دانلود و خرید کتاب داعش حسن چراغلو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب داعش

کتاب داعش نوشته حسن چراغلو و محمدرضا قلی‌هراتی به ریشه‌های شکل‌گیری گروهک تروریستی داعش اندیشه‌های اصلی و عملکرد آن در چند سال اخیر پرداخته است. 

درباره کتاب داعش

کتاب داعش از زوایای مختلف به تروریست‌های تکفیری دولت اسلامی عراق و شام (داعش) نگاه می‌کند و با الهام‌گرفتن از مطالب موجود درباره داعش شامل مقالات و کتاب‌های داخلی و خارجی؛ رسانه‌های داخلی و خارجی مطالبی روان و ساده در اختیار خواننده قرار می‌دهد. کتاب داعش به دنبال جواب‌دادن به چندین سؤال مهم است و با جواب‌ها به فرضیه‌هایی که اثبات آن‌ها دور از ذهن نیست و هر عقل سلیم آن را قبول خواهد کرد همراه است. این سؤال‌ها در فصل‌های مختلف جواب داده می‌شوند.  ظهور داعش در عراق و سوریه و حملات برق‌آسا و اقدامات خشونت‌آمیز آن، تهدیدات این گروه افراطی را بیش از پیش آشکار کرد. داعش صرفاً تهدیدی علیه شیعیان و دولت مرکزی عراق نبود بلکه تهدیدات آن متوجه همهٔ گروه‌ها، اقوام، اقلیت‌ها و دولت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است.

خواندن کتاب داعش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

تمام کسانی که می‌خواهند از دلیل شکل‌گیری و ویژگی‌های این گروهک تروریستی بدانند می‌توانند این کتاب را مطالعه کنند.

بخش‌هایی از کتاب داعش

در ۱۹ آوریل ۲۰۱۰، نیروهای مشترک عراقی و آمریکایی در عملیاتی در منطقهٔ الثرثار منزلی را که ابوعمر البغدادی و ابوحمزه المهاجر در آن پناه گرفته بودند، هدف قرار دادند. با شدت‌گرفتن تبادل آتش، جنگنده‌ها آن منزل را بمباران کردند و این دو تروریست از پای درآمدند و اجساد این دو تروریست در معرض دید عموم گذاشته شد. یک هفته بعد، این گروه در بیانیه‌ای در اینترنت به هلاکت این دو تروریست اذعان کرد و پس از حدود ۱۰ روز، ابوبکر البغدادی جانشین و سرکردهٔ جدید شد. به این ترتیب، این گروه وارد مرحلهٔ جدیدی شد که در آن ابوبکرالبغدادی به عنوان فرمانده اصلی و حجی البکر به عنوان فرمانده‌درسایه کار خود را آغاز کردند. در این مرحله، دولت اسلامی عراق بر دو محور تمرکز کرد: تضمین نبود شکاف در میان اعضا و حمایت از داخل از طریق ایجاد تمرکز امنیتی. در نتیجه، همهٔ عناصر خطرناک را از بین می‌برد و از سوی دیگر، ورود منابع مالی به داخل گروه را نیز تضمین می‌کرد. منابع مالی این گروه با غارت چاه‌های نفت، دسترسی به منابع انرژی مانند ایستگاه‌ها و نیروگاه‌های تولید برق و غارت اموال شیعیان، مسیحیان و گروه‌هایی که با دولت عراق همکاری می‌کردند، تأمین می‌شد.

نظرات کاربران

کاربر 4376781
۱۴۰۲/۰۷/۱۶

پیدایش و کارکرد داعش

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان