دانلود و خرید کتاب آشنایی با رویکرد والدورف؛ آموزش از درون به بیرون جک پتراش ترجمه احمد عزتی‌پرور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آشنایی با رویکرد والدورف؛ آموزش از درون به بیرون اثر جک پتراش

کتاب آشنایی با رویکرد والدورف؛ آموزش از درون به بیرون

معرفی کتاب آشنایی با رویکرد والدورف؛ آموزش از درون به بیرون

کتاب آشنایی با رویکرد والدورف؛ آموزش از درون به بیرون نوشته جک پتراش است که با ترجمه احمد عزتی پرور منتشر شده است. این کتاب حاوی نکات و آموزه‌های کاربردی و تجربه شده‌ای است که به معلمان کمک می‌کند مسیر بهتری در آموزش در پیش بگیرند.

درباره کتاب آشنایی با رویکرد والدورف؛ آموزش از درون به بیرون

این کتاب شیوه آموزشی «والدورف» پیشرفتِ شخصیتِ کودک را مورد توجه قرار می‌دهد و قانع می‌کند که سلامتِ فرد، پیش نیازِ یک جامعه سالم است. «والدورف» نام شهری در آلمان است که نخستین بار مدرسه «والدورف» در سال ۱۹۱۹ در آن‌جا تاسیس شد. نظریه‌پرداز این نظام آموزشی، اندیشمندی به نام «رودولف اِشتاینِر» است. این کتاب سعی دارد این شیوه آموزشی را به بهترین شکل آموزش دهد.

خواندن کتاب آشنایی با رویکرد والدورف؛ آموزش از درون به بیرون را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام مربیان و معلمان پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب آشنایی با رویکرد والدورف؛ آموزش از درون به بیرون

هر کوششی برای سوق دادن کودکان به کمال گرایی، همواره باید با توجه به این نکته باشد که یاری به آنان یعنی ایجاد توانایی در جهت پیشرفت خود. این مهم زمانی به دست می‌آید که بچه‌ها بتوانند میان احساس و عمل، فرق بگذارند و آن دو را از هم جدا کنند. آموزش باید بر پایهٔ این دریافت صورت گیرد که در کودکان، احساس و شوق به عمل در هم تنیده‌اند و به هم مربوط هستند. کودک، اسباب بازی می‌خواهد و آن را برمی‌دارد؛ کاری به این ندارد که آن اسباب بازی به چه کسی تعلق دارد. همینطور، اگر کاری را دوست نداشته باشد، آن را انجام نمی‌دهد و به سویی می‌گریزد. آنان باید با آموزش در خانه و دبستان، یاد بگیرند که نمی‌توانند هرکاری را دوست دارند، انجام دهند؛ مثلاً کودکی دیگر را بزنند (شوق به عمل) فقط برای این که خوششان می‌آید. (احساس) همچنین باید کم‌کم بیاموزند لازم است گاهی برخی کارها را خود انجام دهند؛ مثلاً اسباب بازی‌شان را تمیز کنند، حتی اگر دلشان نخواهد که دست به چنین کاری بزنند.

خوب یا بد، یکی از عناصر ضروری بزرگسالی، داشتن شخصیتی مسئولیت‌پذیر است. بیشتر بزرگسالان دیگر از خود نمی‌پرسند: آیا شنبه باید سرِکار بروند یا نه؟

پدر و مادران نیز از خود نمی‌پرسند: آیا برای ساکت و تمیزکردن نوزادی که می‌گرید، باید از جا بلند شوند یا نه؟ آیا باید نهار درست کنند؟ کارهای خانه را بکنند یا نه؟ اصلاً. آنان فقط این کارها را انجام می‌دهند، زیرا مسئولیت اجرای این کارها را برعهده دارند.

اگر کودک در خانه یا مدرسه تربیت می‌شود که در محل کار یا منزل و خانواده، مسئول بار آید لازم است هر دو نهاد از طریق تشویق کودک، به پیشرفت و نظم پذیری، به او یاری برساند.

نظرات کاربران

fereshte74
۱۴۰۰/۰۴/۱۲

عالی بود. به همه ی کسانی که با افکار و احساس و قلب دانش آموزان در ار تباط اند توصیه می شود.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
با خود فکر کردم: چند مربی در این کشور چنین قهرمانِ چپ دست و ماهر در بازی دارند که هم عنوان کاپیتان دارد وهم در پایان یک روز طولانی، اینگونه مبتلای موسیقی باشد؟ من با این تجربه به ارزش تعلیم و تربیت «والدورف» پی بُردم و به چشم خویش دیدم. این دانش‌آموزان جوان، به سه رویکرد آموزش و پرورش نوین (احساس، اندیشه، عمل) تجسّمی عینی بخشیده بودند.
fereshte74
کودکان را با احترام و محبت بپذیرید با عشق آنان را بپرورید و با احساسی از آزادی، به دَر برید. سر، دل و دست یا اندیشه، احساس و کار «آموزش، پُر کردن و انباشتنِ یک سطل نیست، برافروختنِ یک شُعله است.» (ویلیام باتلِر ییت)
fereshte74
به جهانی می‌نگرم که خورشید در آن می‌درخشد و ستارگان چشمک می‌زنند سنگ‌ها با آرامی در کنار هم قرار دارند گیاهان می‌رویند و جایی که هستی انسان، در درون روح و جانش سکونت دارد. به جانی می‌نگرم که با هستی من زیست می‌کند به جهان بیرونی و فضای خارج از خویش خیره می‌شوم و به روحی که دراعماق من جای دارد می‌نگرم. ای آفرینندهٔ جان! از صمیم قلب از تو می‌خواهم: به نیروی نابِ من برای آموختن و کار، برکت ببخش! باشد که همواره در من جاری باشد.
fereshte74
امروز، بیش از همیشه آشکار است که حقیقت یک جانبه نیست. معلمان دبیرستان باید به دانش‌آموزان کمک کنند که نگاه کردن به موضوع از چند دیدگاه را عادت ذهنی خود بسازند و آن را تقویت کنند.
fereshte74
یشتر از همه این‌که واقعا خواهید دید چیزی را که همیشه دنبالش می‌گشتید، همین جا و در درون خودتان بوده است. وظیفهٔ مدرسه بود که خیلی ساده این حقیقت را در وجود شما ترسیم کند.
fereshte74
آموزگاران کودکستان‌های «والدورف» می‌کوشند کاری انجام دهند که ارزش پیروی و الگوگرفتن داشته باشد
کاربر ۲۱۱۸۲۳۹

حجم

۱۶۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۳ صفحه

حجم

۱۶۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۳ صفحه

قیمت:
۹,۲۰۰
تومان