دانلود و خرید کتاب ادبیات داستانی جمال میرصادقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ادبیات داستانی اثر جمال میرصادقی

کتاب ادبیات داستانی

انتشارات:انتشارات سخن
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ادبیات داستانی

«ادبیات داستانی» نوشته‌ی جمال میرصادقی اولین بار تحت عنوان «قصه، داستان کوتاه، رمان» منتشر شد. این کتاب جهت آشنایی با اصول و فنون هنر داستان‌نویسی و خلق ادبیات داستانی غنی کمک می‌کند.

خلاصه‌ی کتاب «ادبیات داستانی»

انقلاب مشروطیت در تمام ارکان اجتماع حرکتی پدید آ‌ورد که زمینه‌ساز تحولاتی گوناگون شد. ادبیات داستانی تشخصی دیگرگونه یافت که هم از نظر ساختار و هم از نظر معنا از ادبیات داستانی گذشته متمایز بود. نبود معیار و سنجشی درست برای خلق رمان به معنای مرسوم و شناخته‌شده‌ی آن، نویسندگان را به سهل‌انگاری واداشت و حرفه‌ای نبودن کار نویسندگان از غنای ادبیات کم می‌کرد. به تدریج با گذشت زمان شناخت اصول و فنون داستان‌نویسی نوین برای هر نویسنده‌ی ایرانی ضرورت یافت و آگاهی آن نیز خوانندگان و جویندگان را یاری داد تا قدرت شناخت و تمیز خود را تقویت کنند و با چشم بازتر و دید انتقادی‌تر به این نوع بنگرند، زیرا که خواننده‌ی آگاه‌تر و داناتر بر آثار راستین و معتبرتر صحه می‌گذارد و آثار معتبرتر فرهنگ و شناخت ذهنی خوانندگان را رشد بیشتری می‌دهد و در نهایت، موجب تعالی و تکامل این هنر می‌شود. هدف این کتاب آشنایی بیشتر خوانندگان با شیوه‌ها داستان‌نویسی است.

کتاب «ادبیات داستانی» برای چه کسانی مناسب است؟

«ادبیات داستانی»‌ کتابی پژوهشی برای داستان‌نویسان و جوانان علاقه‌مند به این حوزه است که این کتاب جهت اعتلای داستان و داستان‌نویسی در ایران نوشته و تدوین شده است.

جملاتی از کتاب «ادبیات داستانی»

«قصه تاریخچه‌ای بسیار قدیمی دارد. مجموعه‌ای از قصه‌هایی که تاریخ آن به حدود چهار هزار سال پیش از میاد مسیح می‌رسد، از فرهنگ و تمدن مصری باقی مانده است. شاید بتوان گفت که مصری‌ها اولین ملتی هستند که قصه‌ را به ادبیات جهان هدیه کردند. موضوع این قصه‌ها متنوع است، از قصه‌هایی درباره‌ی سحر و جادو و ارواح گرفته تا افسانه‌های تمثیلی و قصه‌های پرماجرا و عاشقانه... بعد از قصه‌های مصری، ادبیات آشوری ـ بابلی از جمله منظومه‌ی حماسی گیلگمش قدیم‌ترین قصه‌ی به جا مانده است که قدمت آن به حدود دو هزار سال پیش از میلاد مسیح می‌رسد». 

درباره‌ی «جمال میرصادقی»

جمال میرصادقی در ۱۹ اردیبهشت ۱۳۱۲ در تهران متولد شد. میرصادقی علاوه بر تدریس و پژوهش به نوشتن داستان هم می‌پرداخت و آثارش به چندین زبان ترجمه شده است. از مجموعه داستان‌های او می‌توان به «چشم‌های من خسته»، «شب‌های تماشا و گل زرد»، «این شکسته‌ها»، «درازنای شب»، «شب چراغ»، «دوالپا»، «هراس»... نام برد. کتاب‌های پژوهشی او در زمینه‌ی داستان عبارت‌اند از «عناصر داستان»، «ادبیات داستانی»، «داستان و ادبیات»، «جهان داستان غرب»، «داستان‌نویس‌های نام‌آور معاصر ایران»...

فهرست کتاب «ادبیات داستانی»

​بخش اول: قصه

بخش دوم: رمانس

بخش سوم: داستان کوتاه

بخش چهارم: رمان



معرفی نویسنده
عکس جمال میرصادقی
جمال میرصادقی

جمال میرصادقی یکی از نویسندگان و پژوهشگران مشهور ایرانی در زمینه ادبیات داستانی و داستان‌نویسی است. او کتاب‌های بسیاری در زمینه ادبیات، نقد و پژوهش ادبی و داستان و رمان دارد و یکی از بزرگ‌ترین استادان داستان‌نویسی معاصر ایرانی است. امروزه کتاب‌های او مانند چراغی روشن برای تمام کسانی هستند که دوست دارند درباره داستان‌نویسی بدانند و یا در این مسیر قدم بگذارند.

نظرات کاربران

ݥحَّدٽہ
۱۳۹۹/۰۳/۲۳

آقای میر صادقی خسته نباشید 🌹 کتابی بسیار عالی برای علاقه مندان به ادبیات من به شخصه این کتاب رو سه بار خوندم و ازش سیر نشدم

سعیدچوخوف
۱۳۹۹/۱۱/۲۵

عالی عالی عالی

Samin Pourshahbazi
۱۴۰۰/۰۳/۰۸

بسیار عالی. علاقه مندان به ادبیات حتما کتاب رو مطالعه بفرمایند.

Aminhosein.D
۱۴۰۲/۰۱/۱۴

خیلی عامیانه نوشته شده،اصلا چیز تخصصی و خاصی نگفته که چطوری و از کجا شروع کنیم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۶۴۸ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۶۴۸ صفحه

قیمت:
۸۵,۰۰۰
تومان