دانلود و خرید کتاب مبانی اخلاق در آیات و روایات؛ جلد دوم علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مبانی اخلاق در آیات و روایات؛ جلد دوم اثر علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی

کتاب مبانی اخلاق در آیات و روایات؛ جلد دوم

معرفی کتاب مبانی اخلاق در آیات و روایات؛ جلد دوم

کتاب مبانی اخلاق در آیات و روایات نوشته علاّمه آیة‌الله حاج سیّد محمّدحسین حسینی طهرانی از مجموعه دوره علوم و مبانی اسلام و تشیع است که به موضوع مبانی اخلاقی در آیات قرآن و روایات اسلامی می‌پردازد. این کتاب که همزمان با نسخه چاپی در طاقچه منتشر شده، در دو جلد تدوین شده است و جلد دوم آن ۱۰مجلس دارد.

کتاب مبانی اخلاق در آیات و روایات؛ جلد دوم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب مبانی اخلاق در آیات و روایات؛ جلد دوم برای افراد علاقه‌مند به مطالعه آثار دینی و به خصوص مبانی تفکر اسلامی و شیعی، جذاب و خواندنی است.

جملاتی از کتاب مبانی اخلاق در آیات و روایات؛ جلد دوم

مردم دنیا غالباً چشمشان به ظاهر است و هر کسی کارهایی بکند که چشمگیر باشد، ظاهر باشد، زیاد سر و صدا داشته باشد و بوق و انتشارات در آن زیاد باشد، دنبالش می‌روند؛ چون به‌طور کلّی، طرز تفکّر و سطح اندیشۀ عامّه، کوتاه است! اینها در یک حدود خیلی خیلی نازلی تأمّل و تفکّر می‌کنند و به‌طور کلّی می‌توان گفت: «احساسات بر عقول آنها غالب است و مشاهدات بر اندیشه‌های آنها غالب است!» بنابراین اگر کسی کارهای خیلی چشمگیری کند، مثلاً مسجدی بسازد، بیمارستانی بسازد، طبع کتب دینی و از این کارها بکند، ولو خیلی خیلی مهم باشد، در نزد اینها خیلی دارای ارزش است؛ ولی حساب نمی‌کنند که این کارها بر چه اساسی بوده است. قرآن و این آیاتی که برای شما خوانده شد و سایر آیات و اصلاً بنای فلسفۀ اسلام بر این نیست و می‌گوید: «آن عملی برای انسان قیمت دارد که ایجاد روح کند، و هرچه این عمل در ایجاد آن پدیدۀ روحی قوی‌تر باشد، بهتر است.»

بنابراین اگر انسان عملی در دنیا انجام بدهد که این عمل خیلی چشمگیر باشد، ولیکن از روی تقوا نباشد، از روی خواست خدا نباشد، برای رضای خدا نباشد، در آن شائبۀ خودنمایی باشد، خودپسندی باشد، آوازه باشد، صیت باشد، حسّ تقدّم باشد و حسّ تفاخر باشد؛ اینها به درد خدا نمی‌خورد و برای دنیا است. 

درباره علامه محمدحسین حسینی طهرانی

سید محمدحسین حسینی طهرانی از علما و عرفای معاصر، فرزند سید محمدصادق طهرانی، در ۱۲ مرداد ۱۳۰۵ (۲۴ محرم ۱۳۴۵) در تهران متولد شد و روز ۱۷ تیر ۱۳۷۴ (۹ صفر ۱۴۱۶) در مشهد درگذشت.

تحصیلات ابتدایی را در تهران گذراند و برای تحصیلات حوزوی به قم رفت و در طول ۷ سال از محضر اساتید آنجا بهره برد و به درجه اجتهاد رسید و از دیدگاه عرفانی نیز مراتب توحید و تجرد را طی کرد. ی برای تکمیل تحصیلات علوم دینی در آغاز سن ۲۷ سالگی به عراق رفت و در نجف ساکن شد. در آنجا از علما و فقهای نجف کسب فیض کرد و درجهٔ اجتهاد را دریافت نمود. وی به سال ۱۳۷۷ هـ ق، در سن ۳۳ سالگی بعد از رسیدن به اجتهاد برای ترویج شعائر دینی بنا به دستور سید هاشم حداد به تهران بازگشت و در کسوت امام جماعت در مسجد قائم مشغول وعظ و ارشاد مردم و اقامه نماز شد. در جریان انقلاب و قیام ۱۵ خرداد همکاری و همفکری داشت و در شکل‌گیری و پیش‌نویس قانون اساسی تلاش کرد.

در سال ۱۴۰۰ ق، به درخواست استادش، سیدهاشم حداد، به مشهد رفت و مدت پانزده سال آخر عمر خود در آنجا بود. در این مدت، علاوه بر ترویج دین و تربیت شاگردان و طلاب، به تألیف و نشر (دوره علوم و معارف اسلام) پرداخت و آثار بسیاری در همین زمینه از خود برجای گذاشت.

توحید عملی و عینی، شرح رساله سیر و سلوک منسوب به بحرالعلوم، معادشناسی در ۱۰ جلد، امام‌شناسی در ۱۸ جلد، رساله نوین و اجتهاد و تقلید از جمله آثار این عارف و عالم گرانقدر است.

ختامه مسک
مسعود دلاور
اسرار ملکوت، مقدمه شرح حدیث عنوان بصری از امام صادق علیه السّلام (جلد سوّم)
سید محمدمحسن حسینی طهرانی
اسرار ملکوت، مقدّمۀ شرح حدیث عنوان بصری از امام صادق علیه‌السّلام (جلد اوّل)
سید محمدمحسن حسینی طهرانی
حصن حصین
اسماعیل شفیعی سروستانی
شمع جمع: آیت‌الله ملا حسین قلی همدانی
احمد نثاری
نفحات انس: انسان کامل در فرهنگ شیعه
سید محمدمحسن حسینی طهرانی
شرح دعای سمات
سیدعلی قاضی طباطبایی
سیره صالحان در حّجیت افعال و گفتار اولیاء الهی
سید محمدمحسن حسینی طهرانی
مبانی اخلاق در آیات و روایات؛ جلد اول
علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
حیات جاوید
سید محمدمحسن حسینی طهرانی
مهر تابناک
علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
مهر تابان
علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
انوار ملکوت؛ جلد دوم
علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
شرح فقراتی از دعای ابوحمزه ثمالی؛ جلد دوم
علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
رساله سیر و سلوک منسوب به بحر العلوم
علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
اسرار ملکوت، شرح حدیث عنوان بصری از امام صادق علیه السّلام (جلد دوم)
سید محمدمحسن حسینی طهرانی
مبانی تشیع (ابحاث اعتقادی)
علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی
شیطان
مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهم‌السلام دانشگاه تهران
عنوان بصری (جلد اول)
سیدمحمدمحسن حسینی طهرانی
آموزه‌های معرفت؛ شرح دعای ابوحمزه ثمالی (جلد اول)
سید محمدمحسن حسینی طهرانی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
خداوند علیّ أعلیٰ در این آیهٔ مبارکه، میزان ارزش انسان را براساس تقوا معیّن کرده و فرموده است: «علّت اختلاف شمائل و صورت‌ها و أشکال شما در دنیا برای این است که از یکدیگر شناخته و تمیز داده بشوید؛ (و الاّ این اختلاف صوَر و أشکال و هیئات و ألسنه و صداها و شمائل مختلف، که میزان برای سعادت و نجاح و معیار برای کمال نیست!) هر کدام از شما که تقوایش بیشتر و زیادتر باشد و در مصونیّت الهی قرار گرفته باشد، در نزد پروردگار ارجمندتر و گرامی‌تر است!»
شاهین

حجم

۲۹۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۲۹۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۲۶,۵۰۰
تومان