دانلود و خرید کتاب زاویه‌ی دید در داستان جمال میرصادقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زاویه‌ی دید در داستان اثر جمال میرصادقی

کتاب زاویه‌ی دید در داستان

انتشارات:انتشارات سخن
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب زاویه‌ی دید در داستان

جمال میرصادقی در کتاب «زاویه دید در داستان» موازین و قواعد و مواد و مصالح زاویه‌ی دید در داستان را بیان می‌کند، چراکه نویسندگان برای آنکه اثرشان غنی و ماندگار بماند ناگزیر به خواندن مباحث این کتاب‌اند.

خلاصه‌ی کتاب «زاویه‌ دید در داستان»

هرچه از ارزش و اهمیت زاویه دید در داستان‌نویسی امروز بگوییم کم گفته‌ایم؛ زاویه دید بر داوری‌ خواننده‌ها تأثیر می‌گذارد و احساس آن‌ها را نسبت به شخصیت‌ها و اعمال آن‌ها برمی‌انگیزد. انتخاب زاویه‌ی دید بر عناصر دیگر داستان چون صدا (لحن و کلام) و شخصیت‌ها و درونمایه اثر می‌گذارد. در واقع، پایه‌ی زاویه دید بر اساس درونمایه بنا می‌شود، البته بسته به آن است که خواننده از داستان چه انتظاری دارد. زاویه‌ دید مثل میکروسکوب یا تلسکوب نادیده‌ها را آشکار می‌کند و چیزهایی را که از طریق چشم غیرمسلح دیده نمی‌شود، پیش چشم می‌گذارد و در ضمن خلاقیت نویسنده را برمی‌انگیزد. 

کتاب «زاویه‌ دید در داستان»‌ برای چه کسانی مناسب است؟​

کتاب «زاویه دید در داستان» 

به خواننده شناختی نسبی از شیوه‌های نقل داستان می‌دهد، لذت خواندن داستان‌های متنوع و گوناگون را نیز همراهش می‌آورد. علاقه‌مندان و پژوهش‌گردان، داستان‌نویسان تازه‌کار و کهنه‌کار می‌توانند این کتاب را مرجع مطالعات خود قرار دهند. 

درباره‌ی «جمال میرصادقی»​​

جمال میرصادقی در ۱۹ اردیبهشت ۱۳۱۲ در تهران متولد شد. میرصادقی علاوه بر تدریس و پژوهش به نوشتن داستان هم می‌پرداخت و آثارش به چندین زبان ترجمه شده است. از مجموعه داستان‌های او می‌توان به «چشم‌های من خسته»، «شب‌های تماشا و گل زرد»، «این شکسته‌ها»، «درازنای شب»، «شب چراغ»، «دوالپا»، «هراس»... نام برد. کتاب‌های پژوهشی او در زمینه‌ی داستان عبارت‌اند از «عناصر داستان»، «ادبیات داستانی»، «داستان و ادبیات»، «جهان داستان غرب»، «داستان‌نویس‌های نام‌آور معاصر ایران»...

جملاتی از کتاب «زاویه دید در داستان»

«زاویه‌ی دید، نظرگاه، دیدگاه، یا کانون روایت، نمایش‌دهنده‌ی شیوه‌ای است که نویسنده به یاری آن، حال و هوای (حال و هواها) وضعیت و موقعیت‌های شخصیت‌های، گفت‌وگوها و حادثه‌ها و عناصر دیگری که داستان را به‌وجود می‌آورد، به خواننده ارائه‌ می‌دهد و درواقع، رابطه‌ی نویسنده را با داستان به نمایش می‌گذارد. زاویه‌ دید را شخصیت‌ها، چه شخصیت اصلی باشد چه شخصیت مخالف و مقابل و بینش شخصیت‌های مهم و نویسنده‌ها تعیین نمی‌کنند. زاویه دید، با هیچ یک از شخصیت‌هایی که کانون تمرکز داستان بر آن‌ها قرار گرفته، (شخصیت ساده و جامع) یا با گفت‌وگوها، تک‌گویی‌ها، صحنه‌ها، مدت زمانی و فضا و رنگ‌ها تعیین نمی‌شود. زاویه‌دید، با درون‌مایه، نماد، سبک و عناصر دیگر داستان یکی نیست و با انواع داستان (داستان‌های واقعی، خیال و وهم و عملی خیالی و...) مشخص نمی‌شود. 

فهرست کتاب «زاویه دید در داستان»

یادداشت

زاویه دید در داستان (اول شخص، دوم شخص، سوم شخص)

روایت ذهنی

روایت نامه‌ای

روایت یادداشت‌گونه

روایت خود زندگی‌نامه‌ای

روایت خاطره‌گونه

تک‌گویی درونی

خودگویی

تک‌گویی نمایشی

زاویه‌ی دید دانای کل

زاویه‌ی دید دانای کل محدود به ذهن یک نفر

زاویه‌ی دید دانای کل محدود به ذهن دو نفر

زاویه‌ی دید دانای کل محدود به ذهن سه نفر

زاویه دیدنمایشی

زاویه‌ی دید دانای کل بدون شخصیت مرکزی

زاویه دید دوم شخص

زاویه دیدهای نادر

زاویه دیدهای ترکیبی



معرفی نویسنده
عکس جمال میرصادقی
جمال میرصادقی

جمال میرصادقی یکی از نویسندگان و پژوهشگران مشهور ایرانی در زمینه ادبیات داستانی و داستان‌نویسی است. او کتاب‌های بسیاری در زمینه ادبیات، نقد و پژوهش ادبی و داستان و رمان دارد و یکی از بزرگ‌ترین استادان داستان‌نویسی معاصر ایرانی است. امروزه کتاب‌های او مانند چراغی روشن برای تمام کسانی هستند که دوست دارند درباره داستان‌نویسی بدانند و یا در این مسیر قدم بگذارند.

نظرات کاربران

کاربر ۲۰۲۰۶۷۱
۱۳۹۹/۰۵/۲۳

چرا باید قیمت کتاب چاپ شده با قیمت پی دی‌اف کتاب برابر باشه؟!؟!؟!واقعن چرا؟؟؟!!!

سياه مشق
۱۳۹۹/۰۴/۲۱

لطفا کتابهای استاد میرصادقی رو تخفیف زیاد بزارید که بتونیم استفاده کنیم..

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۶۹۰ صفحه

حجم

۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۶۹۰ صفحه

قیمت:
۹۵,۰۰۰
۴۷,۵۰۰
۵۰%
تومان