دانلود و خرید کتاب غربت فرزندان خمینی رضا رستمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب غربت فرزندان خمینی اثر رضا رستمی

کتاب غربت فرزندان خمینی

نویسنده:رضا رستمی
انتشارات:انتشارات صریر
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب غربت فرزندان خمینی

غربتِ فرزندانِ خمینی نوشته رضا رستمی شامل زندگی‌نامه و خاطرات شهدای سپاه پاسداران شهرستان مریوان است.

درباره کتاب غربت فرزندان خمینی

کتاب غربتِ فرزندانِ خمینی خاطرات سبز و به‌یادماندنی ۹۶ نفر از نقش‌آفرینان شهدای سپاه پاسداران شهرستان مریوان را در سال‌های دفاع مقدس؛ سال‌های عشق و خون به تصویر کشیده است.

این کتاب تجدید خاطره‌ای است برای آنان که بودند و دیدند و آیینه‌ای است برای آنان که نبودند اما تشنه ی رؤیت خورشید وجودشان هستند. شرح زندگی بعضی از شهدا حجت را بر خیلی‌ها تمام می‌کند. شهدایی که بهانه برای ماندن و نرفتن جنگ داشتند. اگر هم جبهه نمی‌رفتند در شهر هم تمام‌قد در خدمت جبهه بودند. آن‌قدر اخلاص داشتند که از وجودشان فوران می‌کرد. هرکجا کار برای رضای خدا بود اگر نفر اول نبودند جزو اولی‌ها بودند.

خواندن کتاب غربت فرزندان خمینی رابه چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

علاقه‌مندان به ادبیات پایداری و دفاع مقدس

جملاتی از کتاب غربت فرزندان خمینی

شهید محمد سعید پور محمد

فرزند: براخاص

ولادت: ۱۳۱۴/۴/۲

شهادت: ۱۳۶۱/۴/۲۳

محل شهادت: روستای پایگلان شهرستان سروآباد

نحوه شهادت: انفجار مین

محل دفن: گلزار شهدای روستای پایگلان شهرستان سروآباد

شهید محمدسعید پورمحمد برادر شهیدان محمد و صادق در روستای پایگلان از توابع شهرستان سروآباد میان خانواده‌ای فقیر و بی‌بضاعت در دامان مادرش کالی دیده به جهان گشود. پدرش براخاص کشاورز بود که در سال ۱۳۵۸ دار فانی را وداع گفت و مادرش نیز در سال ۱۳۶۰ از دنیا رفت. محمدسعید به دلیل فقر حاکم بر خانواده و نبود امکانات آموزشی از داشتن سواد محروم شد و از همان اوایل کودکی به جنگ مشکلات رفت و به کشاورزی و دامداری مشغول شد. با رسیدن به سن ازدواج در سال ۱۳۴۰ باخانم ثانیه لطفی ازدواج کرد و صاحب دو پسر به نام‌های معید، صلاح و دو دختر به نام‌های پرشنگ و درخشان شد. او برای امرارمعاش زندگی مشغول کشاورزی، کارگری و بنایی شد.

محمدسعید از ظلم بیزار بود و در فکر رفع مشکلات روستا و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم دیارش بود. با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی‌(ره) به آرزوی دیرینه‌اش رسید و در روزهای آغازین جنگ تحمیلی با اعتقاد و ایمان راسخ و شروع ناآرامی‌ها در کُردستان پس از استقرار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با در اختیار گذاشتن خانه ی خود در اختیار سپاه پاسداران سال ۱۳۶۰ به جمع پیشمرگان مسلمان کُرد پیوست و گام‌های مؤثری در این راه با حمل آذوقه و تدارکات به پایگاه‌ها برداشت.

سرانجام در جاده ی اصلی روستای پایگلان درحالی‌که مشغول حمل آذوقه به پاسگاه بود هنگام برگشت به روستای پایگلان براثر انفجار مین و اصابت ترکش آن به پاها و دست به همراه برادرش صادق و عرفان لطفی به شهادت رسید و به جمع هم‌رزمان شهیدش پیوست.

نظرات کاربران

اکبرآقا
۱۳۹۹/۰۸/۲۳

اسم کتاب رو که دیدم فکر کردم درمورد بچه های غریب خمینی توی آمریکان خخخخح 😂😂😂اما وقتی خوندم دیدم درمورد غربت فرزندان ایرانه ،واقعا هم شهدا غریب هستن اونها از جان خودشون بخاطر وطن و ناموس و شرفشون گذشتند اما

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۴)
گفتم: استعفا بده شرایط خیلی سخت است ناراحت شد و گفت: من را از مرگ می‌ترسانی؟ من آگاهانه این راه را انتخاب کرده‌ام و از خداوند می‌خواهم توفیق شهادت را از من سلب نکند شما باید برای ما دعا کنید نه این‌که ما را از جنگیدن با دشمن بازدارید.
flora
در موقع نماز دست از کار می‌کشید نمازش را می‌خواند و همیشه دعا می‌کرد و می‌گفت: خداوندا به این درختان برکت بده تا ثمره ی فراوانی داشته باشند و دعای خیر مردم این منطقه هم‌پشت سر ما باشد و پولی را که ما می‌گیریم حلال باشد. روی کسب رزق و روزی حلال خیلی تأکید داشت می‌گفت: اگر نان حرام به بچه‌ها بدهیم منحرف می‌شوند سربار جامعه می‌گردند حتی وقتی را که در طول کار صرف نماز می‌کرد. در پایان کار آن را جبران می‌کرد تا مبادا مزدی که می‌گیرد حلال نباشد.
flora
مدتی باهم در استان مازندران در منطقه‌ای به نام گرمک در باغی کار می‌کردیم و در آنجا درخت میوه می‌کاشتیم او در کاشت درخت‌ها بسیار دقت می‌کرد به کارش ایمان داشت می‌گفت: این کار ثواب دارد چون وقتی این درخت‌ها به ثمر برسند کسی که از میوه‌ی آن‌ها استفاده بکند و رحمتی بفرستد ما هم در ثواب این کار شریک خواهیم بود بنابراین خیلی صادقانه کار می‌کرد.
flora
روی کسب رزق و روزی حلال خیلی تأکید داشت
flora
جزو معدود کسانی بود که نماز و روزه‌اش ترک نمی‌شد
flora
از دوازدهم تا شانزدهم خرداد حاج احمد متوسلیان به کمک نیروهای ارتش به فرماندهی رسول عبادت ارتفاعات قوچ سلطان را آزاد کردند در این عملیات هشتادوچهار عراقی اسیر و دویست نفر کشته و زخمی دادند.
flora
بیست و سوم بهمن‌ماه سال ۱۳۵۹ نیروهای حاج احمد متوسلیان ارتفاعات تته و پاسگاه ژالانه را آزاد کردند.
flora
هیجدهم آذرماه سال ۱۳۵۹ حاج احمد متوسلیان روستای دزلی، ارتفاعات قلعه بروسلی بین روستای دزلی و دمیو را آزاد کرد؛ و با شکست سپاه رزگاری به سر انجامید.
flora
می‌گفت: من وسیله‌ای بيش نيستم، اراده‌ی اصلي به خدا تعلق دارد، وقتي قرار باشد، كاري به خاطر خدا انجام شود و مسبب آن کار من باشم، بدون شك، اراده‌ی خداوند به نصرت در انجام کار تعلق خواهد گرفت، کار به سرانجام خواهد رسيد، من هم تكليفم را ادا کرده‌ام.
flora
زمانی که می‌خواستیم عروسی کنیم بااین که امکانات برگزاری یک عروسی پُرزرق‌وبرق را داشتیم اما او اصرار داشت عروسی‌اش باید آن‌قدر ساده، پاک و بی‌آلایش باشد که به‌عنوان الگویی در سادگی موردپذیرش و استقبال دیگر جوانان قرار گیرد. آغاز مراسم با تلاوت قرآن کریم بود نوای دل‌نشین و گوش‌نواز قرآن همه‌جا طنین افکنده بود بعضی از مهمانان از دیدن این منظره دچار بهت و حیرت شده بودند حتی عده‌ای از بستگان معترض بودند؛ اما احمد می‌گفت: شما نوای دل‌نشین‌تری از تلاوت قرآن پیدا کنید تا ما از آن استفاده کنیم چنین امری محال نیست من با اعتقادات و باورهایم زندگی می‌کنم ما زندگی مشترکمان را با کلام وحی آغاز کردیم تا عاقبتی نیکو و پسندیده داشته باشیم این موضوع به باورهای درونی ما دو نفر برمی‌گردد. ما می‌خواهیم باعقیده و برای عقیده‌مان زندگی کنیم دیگران هم سبک و شیوه‌ی دیگری را دوست دارند.
flora

حجم

۹۸۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۹۸۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۸,۶۰۰
تومان