دانلود و خرید کتاب نماز نجوای مؤمنان آیت‌الله العظمی مظاهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نماز نجوای مؤمنان اثر آیت‌الله العظمی مظاهری

کتاب نماز نجوای مؤمنان

معرفی کتاب نماز نجوای مؤمنان

نماز، نجوای مؤمنان اثر مرجع عالیقدر، حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری (مدّظلّه‌العالی) است که مؤسسه فرهنگی مطالعاتی الزهرا (سلام‌الله علیها) آن را منتشر کرده است.

نماز در همه ادیان الهی وجود دارد و پیش از اسلام هم واژه نماز برای هرگونه عبادت و نیایش استفاده می‌شده است. پیش از اسلام، پیامبران بزرگ الهی امّت‌های خود را به برپا داشتن نماز، امر و به آن وصیت نموده‌اند. اهمیت نماز به اندازه‌ای است که قرآن شریف، از آن به عنوان یکی از دعاهای مهمّ حضرت ابراهیم (ع) برای خود و فرزندانشان یاد می‌کند:

(رَبِّ اجْعَلْنی مُقیمَ الصَّلاةِ وَ مِنْ ذُرِّیتی رَبَّنا وَ تَقَبَّلْ دُعاءِ) ابراهیم / ۴۰

پروردگارا، مرا برپادارندهٔ نماز قرار ده، و از فرزندان من نیز. پروردگارا، و دعای مرا بپذیر.

پس از ظهور اسلام، واژهٔ «صلاة» کاربرد خاص‌تری یافت و در معنای عبادتی ویژه با مقدّمات، مقارنات، اجزاء، ارکان و واجبات خاصّی به کار گرفته شد.

به هرحال در زمان حاضر، مقصود از نماز، عبادت ویژه‌ای است که از منظر تعالیم روح‌بخش دین اسلام، انجام آن واجب و ترک آن حرام و از گناهان کبیره است و همهٔ مسلمین به شکل واحدی، آن را به جا می‌آورند.

درباره کتاب نماز نجوای مؤمنان

کتاب نماز نجوای مؤمنان که در سه فصل تنظیم شده است، به تبیین شرایط و لوازم صحّت و کمال نماز در دو بُعد اخلاقی و فقهی به صورت توأمان می‌پردازد.

فصل اوّل کتاب شامل گزیدهٔ بیانات اخلاقی مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری «مدّظلّه‌العالی» پیرامون اهمیّت، اسرار، برکات، آداب، فضائل و جایگاه نماز در سیرهٔ معصومین (ع) و نیز آثار سوء اعراض از این عبادت بزرگ است. همچنین در این فصل، به صورت مختصر و کوتاه، به اهمیت و فواید نماز شب اشاره شده است.

فصل دوّم، خلاصهٔ احکام نماز است که از کتاب عصارهٔ دین، از دیگر تألیفات معظّم‌له، استخراج شده است.

فصل سوّم هم شامل بیش از هفتصد سؤال شرعی و استفتائات مربوط به نماز و پاسخ‌های حضرت آیت الله العظمی مظاهری «مدّظلّه‌العالی» است.

خواندن کتاب نماز نجوای مؤمنان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم.

علاقه‌مندان به کتاب‌های مذهبی- اخلاقی و همه آنها که دوست دارند عبادات فردی و به‌و‌یژه نماز را به درستی به جا آورند.


مشق اخلاق (دفتر اول)
آیت‌الله العظمی مظاهری
معاد، سرنوشت جاودانه‌ی انسان
آیت‌الله العظمی مظاهری
مشق اخلاق (دفتر دوم)
آیت‌الله العظمی مظاهری
آشنایی با چند مفهوم کلیدی اخلاق
علیرضا پناهیان
سیروسلوک؛ منزل اوّل: یقظه
آیت‌الله العظمی مظاهری
مشق اخلاق (دفتر سوم)
آیت‌الله العظمی مظاهری
مشق اخلاق؛ دفتر چهارم
آیت‌الله العظمی مظاهری
معرفت نفس (جلد اول)
آیت‌الله العظمی مظاهری
معرفت نفس (جلد دوم)
آیت‌الله العظمی مظاهری
معرفت نفس؛ جلد چهارم
آیت‌الله العظمی مظاهری
سیروسلوک، منزل سوم؛ تقوا
آیت‌الله العظمی مظاهری
شرح و تفسیر دعای عهد
آیت‌الله العظمی مظاهری
معرفت نفس؛ جلد هفتم
آیت‌الله العظمی مظاهری
هشت گام تا حضور قلب
حسن محمودی
روزه سلوک پرهیزکاران
آیت‌الله العظمی مظاهری
حقّ‌النّاس
آیت‌الله العظمی مظاهری
اسلام، آئین رستگاری
آیت‌الله العظمی مظاهری
صبر، کیمیای سعادت انسان
آیت‌الله العظمی مظاهری
سیروسلوک؛ منزل دوّم: توبه
آیت‌الله العظمی مظاهری
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
اهمیت نماز به اندازه‌ای است که قرآن شریف، از آن به عنوان یکی از دعاهای مهمّ حضرت ابراهیم (ع) برای خود و فرزندانشان یاد می‌کند: (رَبِّ اجْعَلْنی مُقیمَ الصَّلاةِ وَ مِنْ ذُرِّیتی رَبَّنا وَ تَقَبَّلْ دُعاءِ)
shariaty
افضل همهٔ اعمال، نماز است: «الصَّلَاةُ خَیرُ مَوْضُوعٍ فَمَنْ شَاءَ اسْتَقَلَّ وَ مَنْ شَاءَ اسْتَکثَرَ» نماز بهترین عمل است، هرکه خواست کمتر بخواند و هر کس که مایل باشد، بسیار به جا آورد. از پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمّهٔ اطهار (ع) نیز در اهمیت نماز روایات فراوانی نقل شده است. پیغمبر اکرم (ص) و امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند: «الصَّلَاةُ قُرْبَانُ کلِّ تَقِی» نماز وسیلهٔ قرب هر پرهیزکار است.
مصطفی
پیغمبر اکرم (ص) و امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند: «الصَّلَاةُ قُرْبَانُ کلِّ تَقِی» نماز وسیلهٔ قرب هر پرهیزکار است.
shariaty
«مَنْ صَلَّی رَکعَتَینِ وَ لَمْ یحَدِّثْ فِیهِمَا نَفْسَهُ بِشَی‌ءٍ مِنْ أُمُورِ الدُّنْیا غَفَرَ اللَّهُ لَهُ ذُنُوبَهُ» کسی که دو رکعت نماز بگزارد و در آن دو رکعت در اندیشهٔ امری از امور دنیا نباشد، تمام گناهان او بخشیده می‌شود. ‌ اگر نماز، واقعاً نماز باشد، در رفع گرفتاری‌ها به انسان کمک می‌کند. بسیار دیده شده در گرفتاری‌های سخت، دو رکعت نماز با حضور قلب، باعث رفع گرفتاری‌های مهمِّ زندگی انسان‌ها شده است. از روایات اهل بیت (ع) نیز استفاده می‌شود که نماز بهترین چیزها برای رفع حوائج (اعمّ از مادی و معنوی) است.
مصطفی
امیرالمؤمنین (ع) فرمودند: «شَبَّهَهَا رَسُولُ اللَّهِ (ص) بِالْحَمَّةِ تَکونُ عَلَی بَابِ الرَّجُلِ فَهُوَ یغْتَسِلُ مِنْهَا فِی الْیوْمِ وَ اللَّیلَةِ خَمْسَ مَرَّات» پیامبر (ص) نماز را به چشمه زلال آب گرمی تشبیه فرمودند که نمازگزار در شبانه روز پنج نوبت در آن شستشو می‌کند. نماز بسیاری از فضیلت‌ها و نیکویی‌ها را برای انسان تحصیل و بسیاری از رذائل و زشتی‌ها را از او دور می‌کند. چنان‌چه قرآن شریف نیز می‌فرماید: (إنَّ الصَّلوةَ تَنهَی عَنِ الْفَحْشَاءِ وَ الْمُنکرِ وَ لَذِکرُ اللهِ أکبَرُ وَ اللهُ یعْلَمُ مَا تَصْنَعونَ) همانا نماز آدمی را از فحشا و منکر باز می‌دارد و ذکر خدا بزرگ‌تر است و خدا به کارهایی که می‌کنید، آگاه است.
مصطفی
نماز، از جمله عبادات بسیار ارزشمندی است که در احکام عملی اسلام، از افضل اعمال به شمار می‌رود. بعد از اعتقاد به اصول دین، نماز از بارزترین نشانه‌های متّقین بوده و قرآن شریف، متّقین را با این علامت، معرّفی و توصیف فرموده است: (الَّذینَ یؤْمِنُونَ بِالْغَیبِ وَ یقیمُونَ الصَّلاةَ وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ ینْفِقُونَ) (پرهیزکاران) کسانی هستند که به غیب ایمان دارند و نماز را برپا می‌کنند و از آنچه به آنها روزی داده‌ایم، انفاق می‌نمایند.
مصطفی

حجم

۱۷۲٫۷ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۷۰ صفحه

حجم

۱۷۲٫۷ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۷۰ صفحه

قیمت:
۱۷,۰۰۰
تومان