دانلود و خرید کتاب جنبش ۹۹ درصدی اشغال وال‌استریت روح‌الله قادری کنگاوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جنبش ۹۹ درصدی اشغال وال‌استریت اثر روح‌الله قادری کنگاوری

کتاب جنبش ۹۹ درصدی اشغال وال‌استریت

معرفی کتاب جنبش ۹۹ درصدی اشغال وال‌استریت

روح‌الله قادری کنگوری در جنبش ۹۹ درصدی اشغال وال‌استریت به تبیین جنبش وال استریت در امریکا و بررسی ماهیت و پیامدهای آن پرداخته است. 

درباره کتاب جنبش ۹۹ درصدی اشغال وال‌استریت

 اشغال وال‌استریت از سپتامبر ۲۰۱۱ شروع شد و تا ۲۴ ۲۰۱۲ در جریان بود. این اعتراضات خیابانی در واکنش به بحران‌ها و بی عدالتی‌های اقتصادی و اجتماعی در آمریکا شکل گرفت. واقعیتی که خود اقتصاددانان طرفدار اقتصاد لیبرالی در امریکا بر ان تاکید کرده‌اند و به نقد ساختارش پرداخته‌اند. صاحب‌نظران اقتصاد لیبرال معتقدند که بی‌عدالتی در ذات نظام اقتصادی غرب وجود دارد و شکاف‌های عمیق طبقاتی در آن قابل مشاهده است. در واقع رشد اقتصادی و درآمد حاصل از آن تنها به درصد معدودی از اعضای جامعه اختصاص می‌یابد.

مردم شرکت‌کننده در این اجتماعات و تظاهراتِ چندین هزار نفری نیویورک تابلویی بلند کردند که رویش نوشته بود: «ما ۹۹ درصدیم». یعنی ۹۹ درصد ملت آمریکا (اکثریت ملت آمریکا) محکومِ یک درصدند. مردم آمریکا در واقع به حاکمیت اقلیت ۱ درصدی بر اکثریت ۹۹ درصد معترض بودند که مالیات و پول مردم آمریکا را هزینهٔ به‌راه‌انداختن جنگ در افغانستان و عراق و حمایت از رژیم صهیونیستی می‌کنند. در واقع می‌توان گفت جنبش «وال‌استریت را اشغال کنید»، متأثر از اوضاع نامساعد کنونی آمریکاست و به‌سرعت در میان برخی گروه‌های سیاسی و اجتماعی جا باز کرده است.

جنبش «وال‌استریت را اشغال کنید» در وب‌سایت خود و در بخش معرفی آورده است: 

«ما ۹۹درصدی هستیم که از خانه‌های خود بیرون رانده شده‌ایم. ما از خدمات درمانی مطلوب محروم بوده‌ایم. ما از آلودگی محیط زیست رنج میبریم. ما ساعات طولانی را برای مقدار اندکی دستمزد و بدون بهره‌مندی از حقوق قانونی خود سخت کار میکنیم، البته اگر بتوانیم کاری پیدا کنیم. درحالیکه یک درصد دیگر از همه چیز برخوردار است، ما از هیچ چیز برخوردار نیستیم. ما ۹۹ درصد جامعه هستیم».

در این کتاب شما با جریان اعتراضات در امریکا و شیوه برخورد هیئت حاکمه با این جریان آشنا می‌شوید و مطالبی هم درباره تاریخچه و ماهیت جنبش‌های اجتماعی در دنیا و در آمریکا خواهید خواند.

 خواندن کتاب جنبش ۹۹ درصدی اشغال وال‌استریت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 پژوهشگران علوم اقتصاید و اجتماعی را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.

 بخشی از کتاب جنبش ۹۹ درصدی اشغال وال‌استریت

آمریکا طی چند سال اخیر با دو جنبش فراگیر و بحث برانگیز مواجه بوده است: جنبش «تی‌ـ پارتی» در سال ۲۰۰۹ و جنبش «وال‌استریت را اشغال کنید» در سال ۲۰۱۱. تحولات و جنبش‌های اخیر بیانگر وجود مشکلات و چالش‌های جدی در داخل جامعه و کشور آمریکا می‌باشد. مشکلات و چالش‌هایی که طی چند دههٔ اخیر روی هم انباشته شده و در حال حاضر بدین‌گونه خود را نشان می‌دهد. آمریکا در طول تاریخ ۲۰۰ سالهٔ خود با مشکلات و جنگ‌های زیادی درگیر بوده و همین امر نیاز به اصلاح و تغییر در جهت‌گیری‌ها و سیاست‌های این کشور را به یک امر ضروری تبدیل کرده است. به‌عنوان مثال می‌توان به جنگ‌های داخلی (جنگ‌های انفصال)، بحران ۱۹۲۹، جنگ سرد و پیامدهای آن اشاره کرد. آمریکا از طریق ساختار و مدیریت افراد قوی توانسته بحران‌ها و چالش‌های مذکور را سپری و به نحوی هدایت کند. اگرچه آمریکا از تجربهٔ زیادی در این زمینه برخودار است، ولی نتوانسته راه‌حل معقول و مناسبی را برای مشکلات کنونی در رابطه با دو جنبش اخیر بیابد. دو جنبش اخیر شباهت و تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. با مقایسهٔ این دو جنبش، نسبت آن با بیداری اسلامی و جمهوری اسلامی ایران و همچنین تشریح و تحلیل پیامدهای داخلی و خارجی این پدیده تاریخی می‌توان به چشم‌انداز روشن‌تری نسبت به تحولات جاری آمریکا دست یافته و تحلیل بهتری را ارائه کرد. اگرچه آیندهٔ جنبش‌های کنونی نامشخص است، اما با چنین سطح فعالیتی آنها احتمالاً می‌توانند در سیاست‌های کنونی آمریکا تغییری ایجاد نمایند.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۸۰ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۸۰ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان