دانلود و خرید کتاب الفبای موسیقی ایموجِن هولست ترجمه امید رهنمایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب الفبای موسیقی اثر ایموجِن هولست

کتاب الفبای موسیقی

معرفی کتاب الفبای موسیقی

در کتاب الفبای موسیقی  نوشته ایموجن هولست از نشر ماهور با مقدمات ضروری مبانی، هارمونی و فرم موسیقی آشنا میشوید.

ابزار شناخت ما در بیشتر زمینه‌ها مشاهده و مطالعه است اما در عرصه موسیقی، فقدان ابزارهای گفته شده و خط سیر نامشخص موسیقی، ابزارهای شناختی ما را خلع سلاح می کنند. به شکلی که حتی اطلاع از اصول نظری موسیقی، تبحر در اجرای شاهکارهای آن و یا از حفظ بودن آثار شاخص‌اش به تنهایی شناخت لازم را در این زمینه به ما نمی‌دهد زیرا این انتزاع محض هم باید مانند دیگر عرصه‌ها به ابزار شناختی مشاهده و مطالعه مسلح شود اما از مجرای شنود.

این کتاب با هدف افزودن این بعد غایب به کتاب‌های آموزش موسیقی ایران ترجمه شده است. کتاب اولین بار در سال ۱۹۳۶ در انتشارات آکسفورد منتشر شد و در سال ۲۰۰۳ در سری کتاب‌های مرجع این انتشارات تجدید چاپ شد. امروزه این کتاب با وجود گذشت بیش از چهل سال همچنان کاربردی است. 

هدف اصلی کتاب الفبای موسیقی آشنا کردن خواننده با این موضوع است که چگونه می‌توان اصوات این زبان را از هم تشخیص داد و آنها را روی کاغذ نوشت، چگونه نت‌ها به یاری ریتم به ملودی تبدیل می‌شوند، چگونه ملودی‌ها هارمونی پدید می‌آورند، چگونه هارمونی‌ها فرمی مفصل پیدا می‌کنند و چگونه فرم به عنصری لاینفک در بافتار موسیقی تبدیل می‌شود که می‌تواند با تغییر نیاز هر قرن دگرگون شود.

خواندن کتاب الفبای موسیقی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

علاقه‌مندان به آشنایی با الفبای موسیقی و مبتدیانی که می‌خواهند به زودی آموختن این هنر را آغاز کنند.

درباره ایموجن هولست

ایموجن هولست آهنگساز بریتانیایی و دختر گوستاو هولست، مدیر و دستیار بریتن، سال‌های زیادی مدیر فستیوال  الدبرا بود و چندین کتاب درباره پدرش نوشت. او در سال ۱۹۸۴ درگذشت.


نظرات کاربران

hojy
۱۴۰۰/۱۰/۱۸

بیشتر مناسب کسانی است که پیش‌زمینه‌ای در تئوری موسیقی دارند. مفاهیم پایه را خیلی مختصر و حداکثر در یک خط توضیح داده که باعث می‌شود مطالب کتاب برای نوآموزان قابل فهم و استفاده نباشد.

کاربر ۲۴۰۴۶۳۴
۱۳۹۹/۰۸/۰۶

بد نیست

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان