دانلود و خرید کتاب بابا حق نداشت هادی خورشاهیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بابا حق نداشت اثر هادی خورشاهیان

کتاب بابا حق نداشت

معرفی کتاب بابا حق نداشت

بابا حق نداشت نوشته هادی خورشاهیان مجموعه داستان طنزی برای نوجوانان است. یازده داستان طنز بامزه با موضوعات و فضاهای مختلف در این کتاب می‌خوانید. داستان‌های این کتاب در مدرسه، خانه و محیط بیرون از آن اتفاق می‌افتند.

 خواندن کتاب بابا حق نداشت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

 نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های طنز مخاطبان اصلی این کتاب اند.

 درباره هادی خورشاهیان

هادی خورشاهیان متولد ۱۳۵۲ و نویسنده‌ای است که در هر دو حوزه ادبیات بزرگسال و کودک و نوجوان فعالیت دارد. او بیش از ۸۰ جلد کتاب در زمینه‌های مختلف ادبی همچون رمان، فیلمنامه، ترانه، شعر و نمایشنامه نوشته است.

جملاتی از کتاب بابا حق نداشت.

آورده‌اند، شاید هم برده‌اند، خدا خودش بهتر می‌داند که پادشاه و خَدَم و حَشَم و غیره و ذلک، پس از بازدید از کارخانه‌های ماشین‌سازی و باغ‌وحش، از پادشاه آن جا پرسیدند:

- چطور شد این‌طور شد؟

پادشاه آنجا هم گفت:

- ما اوّل استعداد بچّه های مان را پرورش دادیم، بعد هم به آن‌ها آموزش دادیم تا این‌کاره شدند.

پادشاه همایونی ما هم یک پنج‌تومانی از جیب جلیقهٔ شاهانه‌اش در آورد و فرمود:

- از این‌ها که گفتید، چند تا بدهید.

ملّاهای مکتبخانه اوّلش خیلی خوشحال شدند، بعد که رفتند سر کلاس درس بلاد فرنگ، دیدند اصلاً هم چیز خوبی نیست، نه‌فلک دارد، نه بچّه ها پای معلّم شان را توی تشت می‌گذارند و می‌شویند. تازه از همه بدتر، بچّه ها برای معلّم شان خوراکی‌های خوشمزّه هم نمی‌آورند.

مشکلات آموزش‌وپرورش - که البته شدیداً داشتن هرگونه مشکلی تکذیب می‌شود- دقیقاً از همین‌جا شروع شد. آن‌قدر هم ادامه پیدا کرد تا دامن معلّم‌های حق‌التدریسی امروز را هم گرفت. (از الآن می‌دانم سردبیر روی دامن را خط می‌زند، می‌نویسد کُت، شاید هم بنویسد مانتو. می‌گویید نه، یادداشت سردبیر را بخوانید!)

بله بالاخره، بعد از این‌که یک هفته خودکار توی دماغمان بود، استخدام حق‌التدریسی معلّم‌های حق‌التدریسی، به دادمان رسید و این دو، سه صفحه را به هر مکافاتی بود نوشتیم. البته اگر طنز نشده است تقصیر ما نیست، حقوق برای معلّم حق التدرسی از نان شب هم واجب‌تر است. از سیب‌زمینی و پیاز هم واجب‌تر است، از سرویس هم واجب‌تر است، از آب‌سردکن هم واجب‌تر است، از توجّه وزیر به معلّم‌ها هم واجب‌تر است

نظرات کاربران

محمدرضا
۱۳۹۹/۰۶/۰۱

بسیار عالی بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
دانش‌آموزان گرامی! از این‌که روز اوّل مهر، از شما امتحان نهایی می‌گیریم، معذرت می‌خواهیم. (ای ول! تا حالا، هیچکی از ما دانش‌آموزان گرامی عذرخواهی نکرده بود.)
محمدرضا
- نمی‌گویم زبان یاد نگیرید، از گرسنگی می‌میرید، ولی زبان خیلی مهم است. جواد معصومی‌گفت: - آره آقا. اصلاً زبان به گرسنگی ربط ندارد، فقط قدرت چشایی دارد. الآن توی آمریکا سی میلیون نفر زبان بلدند، ولی گرسنه‌اند!
محمدرضا

حجم

۴۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

حجم

۴۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان