دانلود رایگان کتاب مدرنیته و تنزل انسان سید منیرالدین حسینی شیرازی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدرنیته و تنزل انسان اثر سید منیرالدین حسینی شیرازی

کتاب مدرنیته و تنزل انسان

معرفی کتاب مدرنیته و تنزل انسان

کتاب مدرنیته و تنزل انسان توسط حسن نوروزی جمع‌آوری شده است این کتاب آخرین گفت‌وگوی علمی مرحوم استاد سید منیرالدین حسینی شیرازی با استاد سیدمحمد مهدی میرباقری است.

درباره کتاب مدرنیته و تنزل انسان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد سید منیرالدّین حسینی‌الهاشمی در آبان‌ماه سال ۱۳۲۴ در شیراز متولد شد و پس از گذراندن مقدمات و بخشی از سطح، در سال ۱۳۳۹ وارد حوزه علمیه قم گردید. پدر ایشان مرحوم آیت‌الله‌العظمی سید نورالدین حسینی از مراجع طراز اول ایران و مؤسس حزب دینی و ضداستعماری «برادران» در شیراز محسوب میشد که سید منیرالدّین حسینی از ایشان تأثیر زیادی پذیرفته بود. این گفت‌وگوی علمی در تاریخ ۱۳۷۹/۱۲/۱۱، یک روز قبل از رحلت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید منیرالدّین حسینی شیرازی، در فرهنگستان علوم اسلامی قم انجام شده است. مرحوم استاد حسینی در این گفت‌وگو مدرنیته را به سه رکن «مفاهیم»، «ساختارها» و «محصولات» تقسیم کرده و معتقدند که شرافت و اخلاق و معنویت در این دستگاه، ابزار «ماده‌محوری» قرار گرفته و «حیات مادی»، اساس مذاکره و تعامل اجتماعی و موضوع پرستش مشترک اجتماعی است.

خواندن کتاب مدرنیته تنزل انسان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به علوم انسانی پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب مدرنیته و تنزل انسان

سید منیرالدّین حسینی شیرازی: آموزش جزو تولید است (نه توزیع). در نظام مدرنیته یک دستگاه توزیع وجود دارد که «ساختار اجتماعی» است و در آن ساختار، به انسانها برحسب مرتبه‌ای که اطلاعات و دانش دارند، جایگاه و اختیار داده می‌شود؛ یعنی اختیار به‌گونه‌ای توزیع می‌شود که حق تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری به آنها داده می‌شود و هماهنگی ارتباطات انسانی را برعهده می‌گیرند. به‌عبارت‌دیگر، رفتار انسان‌ها در شئون مختلف، زیر چتر نظام توزیع یا ساختارهای اجتماعی می‌رود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۸ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۸ صفحه