دانلود و خرید کتاب پیرمردی با بال‌های بزرگ نیلو کروز ترجمه م‍ح‍م‍درض‍ا ف‍رزاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پیرمردی با بال‌های بزرگ اثر نیلو کروز

کتاب پیرمردی با بال‌های بزرگ

نویسنده:نیلو کروز
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پیرمردی با بال‌های بزرگ

کتاب پیرمردی با بال‌های بزرگ بر اساس داستانی از گابریل گارسیا مارکز نوشته نیلو کروز است که محمدرضا فرزاد آن را ترجمه کرده است. نمایشنامه‌ کروز با افزودن سه شخصیت اصلی ففه، مومو و لالونا و چندین شخصیت فرعی دیگر به کارمایهٔ اصلی خود یعنی داستان گابریل گارسیا مارکز، تنش نمایشی و تعلیق یک نمایشنامه کودکان را فراهم آورده است؛ هرچند، بسیاری از منتقدان براین باورند که این نمایشنامه همچنین از تصاویر و استعاراتی بهره گرفته که در عین شاعرانه و لطیف بودن، چنین مخاطبی از درک و شناخت آن‌ها ناتوان می‌ماند. با این‌حال، اکثر منتقدان، اقتباس تئاتری کروز از یکی از مشهورترین داستان‌های مارکز را نمونه‌ای موفق از یک اقتباس صحنه‌ای دانسته‌اند.

خواندن کتاب پیرمردی با بال‌های بزرگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات نمایشی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب پیرمردی با بال‌های بزرگ

میاندار سیرک: تشریف بیارین! بفرمایین پا بذارین تو راه اندوهگین دختر اندوهگینی که به عنکبوتی اندوهگین تبدیل شده. آقایون، خانوم‌ها... این شما و این زنکبوت! صورتش، دستاش، ساق پاهاش، روناش... مگه می‌شه؟ یعنی حقیقت داره؟ بیاین تماشای این نمایش انسانی! آقایون، خانوم‌ها... همیشه روی پنجهٔ پاش راه می‌ره، توی خرابه‌های تنش زندگی می‌کنه، مسخ شده و به هیأت عنکبوت دراومده... خانوم‌ها، آقایون... واقعاً که دلخراشه. ولی مصنوعی نیس. یه روزگاری دختر بوده. اخلاق خوشی داشته. خونواده‌ای داشته. حالا دیگه دختر نیس که به موهاش روبان ببنده. دیگه دختر نیس که بره مدرسه. بیاین تماشای این پدیدهٔ غیرقابل توضیح! این پدیدهٔ تاریخی! زنکبوووووووووووت!

موسیقی هندی نواخته می‌شود. زنی با چاردست و اندام یک عنکبوت در هوا معلق است. آونگ‌وار تاب می‌خورد و دست‌هایش را موج می‌دهد و می‌رقصد.

خانوم‌ها، آقایون... ما اسمشو گذاشتیم زنکبوت. هم می‌تونه برقصه، هم می‌تونه تار ببافه، هم می‌تونه از ساختمون بالا بره، هم می‌تونه توی هوا معلق بمونه.

زنکبوت شرع می‌کند به آواز خواندن.

میاندار سیرک: زنکبوت، خانوما، آقایون... امیدوارم وقت اون رو داشته باشین که با لعبتک خودتون زنکبوت‌بازی کنین. یادتون باشه شما هم یه روزی یه دختر کوچولو بودین و ازین چیزا زیاد شنیدین. ولی امشب ما می‌خوایم زنکبوتو عملاً بهتون نشون بدیم و براتون یه نمایش داریم. نمایشی با شرکت زنکبوت.

زنکبوت: کی گفته؟

میاندار سیرک: دستاتو کنترل کن زنکبوت! با دستات فکر نکن! با مخت باید فکر کنی!

زنکبوت: در مورد من فرق می‌کنه! (می‌خندد) بپا خفه‌ت نکنم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه