دانلود و خرید کتاب بیرون از ماز (گذر پیچیده) اسپنسر جانسون ترجمه علی‌اکبر قاری‌نیت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بیرون از ماز (گذر پیچیده) اثر اسپنسر جانسون

کتاب بیرون از ماز (گذر پیچیده)

معرفی کتاب بیرون از ماز (گذر پیچیده)

بیرون از ماز (گذر پیچیده)، راهی ساده برای تغییر فکر و گشودن قفل موفقیت‌تان کتابی در حوزه موفقیت نوشته دکتر اسپنسر جانسون است. این کتاب به نوعی ادامه کتاب چه کسی پنیرم را جابه جا کرد است.

درباره کتاب بیرون از ماز

در کتاب چه کسی پنیرم را جابه‌جا کرد دو آدم کوچولو به اسم هم و ها وجود دارند که وقتی می‌بینند پنیر مورد علاقه‌شان نیست، با تغییر غیرمنتظره‌ای مواجه می‌شوند. «ها» می‌فهمد باید خودش را با شرایط جدید وفق دهد و در جست‌وجوی پنیر جدیدی راه خود را در پیش می‌گیرد؛ ولی «هم» برای تغییر طرز فکرش با چالش مواجه می‌شود و در آنجا می‌ماند. کتاب بیرون از ماز آنچه را «هم» بعداً انجام می‌دهد، بازگو می‌کند و اینکه کشف‌های جدیدش چگونه می‌توانند به شما کمک کنند تا قفل‌هایی را باز کنند که ممکن است امروز در گذر پیچیده زندگی‌تان با آن مواجه هستید.

«پنیر» استعاره یا کنایه همه چیزهایی است که در زندگی می‌خواهید، حال این چیز ممکن است شغل خوب، رابطه عاشقانه و پایدار، پول یا ثروت، سلامتی خوب یا آرامش فکری باشد. «ماز» کنایه هر چیزی است که با آن در چالش هستید یا وضعیت دشواری است که شما را از پیداکردن پنیرتان و لذت‌بردن از آن باز می‌دارد.

جانسون درباره انگیزه‌اش ارز نگارش کتاب بیرون از ماز نوشته است:

«بسیاری از کسانی که داستان اصلی را خواندند، می‌خواستند درباره چرایی و چگونگی آن بیشتر بدانند. چرا در اوقات تغییر گاهی به‌خوبی خود را وفق می‌دهیم و به‌خوبی عمل می‌کنیم؛ درحالی‌که در اوقات دیگر این چنین عمل نمی‌کنیم؟ و چگونه می‌توانیم در یک دنیای متغیر خود را سریع‌تر و آسان‌تر وفق دهیم تا شادتر و موفق‌تر باشیم و در این صورت موفقیت از نظر ما چگونه تعریف می‌شود؟»

خواندن کتاب بیرون از ماز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

خواندن این کتاب را به همه کسانی پیشنهاد می کنیم که به دنبال پاسخ دادن به سوالات بالا هستند به ویژه آنهایی که قبلا کتاب چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد را خوانده‌اند.

درباره اسپنسر جانسون

دکتر اسپنسر جانسون فیزیکدان و نویسنده‌ی آمریکایی است. او بیشتر به دلیل نوشتن کتاب‌هایی در زمینه‌ی خودیاری و موفقیت مانند چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد و مدیر یک دقیقه‌ای معروف و شناخته شده است. کتاب‌های او به چندین زبان در دنیا ترجمه شده است. به اسپنسر جانسون لقب پادشاه تمثیل را داده‌اند، چرا که مهارت او در دریافت مسائل دشوار و پیچیده و ارائه و بیان راهکارهای ساده و آسان است. جانسون در سن ۷۸ سالگی و بعد از یک مبارزه طولانی با سرطان لوزالمعده در سال ۲۰۱۷ از دنیا رفت

جملاتی از کتاب بیرون از ماز

وقتی روی علف‌ها نشستند، درحالی‌که از نور خورشید و نسیم خنک لذت می‌بردند، «هم» دوباره به دوستش «ها» فکر کرد. او فکر کرد اگر «ها» با آن‌ها بود، از همه این‌ها حتی بیشتر لذت می‌بردند.

«هوپ» گفت: «تو داری به "ها" فکر می‌کنی؟»

«هم» با تکان‌دادن سرش حرف او را تأیید کرد. طبق معمول «هوپ» می‌دانست که او به چه چیزی فکر می‌کرد. «هم» کنجکاو شد که او چگونه به افکارش پی می‌برد.

«هوپ» گفت: «ما باید او را پیدا کنیم و همچنین دوستانت اسنیف و اسکری را.»

«هم» به او نگاه کرد و دوباره با اشاره سر حرفش را تأیید کرد و گفت: «این به‌طور دقیق همان چیزی است که به آن فکر می‌کنم.»

«هوپ» گفت: «بسیار خوب». «هم» به او لبخند زد و گفت «بیا برویم.»

آن‌ها هر دو سرپا ایستادند و «هوپ» یک بار دیگر دست «هم» را گرفت، که ناگهان...

«هِم»، «هِم»

از اینکه در این مکان ناآشنا اسمش را می‌شنید، شگفت‌زده شد. «هم» برگشت و به شخصی که با چابکی به طرف او قدم برمی‌داشت، نگاه کرد.

آن شخص «ها» بود.

«ها» فریاد زد: «تو اینجایی!» سپس «هم» را در آغوش گرفت و با هر دو دستش به پشت او زد.

«هم» گفت: «پس تو هم اینجا هستی!» او نگاهی به اطراف انداخت و گفت «اسنیف و اسکری کجا هستند؟»

«هم» خندید: «اوه، تو آن‌ها را می‌شناسی. آن‌ها جزء اولین افرادی بودند که از "ماز" بیرون آمدند! ولی تو "هم"... من نگران تو بودم که هرگز نتوانی راه برون‌رفت از "ماز" را پیدا کنی.»

معرفی نویسنده
عکس اسپنسر جانسون
اسپنسر جانسون

اسپنسر جانسون نویسنده‌ی آمریکایی است که احتمالا کتابش از خودش شهرت بیشتری دارد! جانسون در سال ۱۹۹۸ کتابی به نام چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد را در آمریکا منتشر کرد که در بدبینانه‌ترین حالت ۲۸ میلیون نسخه از این کتاب در جهان فروش رفت و به ۲۵ زبان دنیا ترجمه شد، این اتفاق برای کتابی که کمتر از ۱۰۰ صفحه دارد، در هر زمانه‌ای تحسین‌برانگیز است! قله‌ها و دره‌ها یکی از آثار این نویسنده است.

نظرات کاربران

arash
۱۳۹۸/۰۹/۲۲

چرا گذر پیچیده؟ 🤔 ماز میشه هزارتو. اسم کتاب هم میشه " بیرون از هزارتو " البته ادعای زبان دونستن ندارم و این رو هم از فیلم " دونده هزارتو " یاد گرفتم 😁 فکر کن به یک نفر بگی

- بیشتر
alibabataher
۱۳۹۸/۱۲/۲۹

لطفا این کتاب رو فقط نخونید! این کتاب به قدری فوق‌العادس که تمام زندگی شما رو میتونه متحول کنه اگر علاوه بر خوندن رامب مفاهیمش عمیق فکر کنید

◕‿◕
۱۳۹۹/۰۸/۱۵

(۲۷ ادامه ی کتاب "چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟ " هستش. (ولی طوری نیست که اگر اون کتاب رو مطالعه نکرده باشید، این یکی رو متوجه نشید). کتاب کوتاه ، ساده و تاثیرگذاره و کمک می‌کنه که به جای

- بیشتر
vahid
۱۳۹۸/۱۰/۰۲

توصیه می کنم این کتاب بخوانید مطالب در ظاهر ساده و ابتدایی هستند اما در عمل توصیه هایی عمیق هستند که نشان می دهد اغلب ما باورهای ایستا داریم و به همین خاطر در ماز افکار خود زندگی می کنیم

saji khanom✌🏼
۱۳۹۹/۰۱/۱۷

اگه دچار روزمرگی شدین و دنبال یه تلنگر واسه تغییر هستید این کتاب رو بهتون پیشنهاد میکنم❤

عشق کتاااااب
۱۳۹۹/۰۴/۲۷

اولش فکر کردم همون کتاب چه کسی پنیر مرا جابه جا کرده

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۸)
شما مجبور نیستید هرچیزی را که فکر می‌کنید باور کنید.
saji khanom✌🏼
تجسم مهم‌تر از دانش است. دانش محدود است، ولی تجسم بر تمام دنیا احاطه دارد. آلبرت اینشتین
بهار
یک باور قدیمی می‌تواند تو را زندانی خودش کند.
saji khanom✌🏼
تو می‌توانی فکرت را عوض کنی. تو می‌توانی باور جدیدی انتخاب کنی.
z.gh
تجسم مهم‌تر از دانش است. دانش محدود است، ولی تجسم بر تمام دنیا احاطه دارد. آلبرت اینشتین
z.gh
شما باورتان نیستید؛ بلکه آن را انتخاب می‌کنید.
Anahid
گاهی اوقات قبل از آنکه چیزی را بتوانید ببینید، باید آن را باور کنید.
z.gh
غریبه گفت: «شرط می‌بندم می‌توانی خیلی بیشتر از آنچه فکر می‌کنی کار انجام دهی...»
آرمین قاف
حقایق موضوع 1.من باید پنیر دیگری پیدا کنم. اگر پنیر پیدا نکنم، خواهم مرد. 2.ماز مکان خطرناکی است، پر از کنج‌های تاریک و کوچه‌های بن‌بست. 3.من خودم مسئولم و رهایی از این وضعیت دشوار به خودم بستگی دارد.
Anahid
برای آنچه که می‌توانی باور داشته باشی هیچ محدودیتی وجود ندارد.
z.gh

حجم

۵۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۵۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۵۵,۹۰۰
تومان