دانلود و خرید کتاب موج‌ها و دریاها روح‌الله حسینی (عطش)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب موج‌ها و دریاها اثر روح‌الله حسینی (عطش)

کتاب موج‌ها و دریاها

معرفی کتاب موج‌ها و دریاها

موج‌ها و دریاها مجموعه داستان‌هایی از روح‌الله حسینی نویسنده و مترجم ایرانی است.

 درباره کتاب موج‌ها و دریاها

در کتاب موج‌ها و دریاها داستان‌هایی می‌خوانید که بیشتر شبیه خاطره‌اند. گاهی از وسط ماجرا آغاز می‌شوند، گاهی شاعرانه‌اند و گاهی پر از حسرت و نوستالژی. قلم حسینی بسیار گیرا و پر از عاطفه و نثرش تا حدود زیادی شاعرانه است. داستان‌ها بیشتر از دل و ذهن راوی می‌آیند و بیشتر در زمان گذشته روایت می‌شوند همچون خاطره‌ای خوش، تلخ و یا خیال‌انگیز و رویایی. آنها دریافت‌هایی نو و برش‌هایی از زندگی‌اند که ما را وامی‌دارند تا از زاویه‌ دید راوی بنگریم.

 خواندن کتاب موج‌ها و دریاها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاه فارسی را به خواندن موج‌ها و دریاها دعوت می‌کنیم.

 درباره روح‌الله حسینی

سید روح ‌الله حسینی در چهارم  اسفند سال ۱۳۵۷ در خمین به دنیا آمد. او تحصیلات متوسطۀ خود را در این شهرستان و در رشتۀ ریاضی و فیزیک گذراند و در سال ۱۳۷۶ وارد دانشگاه علامه طباطبایی شد. پس از گرفتن مدرک کارشناسی مترجمی از این دانشگاه در سال ۱۳۸۰، وارد دانشگاه تهران در رشتۀ زبان و ادبیات فرانسه شد. حسینی تحصیلات خود را در همین رشته و دانشگاه، با تمرکز بر ادبیات تطبیقی به پایان رساند. او در سال ۱۳۸۷ به عنوان هیات علمی دانشگاه تهران، در دانشکدۀ مطالعات جهان، در گروه مطالعات فرانسه جذب شد.

 بخشی از کتاب موج‌ها و دریاها

می‌گفت: "دردهای همهٔ عالم درون دل من است". می‌خندیدم و می‌گفتم: "سنگ‌های همهٔ عالم هم جلوی پای من... تا به تو برسم". آخرش را آرام، جوری که فقط خودم بشنوم می‌گفتم. بعد، او می‌خندید و دردها را می‌چید روی هم و هفت‌سنگ بازی می‌کردیم. همین‌طور که دردها فرومی‌ریخت، صدای خنده‌هامان بالا می‌رفت تا می‌رسید به هفت آسمان؛ گردِ جهان می‌چرخید و برمی‌گشت و با سرعت نور می‌خورد به بام کاهگلی مربع‌شکلِ خانهٔ پدربزرگ. مادر از خواب می‌پرید و داد می‌کشید که "ای ذلیل‌مرده‌ها آرومتر! آقاتون بیدار می‌شه از خواب".

نیمی از دردها همیشه همینطور می‌ماند در دل نرگس و سنگ‌ها هم روی دست من که زیر بار سنگ‌ها، می‌رفتم داخل چاهِ کوچک وسط حیاط؛ گوشه‌ای می‌نشستم و در تاریکی چاه، آه می‌کشیدم تا روز بعد. به آهِ هزارم که می‌رسیدم، خالی می‌شدم از غم. از چاه بیرون می‌آمدم و پای پیاده می‌کوبیدم به سمت کوه. بعد از دوهزار کیلومتر پیاده‌روی می‌رسیدم به دریا.

نظرات کاربران

نور ایزدان
۱۳۹۹/۰۴/۱۰

همان طور که از اسمش پیداست این کتاب بر اساس تم موج و دریا نوشته شده و این دو واژه در آن به وفور به کار رفته است. تنها مشکل آن این است که کوتاهی داستان ها و از این

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

حجم

۱۰۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

قیمت:
۵۳,۰۰۰
۲۶,۵۰۰
۵۰%
تومان