دانلود و خرید کتاب سیره صالحان در حّجیت افعال و گفتار اولیاء الهی سید محمدمحسن حسینی طهرانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیره صالحان در حّجیت افعال و گفتار اولیاء الهی اثر سید محمدمحسن حسینی طهرانی

کتاب سیره صالحان در حّجیت افعال و گفتار اولیاء الهی

معرفی کتاب سیره صالحان در حّجیت افعال و گفتار اولیاء الهی

کتاب سیره صالحان در حّجیت افعال و گفتار اولیاء الهی، در حجیت فعل و کلام ولیّ الهی و اتکاء بر آن در مقام عمل و اتخاذ آن به‌عنوان روش و سنت و سیره می‌باشد. این کتاب را که همزمان با نسخه چاپی در طاقچه منتشر شده، حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی نوشته است و انتشارات مکتب وحی آن را به چاپ رسانده است.

درباره‌ی کتاب سیره صالحان در حّجیت افعال و گفتار اولیاء الهی

کتاب سیره صالحان در حّجیت افعال و گفتار اولیاء الهی، به روش سیر و سلوک و زندگی صالحان می‌پردازد که با زندگی خود ثابت کردند، رفتار و گفتار اولیای الهی، حجیت دارد. در این کتاب، مخاطب برای داشتن یک زندگی برا ساس روش سیر و سلوک صالحان راهنمایی می‌شود تا بتواند مصداق آیه‌ی زیر شود:

یا فَتحُ، کما لا یوصَفُ الجلیلُ جَلَّ جَلالُه و لا یوصَفُ الحُجَّةُ، فکذلک لا یوصَفُ المؤمِنُ المُسلِمُ لِأمرِنا.

«ای فتح، همچنان که خدای جلیل جلّ جلاله به وصف و شرح نیاید، و همان‌طور که حجت او نیز به وصف و بیان نیاید، همین‌طور مؤمنی که تسلیم امر ما شده باشد و خود را با تمام وجود در اختیار ما قرار داده باشد و حقیقت ولایت ما را به نحو اتمّ و واقع قبول داشته باشد نیز به وصف و شرح نخواهد آمد.»

کتاب  سیره صالحان در حّجیت افعال و گفتار اولیاء الهی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب سیره صالحان در حّجیت افعال و گفتار اولیاء الهی برای افراد علاقه‌مند به مطالعه آثار دینی و به خصوص مبانی تفکر اسلامی و شیعی، جذاب و خواندنی است.

درباره‌ی حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی 

سید محمدمحسن حسینی طهرانی، فیلسوف، عارف و فقیه شیعی است. او پس از پایان تحصیلات ابتدایی خود به تحصیل به رشته‌ی مکانیک و ماشین‌سازی روی آورد و بعد از مدتی وارد علوم حوزوی گشت. سید محمدمحسن حسینی طهرانی برای تکمیل آموزش خود مدتی را در قم و نجف سپری کرد. وی در سال ۱۳۷۴ در مشهد در گذشت.

جملاتی از کتاب  سیره صالحان در حّجیت افعال و گفتار اولیاء الهی

عقل که موهبتی است الهی، از آن جهت دارای شرافت و کرامت است که نفس را در موارد شبهه و ابهام از تردید و سرگشتگی درمی‌آورد و حق و باطل را به او می‌نمایاند؛ و بدین جهت، حکم و اجتهاد او هم از جهت شرع و هم از نظر عرف مورد پذیرش و قبول است.

کلام انبیاء الهی و اولیاء پروردگار نیز به‌جهت حکایت از متن واقع و حقیقت نفس‌الأمر دارای حجیت ذاتیه است؛ و به این علت، عقلْ حکم به لزوم متابعت از آنان را دارد؛ یعنی پیش از اطاعت و انقیاد نسبت به احکام و تکالیف شرع، این حکم و الزام عقل است که انسان را مجبور به پذیرش اوامر و نواهی صادره از انبیاء الهی و معصومین علیهم السّلام می‌نماید؛ و اگر در این الزام و اجبار اختیار تام و حکم قطعی نداشت، انسان ملزم به اطاعت نبوده و در پیشگاه عدل الهی محکوم نمی‌گردید.

در تمامی کتب آسمانی به‌خصوص قرآن کریم و آثار حضرات معصومین علیهم السّلام، هیچ‌گاه و در تحت هیچ شرایطی لزوم متابعت از انبیاء و معصومین علیهم السّلام به شخص و سلیقه و طرز فکر و نظر خاص آنها برنگشته است؛ بلکه فقط‌ و فقط به‌جهت حکایت و نقل سخن آنان از عالم واقع و انطباق کلام آنان با واقعیات عوالم ربوبی بوده است، و در واقع هیچ خواست و اعمال سلیقه‌ای از آنان صادر نمی‌شود تا موجب ابهام و شبهه گردد.

نظرات کاربران

سیره صالحان
۱۳۹۸/۱۰/۰۵

بسیار عالی حقیقتا این کتاب در کنار کتاب اسرارملکوت جلد دوم خیلی از حقائق پیرامون اولیا الهی را روشن کرده است و جلوی بسیاری از انحرافات را گرفته است

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
اکثر افراد در امور روزمرّهٔ شخصی و مسائل اجتماعی و سیاسی، به‌جای رعایت عقل و سداد و انطباق قضایا و حوادث با مبانی عقلانی و بینش واقع‌گرایانه، به پیروی از تخیّلات و اوهام و امور اعتباری و بچه‌گانه روی می‌آورند؛ و بسیار اندک‌اند اشخاصی که اگرنه صددرصد مسائل خود را با مبانی منطقی و قواعد متقن تطبیق نمایند، بلکه تلاش و کوشش آنان بر وصول به حدّاکثری از امور واقعی و حقیقی است و سعی بر آن دارند که از هر فرصتی برای ادراک حقایق و واقعیات در عالم وجود استفاده نمایند.
Mohammad Ali Zareian
نفس انبیاء و معصومین علیهم السّلام صرفاً نقش اراده و مشیّت پروردگار را در خود جای می‌دهد و آن را به مردم ابلاغ می‌نماید، لاغیر. مریضی که به طبیب مراجعه می‌کند، پزشک برای نوشتن نسخه و دستور دارو از او دربارهٔ قوم‌وخویش و حسب‌ونسبش نمی‌پرسد؛ بلکه صرفاً به شخص او و بیماری و شرایط خود او می‌نگرد. بنابراین، هیچ نیازی نیست که انسان در مقام اطاعت از پیامبر الهی و یا معصوم علیه السّلام سؤال کند: «آیا این دستور شما ناشی از نظریهٔ شخصی و رأی فردی شما است، یا دستور و امر پروردگار؟»، زیرا فرض صحت این سؤال، موجب سقوط حجیت و الزام کلام آن نبی و دستور آن معصوم خواهد بود؛ و دیگر نه‌تنها اطاعت از آن پیامبر و آن معصوم واجب و الزامی نخواهد بود، بلکه شرعاً حرام و مستوجب عقوبت است.
Mohammad Ali Zareian
در روایات بسیاری از معصومین علیهم السّلام، میزان ارزش و مرتبهٔ هر شخصی را به عقل او منوط و مربوط دانسته‌اند، نه به کمّیت عمل و کثرت کارها و افعال او. عقل که موهبتی است الهی، از آن جهت دارای شرافت و کرامت است که نفس را در موارد شبهه و ابهام از تردید و سرگشتگی درمی‌آورد و حق و باطل را به او می‌نمایاند؛ و بدین جهت، حکم و اجتهاد او هم از جهت شرع و هم از نظر عرف مورد پذیرش و قبول است.
Mohammad Ali Zareian
نیکوترین روش و عمل در زندگی شخصی و اجتماعی، انطباق آن عمل بر متن واقع؛ و در صورت عدم یقین به انطباق، نزدیک‌ترین مسیر و گزینش به‌سمت واقع است و دور بودن از گزینش توهّمات و تخیّلات و اعتباریات.
Mohammad Ali Zareian
اگر قطع به عدم وصول شخصی به مرتبهٔ ولایت یا شک در آن وجود داشته باشد، عمل به دستورات او بدون رعایت ضوابط و انطباق با مبانی متقن شرع حرام می‌باشد. در اینجاست که مسئلهٔ تقلید از مجتهد و کیفیت التزام به آن و رعایت جوانب تقلید و مقدار التزام به فتاوای یک مجتهد، و معیارهای گزینش یک مجتهد به‌عنوان مرجع و مفتی، و اینکه انسان نمی‌تواند از هر شخصی تقلید کند و به هر مرجعی روی‌آورد و طوق تقلید هر مفتی و صاحب‌رأیی را به گردن آویزد، شکل و صورت حقیقی خود را بازمی‌یابد.
Mohammad Ali Zareian

حجم

۸۲۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۸۰ صفحه

حجم

۸۲۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۸۰ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان