دانلود و خرید کتاب رد پای نور؛ دفتر اول سیدعبدالرضا هاشمی ارسنجانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رد پای نور؛ دفتر اول اثر سیدعبدالرضا هاشمی ارسنجانی

کتاب رد پای نور؛ دفتر اول

معرفی کتاب رد پای نور؛ دفتر اول

در مجموعه رد پای نور، نوشته سید عبدالرضا هاشمی ارسنجانی با برخی از اندیشه‌های قرآنی و تربیتی استاد علی صفایی حائری در زمینه‌های مختلف آشنا می‌شوید.

استاد علی صفایی حائری تربیت و سازندگی را مهمترین و بزرگترین مسئولیت انسان می‌داند و در مهمترین اثر تربیتی خود به نام مسئولیت و سازندگی می‌گوید: مساله تربیت و سازندگی بزرگترین مسئولیت ما در این قرن وحشی است. این اولین مساله است، زیرا هر بقالی، بنایی، نجاری، طبیبی و مهندسی باید قبلا تربیت شود و نه تنها تربیت که مربی دیگران هم باشد.

درباره مجموعه رد پای نور

سید عبدالرضا هاشمی ارسنجانی این مجموعه را که حاصل سه سال معاشرت و زندگی با استاد علی صفایی رحمة الله علیه است به رشته تحریر درآورده است . او خاطرات خود را از آن مرحوم و داستان‌های ذکر شده را گردآوری کرده و سپس با کاوش در کتاب‌های استاد نکات تربیتی مرتبط با هر داستان را در انتهای آنها ذکر نموده است. در کنار این خاطرات، ارسنجانی نظر و عقاید استاد حائٰی را ردباره موضوعات مهم تربیتی همچون انتخاب همسر، ازدواج، اخلاق خانوادگی، عشق و ایمان، معرفت، راهکارهایی برای رشد و تکامل معنوی، عملکردهای سازنده انسان‌ها، ویژگی‌های مربی مطلوب، مسئولیت‌پذیری، مشورت، تقدیر معیشت، جبر و اختیار، دنیا و آخرت و برخی از توصیه‌های اخلاقی او را به شاگردان و علاقه‌مندان خویش آورده است. هرجلد از این مجموعه به یک نکته تربیتی و اخلاقی اختصاص دارد.

خواندن مجموعه رد پای نور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به بحث تربیت اسلامی و استاد علی صفایی حائری و آموزه‌های تربیتی و اخلاقی ایشان

 بخشی از کتاب رد پای نور، دفتر اول

چند روزی بود که به مطالعه کتاب جبر و اختیار مرحوم علامه جعفری رحمةالله علیه مشغول بودم ولی هرچه بیشتر میخواندم کمتر می فهمیدم اگر چه آن مرحوم خواسته بود در قالب یک مثال ساده مساله را حل کند ولی من نمی توانستم مطلب را هضم کنم و این جمله حضرت که "لا جبر و لا تفویض بل امر بین الامرین"هر روز برایم پیچیده تر می شد...

وقتی دیدم این سوال آسایش و آرامشم را سلب کرده چاره ای ندیدم جز اینکه طبق معمول سراغ حاج آقا بروم و مساله را از ایشان بپرسم . وارد منزل که شدم ایشان تنها گوشه اتاق نشسته بودند . درهمین حال روبروی ایشان نشستم و انباری از اطلاعات به هم ریخته و آشفته را جلویشان ریختم و گفتم :

- حاج آقا من بالاخره نفهمیدم اختیار دارم یا نه , مجبورم یا مجبور نیستم ؟

شما الان که داری چایی میریزی با اختیار خودت داری این کار رو می کنی یا با اختیار خدا ؟! الان مجبوری که داری چایی میریزی یا مختار ؟!...

حاج آقا با یک پاسخ صاف و پوست کنده بدون اینکه مساله را طول بدهد غائله را ختم کرد و گفت :

من جبر در اختیار و اخیار در عمل دارم ; یعنی مجبورم مختار باشم و مختارم عمل کنم !این یعنی همان امر بین الامرین .فهم این مساله خیلی سخته ؟!


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه