دانلود و خرید کتاب اهداف آموزشی و برنامه‌ی درسی در مدارس والدورف؛ ۲ جوهانا کالیس ترجمه حورا حاجیان کرهرودی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اهداف آموزشی و برنامه‌ی درسی در مدارس والدورف؛ ۲ اثر جوهانا کالیس

کتاب اهداف آموزشی و برنامه‌ی درسی در مدارس والدورف؛ ۲

معرفی کتاب اهداف آموزشی و برنامه‌ی درسی در مدارس والدورف؛ ۲

کتاب اهداف آموزشی و برنامه‌ی درسی در مدارس والدورف؛ ۲ نوشته جوهانا کالیس با ترجمه حورا حاجیان کرهرودی منتشر شده است. هر یادگیری یادگیرنده را توانمندتر می‌کند. تاثیر یادگیری‌ها از فرد به جمع انسان ها هم می‌رسد. یادگیری‌ها با هم جمع می‌شوند و توانمندی یادگیرندها را بالاتر می‌برند. این کتاب به این موضوع می‌پردازد.

درباره کتاب اهداف آموزشی و برنامه‌ی درسی در مدارس والدورف؛ ۲

رویکرد والدورف مدتی است در ایران نام برده می‌شود و در بین محدوده بسیار کوچکی از علاقه‌مندان به آموزش، مطرح شده‌است. پس این ترجمه و نیز کتاب آشنایی با رویکرد والدورف می‌تواند برای علاقه‌مندان منابع معتبری در معرفی این رویکرد باشد. این کتاب یک منبع اصیل در مورد رویکرد والدورف است. این منبع مهم ضمن معرفی فلسفه زیربنایی این رویکرد، برنامه درسی خود را با جزییات معرفی کرده‌است. بدیهی است که نمی‌توان آن را مانند دستورالعمل (Hand book) در نظام فعلی به کار برد.

خواندن کتاب اهداف آموزشی و برنامه‌ی درسی در مدارس والدورف؛ ۲

این کتاب را به تمام معلمان و مربیانی که می‌خواهند با شیوه اصولی به آموزش بپردازند پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب اهداف آموزشی و برنامه‌ی درسی در مدارس والدورف؛ ۲

رابطه تنگاتنگ بین زبان گفتار و بافت فرهنگی و جغرافیایی که کودک در آن رشد کرده نیز می‌باید در تدریس و به خصوص قبل از مرحله بلوغ، آموزش داده‌شوند. گویش محلی، لهجه‌های منطقه‌ای و تمامی رسومات زبان بومی از آهنگ‌های کودکانه، سرودهای شاد و غیره برای حس تعلق کودک به مکانی خاص ضروری‌اند. این عنصر شفاهی با واژگان غنی از اسامی مکان‌های محلی، افسانه‌ها و آداب و رسوم قدیمی که معمولاً در فرهنگ زبانی محلی موثق و واقعی هستند، کامل می‌شوند. با رسیدن به دوران بلوغ، شخصیّت کودک بیش از پیش تنزل می‌یابد و با ویژگی‌های مادی محیط عجین می‌شود اما از طرفی زبان در تقابل با این وضعیّت، لازم است تا فراتر از لهجهٔ محلی توسعه یابد و در پی ویژگی‌های جهانی‌تر در حوزهٔ ایده باشد. در این مرحله است که جوانان ارتباط ذاتی خویش را با روح زبان از دست داده و باید آن را به وسیلهٔ عمل خودآگاهانه دوباره به دست آورند.

همانطور که اشتاینر می‌گوید: گفتاری که کودک از طریق تقلید فرا می‌گیرد با تمام انسان‌ها همان رابطه‌ای را دارد که در دندان‌های شیری دارند. هر آنچه که انسان‌ها از راه توانایی زبانی تا زمانی که به دوره زندگی بلوغ می‌رسند، کسب می‌کنند، چیزی است که برای بار دوم و از نو به دست آورده‌اند دقیقاً مانند قانون به دست آوردن دندان‌ها برای بار دوم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۱۵,۵۰۰
تومان