دانلود و خرید کتاب پیتوک و پسر انسان حسن باستانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پیتوک و پسر انسان اثر حسن باستانی

کتاب پیتوک و پسر انسان

نویسنده:حسن باستانی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب پیتوک و پسر انسان

کتاب پیتوک و پسر انسان، نوشته‌ی حسن باستانی، شامل دو نمایش‌نامه‌ی خواندنی با حال و هوایی عجیب است. پیتوک و پسر انسان با گفتگوی زن و مردی در باغ آغاز می‌شود. آن‌ها در باغ قدم می‌زنند و به درخت ممنوعه، یعنی درخت معرفت برمی‌خورند.

درباره‌ی کتاب پیتوک و پسر انسان

کتاب پیتوک و پسر انسان شامل دو نمایشنامه از حسن باستانی، نمایشنامه‌نویس مشهور ایرانی است. نمایشنامه‌های زیبا و با حال و هوایی عجیب که خواندنشان قطعا روح و آرامش به شما می‌بخشند. کتاب پیتوک و پسر انسان، به صورتی نمادین باغ بهشت و آشنایی آدم و حوا را به تصویر کشیده است. مردی که تنهاست. پیرمردی که در باغ است و ناگهان زنی زیبا را از خواب زیر یک درخت بیدار می‌کند و به سمت مرد می‌فرستد. مرد که محو زیبایی او شده است به او پیشنهاد ازدواج می‌دهد. آن دو در کنار یکدیگر قدم می‌زنند و مدتی می‌گذرد که مرد متوجه می‌شود پیرمرد، از آنجا رفته است. کم‌کم به درختی می‌رسند که بسیار زیباست و تنها درخت ممنوعه‌ی باغ به‌شمار می‌رود: درخت معرفت

در حقیقت پسر انسان نام یکی از شناخته شده‌ترین آثار نقاش فراواقع گرا (سورئالیست) بلژیکی، رنه ماگریت است. این نقاشی مردی با کتی خاکستری رنگ و کلاهی لبه‌دار بر سر را نشان می‌دهد در حالی که چهره‌اش به طور کامل با سیبی سبز رنگ پوشیده شده‌است.

کتاب پیتوک و پسر انسان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر دوست دارید نمایشنامه‌هایی زیبا بخوانید، کتاب پیتوک و پسر انسان را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

درباره‌ی حسن باستانی

حسن باستانی در سال ۱۳۴۰ در تهران متولد شد. باستانی پژوهشگر، نمایش نامه نویس، طراح و کارگردان تئاتر ایرانی است. باستانی در سال ۱۳۵۵ وارد گروه تئاتر مدرسه شد. بعدها به پیشه دبیری روی آورد و در همان سال با گروه نمایش دیلمان همکاری خود را آغاز کرد. حسن باستانی دوره‌های نمایشنامه‌نویسی و  فیلمنامه‌نویسی را زیر نظر استادانی مانند بهرام بیضایی در سال ۱۳۷۴ در آموزشگاه حمید سمندریان گذراند. بسیاری از آثار و نمایشنامه‌های او به موضوعاتی مانند فرهنگ و ادبیات کهن فارسی (آرکاییک)، فولکلور ایرانی و نیز آثار ضد جنگ پرداخته‌ است. اکثر نمایشنامه‌های حسن باستانی در تهران و شهرهای دیگر ایران به روی صحنه رفته و در فستیوال‌های مختلف داخلی و خارجی شرکت داده شده‌اند. او ۲۹ دیپلم افتخار و لوح تقدیر از جشنواره‌های داخلی و ۵ دیپلم افتخار از فستیوال‌های بین‌المللی دریافت نموده و نیز در کشورهای گرجستان در سال ۲۰۰۵ و کلمبیا در سال ۲۰۱۰ اجرای عمومی داشته‌ است.

بخشی از کتاب پیتوک و پسر انسان

همه‌چیز رنگ دیگری به خود گرفته، بطری‌های خالی پر شده، روی پیشخوان بار سبدی پر از میوه قرار دارد. روی میز چند شاخه گل و شمعدان‌هایی با شمع‌های روشن دیده می‌شود.

از پشت پنجره ستارگان روی پرده سیکلو تلالو دارند و تک‌درخت ممنوعه همچنان خودنمایی می‌کند. موسیقی رومانتیکی فضا را پر کرده زن و مرد جوان هر دو پشت میز نشسته و به هم خیره مانده‌اند. گارسون دو گیلاس روی میز می‌گذارد. در یک بطری را باز کرده و هر دو گیلاس را از شراب سرخ‌رنگ پرمی‌کند و به پشت بار برمی‌گردد.

مرد جوان لبخند می‌زند. زن جوان لبخند می‌زند. مرد جوان گیلاس شرابش را برمی‌دارد. زن جوان هم گیلاس شرابش را برمی‌دارد. مرد جوان گیلاسش را مقابل شمع روشن می‌گیرد. زن جوان هم از او پیروی می‌کند. مرد جوان خم می‌شود و از پشت شراب سرخ‌رنگ به زن نگاه می‌کند، لبخند می‌زند، زن هم... مرد جرعه‌ای می‌نوشد زن هم...

مرد جوان: زیباست!... واقعاً زیباست!... (سکوت) با من ازدواج می‌کنی؟

زن جوان: چی!؟...

مرد جوان: (به خود می‌آید) ها!؟... چی!؟... اوه... آره... همینطوری یه چیزی پروندم!...

زن جوان: آره... تو همین‌طوری یه درخواست ازدواج پروندی!

مرد جوان: اِ!؟... عجب!...

زن جوان: (با عشوه می‌خندد) ولی ما تازه با همدیگه آشنا شدیم!

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۶۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان