دانلود و خرید کتاب زین دایره‌ی مینا محمدجعفر یاحقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زین دایره‌ی مینا اثر محمدجعفر یاحقی

کتاب زین دایره‌ی مینا

انتشارات:انتشارات سخن
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب زین دایره‌ی مینا

محمدجعفر یاحقی، پژوهشگر و استاد ادبیات فارسی در کتاب زین دایره مینا به گشت و گذارهای علمی و فرهنگی در شهرهای مختلف پرداخته و نظرات زیادی را درباره «دایره مینایی رنگ» یا همان آسمان یا به تعبیری حال و هوای سرزمین‌هایی که دیده، جمع‌آوری کرده است.

درباره کتاب زین دایره مینا

دایره مینا تشبیهی است از آسمان مینا رنگ و در نهایت روزگار رنگارنگ. جهان در نوع خود واقعا، مینایی و رنگارنگ است. زیرا این آسمان، شامل چیزها و دیدنی‌های زیادی است.

کتاب زین دایره مینا ازبخش تشکیل شده است که عنوان‌های آن عبارت‌اند از: دغدغه‌های خاوری؛ دغدغه‌های باختری؛ خوشه‌های خرمن خیال؛ رازهای خودی؛ اقلیم‌های دیگر. در این کتاب از پکن و کلکته و بانکوک تا ونیز و لندن و… در زیر این گنبد مینایی سخن‌های زیادی گفته شده است.

خواندن کتاب زین دایره مینا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

علاقه‌مندان به خواندن سفرنامه و آشنایی با فرهنگ و تمدن سرزمین‌های گوناگون

جملاتی از کتاب زین دایره مینا

نزدیک به سه سال پیش بود که برای اولین بار وسوسهٔ سفر به چین در من قوّت گرفت. آن روز گفتگو بود که برای تدریس زبان فارسی به مدّت یک سال به پکن بروم، که نشد و به جای آن به منظور استفاده از فرصت مطالعاتی به انگلستان رفتم، اما هیچگاه وسوسهٔ دیدار پکن با آن همه نام و آوازه از سرم بیرون نرفت. تابستان امسال گشایشی پیش آمد و با اندکی تمهید و لختی مکاتبه با بخش فارسی دانشکدهٔ ادبیات و زبانهای خاوری دانشگاه پکن سرانجام این سفر از هفتم تا بیست و هفتم مرداد ماه ۱۳۶۶ میسّر شد.

تهیهٔ بلیط و اخذ ویزا از سفارت چین برخلاف معمول آسان و تقریباً بی‌هیچ دردسری صورت پذیرفت. اینک روز چهارشنبه هفتم مردادماه ۶۶ ساعت هفت بعدازظهر به افق تهران با هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با نام «کردستان» به سوی پکن پرواز کرده‌ایم. مدت پرواز هفت ساعت و ارتفاع هواپیما تا ۳۱ هزار پا اعلام می‌شود، پس می‌توان پیش‌بینی کرد که با اختلاف ساعتی حدود پنج ساعت و نیم فردا صبح حوالی ۸ به وقت محلّی به پکن خواهیم رسید.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۵۰۶ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۵۰۶ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان