دانلود رایگان کتاب جان شیعه فاطمه ولی‌نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جان شیعه اثر فاطمه ولی‌نژاد

کتاب جان شیعه

انتشارات:انتشارات سدید
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۱۷۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جان شیعه

کتاب جان شیعه نوشتهٔ فاطمه ولی نژاد است. انتشارات سدید این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این رمان حاوی درون‌مایه‌هایی مربوط با مذهب شیعه و دین اسلام است.

درباره کتاب جان شیعه

کتاب جان شیعه از صدای قرائت آیت‌الکرسی مادر، بوی اسفند، اسباب پیچیده در بار کامیون و اتاقی که خالی‌بودن آن از پنجره‌های بی‌پرده‌اش پیدا بود، آغاز شده است؛ سرآغاز تغییراتی اساسی در یک خانواده. راوی توضیح می‌دهد که در روزهای آخر شهریور ماه سال ۱۳۹۱، با سبک‌شدن آفتاب بندرعباس سپری می‌شد. «محمد» و همسرش «عطیه» پس از یک سال از شروع زندگی مشترکشان، آپارتمانی نوساز خریده و می‌خواستند طبقهٔ بالای خانهٔ پدری را ترک کنند؛ همچنان‌که «ابراهیم» و «لعیا» چند سال پیش چنین کردند. راوی می‌گوید که شاید به‌زودی نوبت برادر کوچکترش «عبدالله» هم برسید تا مثل ۲ پسر بزرگ‌تر به‌بهانٔ کمک‌خرج شروع زندگی هم که شده، زندگی‌اش را در این خانهٔ قدیمی و زیبا شروع کند تا پس از مدتی بتواند زندگی مستقل خود را در جایی دیگر تجربه کند.

رمان جان شیعه نوشتهٔ فاطمه ولی نژاد در ۵ بخش نوشته شده است. این کتاب در ماه محرم و روزهای مراسم عزاداری امام حسین (علیه‌السلام) می‌گذرد. راوی ارتباط خود و خانواده با این ماه را نیز روایت می‌کند.

خواندن کتاب جان شیعه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب جان شیعه

«از آتشی که با آمدن نوریه به جان خانواده‌ام افتاده و هنوز هم دامن گیر پدر و برادرم بود، آهی کشیدم و از آشپزخانه خارج شدم که دیدم مجید روبروی تلویزیون روی مبلی نشسته و چشم به مراسم عزاداری امام حسین (علیه‌السلام) دارد. ششم محرم از راه رسیده و خانه آسید احمد چه حال و هوایی به خودش گرفته بود که همه حیاط را سیاه پوش کرده و حتی داخل خانه خودشان را هم کتیبه زده بودند، ولی به قدری نجابت به خرج می‌دادند که از این جمع شیعه، هیچکس از من نخواست تا در خانه‌ام پرچمی بزنم و خودم هم تمایلی به این کار نداشتم که فلسفه این عزاداری‌ها همچنان برایم نامشخص بود. مجید از اول محرم پیراهن سیاه به تن کرده، ولی من هنوز نمی‌توانستم به مناسبت شهادت امام حسین (علیه‌السلام) در چهارده قرن پیش، رخت عزا به تن کنم و به مصیبت از دست دادنش، مثل مجید و بقیه، اشک بریزم که هر چند اهل بیت پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) برایم عزیز و محترم بودند، ولی نمی‌توانستم در فراق‌شان گریه کنم که من هرگز ایشان را ندیده بودم تا حالا از دوری‌شان بی‌تابی کنم. مراسمی که از تلویزیون پخش می‌شد، مربوط به تجمع نوزادان و کودکان شیرخواری بود که همگی به یاد فرزند شیرخوار امام حسین (علیه‌السلام) ، پیراهن‌های سبز به تن کرده و در آغوش مادرانشان به ناز نشسته بودند و همین صحنه برای من کافی بود تا داغ دخترم در دلم تازه شده و پرده اشکم دوباره پاره شود. چشمان کشیده مجید هم از اشک پُر شده و نمی‌دانستم به یاد مظلومیت کودک امام حسین (علیه‌السلام) اینچنین دلش آتش گرفته یا او هم مثل من هوای حوریه به سرش زده که دیگر چشم از چشم کودکان برنمی‌دارد. شاید هم دل‌هایمان در آتش یک حسرت می‌سوخت که اینهمه نوزاد در این مجلس دست و پا می‌زدند و کودک عزیز ما چه راحت از دست‌مان رفت.»

نظرات کاربران

fahime
۱۳۹۷/۰۷/۱۲

×××خطر لو رفتن داستان××× ×××اگر کتاب را نخوانده‌اید و قصد دارید بعدا بخوانید، از خواندن این نوشتار صرف‌نظر کنید.××× اسم کتاب را دیدید؟ هدف کتاب را؟ چند بزرگوار هم که در کانال های تلگرامی معرفی اش کرده بودند. با امید بسیار

- بیشتر
عاشق کتاب
۱۳۹۷/۰۷/۱۰

در مجموع کتاب بدی نبود اما چند نکته به نظرم مورد غفلت واقع شده بود: ۱ اتحاد بین مذاهب در اسلام یکی از ارکان اساسی است و توجه به آن واقعا ستودنی ، ولی آیا این تاکید بر تفاوت مذاهب در

- بیشتر
zahra🙃
۱۳۹۸/۰۲/۱۹

اگر مجید به عنوان شیعه واقعی معرفی شده پس چرا نمیتونه پاسخ چند سوال ساده ی الهه رو بده و پشت پرده ی احساسات پنهان میشه در آخر هم جواب عقلی و منطقی به سوالاتی که در متن کتاب مطرح

- بیشتر
مهربان زهرا
۱۳۹۶/۰۷/۱۸

کتاب عاشقانه خوبیه ولی توصیفات اش زیاده و در مورد مذهب شیعه و سنی خیلی اطلاعاتش سطحیه. خیلی بهتر می تونست جواب پرسش ها رو بدهد.

سارا
۱۳۹۷/۰۷/۲۷

این کتاب هر طور که باشه قشنگه. وبستگی به علاقهی طرف مقابل داره

الی
۱۳۹۶/۰۴/۱۹

کاملا مشخص که نویسنده هیچ اطلاعاتی از مذهب اهل سنت نداره کتاب از نظر واقع بینی ضعیف و فقط بعد عاشقانه قوی و تا حدی اغراق آمیز داشت

meshkat
۱۳۹۶/۱۰/۱۷

خیلی طولانی بود.نصف کتاب این بود.مجید...جانم الهه جان.خخخخ مجید مرد نبود فرشته بود

روح الله
۱۳۹۵/۰۹/۱۸

باسمه تعالی مدتی قبل کاربر محترم « s » این کتاب معرفی کردند که به دلیل مشغله های درسی و غیر درسی با اندکی تأخیر، در طول یک هفته موفق به مطالعه آن شدم. صرف پرداختن به این موضوع مهم شایان تقدیر

- بیشتر
delban
۱۳۹۷/۰۵/۲۶

کتاب خوبی بود وارزش خوندن داشت واقعا

محدثه
۱۳۹۷/۰۷/۱۱

من قبلا خوندم خوب خوب بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۱)
«بخاطر امام حسین (علیه‌السلام) صبر کردم و با خودشم معامله کردم که تو رو برام نگه داره!»
S
«اگه فلسفه سجده اینه که در برابر خدا کوچیک بودن خودتو نشون بدی، سجده روی خاک خیلی بهتر از سجده روی فرش و جانمازه
کتابخوان🤓
وقتی پیشونی رو روی خاک می‌ذاری، احساس می‌کنی در برابر خدا به خاک افتادی
کتابخوان🤓
در با نیرویی باز شد که محکم با دستم مانع شدم و دستپاچه پرسیدم: «کیه؟!!!» لحظاتی سکوت و سپس صدایی آرام و البته آمیخته به تعجب: «عادلی هستم.» چه کار می‌توانستم بکنم؟ سر بدون حجاب و آستین‌های بالا زده و نه کسی که صدایش کنم تا برایم چادری بیاورد. با کف دستم در را بستم و با صدایی که از ورود ناگهانی یک نامحرم به لرزه افتاده بود، گفتم: «ببخشید... چند لحظه صبر کنید!»
f
من اعتقاد دارم شیعه و سُنی برادرن. ما همه‌مون مسلمونیم. همه‌مون به خدا ایمان داریم، به پیامبری حضرت محمد (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) اعتقاد داریم، کتاب همه‌مون قرآنه و همه‌مون رو به یه قبله نماز می‌خونیم.
کتابخوان🤓
«من نمی‌دونم اینا دیگه کی هستن؟!!! میگن ما مسلمونیم، ولی از هر کافر و مشرکی بدترن! تازه تهدید کردن که اگه دستشون به حرم حضرت زینب (علیها السلام) برسه، تخریبش می‌کنن!
کتابخوان🤓
احساس می‌کردم خلیج فارس هم ملیح‌تر از هر زمان دیگری به رویم لبخند می‌زند و حس خوش زندگی را به یادم می‌آورد. انگار دریا هم با همه عظمتش از همراهی عاشقانه من و مجید به وجد آمده و بیش از روزهای دیگر موج می‌زد.
کتابخوان🤓
منم قبول دارم که اونم مثل ما مسلمونه! منم می‌دونم خیلی از مصیبت‌هایی که الان داره کشورهای اسلامی رو تضعیف می‌کنه، از تفرقه ریشه می‌گیره! منم می‌دونم که رمز عزت امت اسلامی، اتحاده!
کتابخوان🤓
این آرزو به سرعتی شبیه بادهای ساحلی از قلبم گذشت و به همان سرعت دریای دلم را طوفانی کرد. جاری شدن این اندیشه در ذهنم، سخت شگفت زده‌ام کرده بود، به گونه‌ای که برای لحظاتی احساس کردم با خودم غریبه شده‌ام
کتابخوان🤓
اینهمه که ما از پذیرایی خالصانه و بی‌ریای شیعیان عراقی لذت می‌بردیم، پادشاهان عالم در ناز و تنعم نبودند.
14161319

حجم

۶۰۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۶۰۱ صفحه

حجم

۶۰۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۶۰۱ صفحه

قیمت:
رایگان