ابتدا تا انتها، نقشه مسیر کسب‌وکار را ترسیم کرده‌اند و آن فرض کشنده این است:

«اگر شما مهارت بخصوصی داشته باشید، در حقیقت تمام جنبه‌های کسب‌وکاری را که به آن مهارت می‌پردازد، بلد هستید.»

اما دلیل کشنده‌بودن این فرض این است که چنین چیزی اصلاً درست نیست. در واقع، عامل اصلی شکست‌خوردنِ بیشترِ کسب‌وکارهای کوچک همین است. مهارت و تخصصی که شما در یک کار دارید و کسب‌وکاری که بر پایه آن تخصص است، دو چیز کاملاً مجزا هستند! ولی بیشتر افرادی که کسب‌وکاری را شروع می‌کنند، به این نکته توجه نمی‌کنند. برای متخصصی که دچار شوک کارآفرینی می‌شود، کسب‌وکار، دیگر یک کسب‌وکار نیست، بلکه فقط جایی است که می‌تواند در آن کار کند. پس:

ـ نجار، برقکار یا لوله‌کش، پیمانکار می‌شوند؛

ـ آرایشگر، آرایشگاه می‌زند؛

ـ نویسنده، ناشر می‌شود؛

ـ موسیقی‌دان، مغازه فروش ابزارآلات موسیقی باز می‌کند؛

و همه فکر می‌کنند با دانستن مهارت و تخصص مربوطه، بدون هیچ پیش‌نیاز دیگری، آماده راه‌اندازی کسب‌وکاری در آن زمینه هستند. خیلی ساده بگویم؛ این تفکر غلط است!

در حقیقت، به‌جای آنکه مهارت و تخصص‌شان، بزرگترین سرمایه‌شان شود، به تنها استعدادشان تبدیل می‌شود، چراکه اگر او در آن کار تخصصی هم نداشت، در هر حال مجبور بود که آن را بیاموزد، مجبور می‌شد یاد بگیرد که چگونه کسب‌وکارش را به‌کار گیرد، نه اینکه همه کارها را خودش انجام دهد.

تأسف‌بارترین بخش اینجاست که وقتی متخصص طعمه چنین فرضیه کشنده‌ای می‌شود، کسب‌وکاری که قرار بود او را از محدودیت‌های کارکردن برای شخص دیگری رها کند، او را به بند می‌کشد و بعد ناگهان کاری که او به‌خوبی می‌دانست چگونه آن را انجام دهد و فکر می‌کرد بر آن تسلط دارد، تقسیم می‌شود به یک بُعد که تنها بلد است آن را انجام دهد و هزاران بعد دیگر که نمی‌داند چطور باید انجام‌شان بدهد. چراکه این شوک کارآفرینی بود که کسب‌وکار را آغاز کرد، اما این خودِ متخصص است که باید آن را ادامه بدهد و یک‌باره، رؤیای کارآفرینی تبدیل به کابوس متخصص می‌شود



هر کسب‌وکاری، درواقع سه شخصیت یا سه مرحله دارد: متخصص یا مرحلة خردسالی، مدیر یا مرحلة نوجوانی و در نهایت کارآفرین یا مرحلة بالغ شدن یا موفقیت چشمگیر در کسب‌وکار.

کتاب «افسانة کارآفرینی؛ راز موفقیت کسب‌وکارهای کوچک» حاصل تجربه و تلاش 25 سالة «مایکل گربر»، پدر معنوی کسب‌وکارهای کوچک در جهان که توانسته است کسب‌وکارهای بسیاری در سراسر جهان را از شکست‌خوردن نجات دهد. اگر شما هم مشتاق راه‌اندازی کسب‌وکار خودتان هستید، با مایک گربر در این راه همراه شوید تا موفقیت چشمگیری در کسب‌وکار خود به‌دست آورید.


نظرات کاربران

اکبر قره باغی
۱۳۹۹/۰۵/۱۳

یک کتاب بی نظیر که تمام افرادی که مایل هستند در طولانی مدت یک کسب و کار موفق داشته باشند ححححتما باید مطالعه کنند

دکتر رسولی
۱۴۰۲/۰۹/۲۹

عالی بود هرکسی که می خواهد سیستم سازی در کسب و کار خود را آغاز کنید باید این کتاب بینظیر را مطالغه کند

کاربر 7448016
۱۴۰۲/۰۸/۲۵

عالی برای همه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۱)
«وقتی چیزی را می‌شنوید، آن را فراموش خواهید کرد؛ وقتی چیزی را می‌بینید، آن را به خاطر خواهید سپرد، اما تا زمانی که کاری را انجام ندهید، هرگز آن را درک نخواهید کرد.» پس بیایید شروع کنیم!
اکبر قره باغی
برخلاف باور عمومی مردم، تجربه به من نشان داده است که این‌گونه افرادِ حرفه‌ای به دلیل چیزی که می‌دانند موفق نیستند، بلکه موفقیتشان به دلیل عطش سیری‌ناپذیرشان برای دانستن بیشتر است.
اکبر قره باغی
یک فرد عاقل با عمل‌کردن زندگی می‌کند، نه با فکرکردن به عمل‌کردن یا فکرکردن به آنچه بعد از عمل، به آن فکر خواهد کرد.
اکبر قره باغی
اگر جک و موری می‌خواهند کسب‌وکارشان پیشرفت کند، آنها باید کارهای تاکتیکی را به افراد دیگر بسپارند تا خودشان بتوانند با آزادی بیشتری به کارهای راهبردی برسند
اکبر قره باغی
تحقیقات نشان داده‌اند که کت و شلوار سرمه‌ای قدرتمندترین لباسی است که در کسب‌وکار می‌توان پوشید
اکبر قره باغی
«وقتی چیزی را می‌شنوی، آن را فراموش می‌کنی؛ وقتی چیزی را می‌بینی، آن را به‌خاطر می‌سپاری، اما تا وقتی کاری انجام ندهی، هرگز آن را درک نخواهی کرد
اکبر قره باغی
«تنها تفاوت یک مرد عادی و یک جنگجو این است که جنگجو همه چیز را یک مبارزه می‌بیند در حالی که فرد عادی، همه چیز را یا یک برکت یا یک بلا می‌پندارد.»
Mohammad Mirzaei
اگر قرار است دنیا عوض شود، ما اول باید زندگی خودمان را عوض کنیم! متأسفانه کسی این طرز فکر را به ما نیاموخته است. ما یاد گرفته‌ایم به‌جای "ما" از "آنها" استفاده کنیم. ما دلمان می‌خواهد خودمان همان‌طور که هستیم بمانیم، اما دنیا را عوض کنیم
stv1368
افرادِ حرفه‌ای به دلیل چیزی که می‌دانند موفق نیستند، بلکه موفقیتشان به دلیل عطش سیری‌ناپذیرشان برای دانستن بیشتر است.
Malihe Shafie
فتار هتل تشکر کنند، اما هیچ‌کدام از آنها از کارهای بزرگ تشکر نمی‌کنند، بلکه همه از کارهای کوچکی که برایشان انجام دادیم ممنون هستند.»
کاربر ۳۶۵۵۰۴۰

حجم

۲۶۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۲۶۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان