دانلود و خرید کتاب متن کامل شعر پیشگویی شاه نعمت‌الله ولی مصطفی قدیمی ماهانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب متن کامل شعر پیشگویی شاه نعمت‌الله ولی اثر مصطفی قدیمی ماهانی

کتاب متن کامل شعر پیشگویی شاه نعمت‌الله ولی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۱۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب متن کامل شعر پیشگویی شاه نعمت‌الله ولی

کتاب متن کامل شعر پیشگویی شاه نعمت‌الله ولی، اثر مصطفی قدیمی ماهانی، متن قصیده‌ی پیشگویی او با ردیف «می‌بینم» است که بر اساس نسخ خطی متعدد خصوصاً نسخه‌های خطی ماهان همراه با بررسی تاریخی نوشته شده است.

درباره‌ی کتاب متن کامل شعر پیشگویی شاه نعمت‌الله ولی

سید نورالدین نعمت‌‌‌الله معروف و مشهور به شاه نعمت‌الله ولـی از عرفای بنام شیعی، مشهور ایران و اسلام می‌باشد. شاه نعمت‌الله ولی از سادات صحیح‌النسب منطقه کرمـان بـوده و اجـداد وی از منطقه عربستان به این سرزمین یعنی کرمان مهاجرت نمـوده‌انـد. وقتی پدر و جدش برای تحصیل علوم دینی به حلب که مرکز تشیع بود مهاجرت کردند، او در چهاردهم ربیـع‌الاول سـال ۷۳۱ هجـری قمـری در شـهر حلب به دنیا آمد و تا سن ۲۴ سالگی در همان منطقه اکثـر علوم رایج زمان را نزد پدر و اساتید دیگر کسب نموده است. از او آثار و رساله‌های زیادی با موضوعات عرفانی و نزدیک به دوازده هزار بیت باقی مانده است.

در میان اشعار شاه نعمت‌الله ولی قصیده‌ای با ردیف "می‌بینم" وجـود دارد کـه در طول تاریخ مورد توجه بوده و بـه قصـیده‌ی پیشـگویی معروف شده است. در کتاب متن کامل شعر پیشگویی شاه نعمت‌الله ولی، متن کامل این قصیده را می‌بینیم. متن کامل شعر پیشگویی شاه نعمت‌الله ولی، بر اساس نسخ خطی متعدد خصوصاً نسخه‌های خطی ماهان همراه با بررسی تاریخی آمده است.

کتاب متن کامل شعر پیشگویی شاه نعمت‌الله ولی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر به کتبی که دز زمینه‌ی پژوهش‌های ادبی نگاشته شده‌اند، علاقه دارید، از مطالعه کتاب متن کامل شعر پیشگویی شاه نعمت‌الله ولی لذت می‌برید.

بخشی از کتاب متن کامل شعر پیشگویی شاه نعمت‌الله ولی

باز نقل نموده: "مولانا جلال‌الدین محمد الدوانی، فرموده‌اندکـه: پدرم، افضل المحدثین فـی زمانـه و اکمـل المحققـین فـی اوانـه، مولانا اسعدالدین، که از اکابر علماء و عرفاء بودند و استفاده از سیدالسند سید شریف فرموده‌اند، مـی‌فرمـوده کـه: مکـرر بـه صـحبت شریف حضرت مقدسـه رسـیده‌ام. و در وقـت ولادت تـو مضـطرب بودم؛ متوجه به صحبت آن حضرت شدم و بی‌اختیار درآمدم. چون سلام کردم گویا گنبد بر من تنگ شده و محتاج بفسـحت مکـانم.

در این ساعت فرمودند که: «میهمان به شما رسید، و پسر اسـت.» و چون آن حضرت را مظهر جلال غالب بود بـه ایـن اسـم شـریف مسمی شده‌اند ."

فهرست

  • مقدمه
  • قصیده پیشگویی در آثار دیگران
  • مجموعه‌ها و جنگ‌های خطی
  •  استقبال از قصیده شاه نعمت الله ولی
  • قصیده پیشگویی و نقد و بررسی آن
  • در عصر حاضر
  • نسخه شناسی دیوان شاه نعمت الله ولی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۱۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۱۰۱۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۴۲,۰۰۰
۲۱,۰۰۰
۵۰%
تومان