دانلود و خرید کتاب سیروسلوک؛ منزل اوّل: یقظه آیت‌الله العظمی مظاهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیروسلوک؛ منزل اوّل: یقظه اثر آیت‌الله العظمی مظاهری

کتاب سیروسلوک؛ منزل اوّل: یقظه

معرفی کتاب سیروسلوک؛ منزل اوّل: یقظه

سیروسلوک اثر مرجع عالیقدر حضرت آیة‌الله العظمی مظاهری (مدّظلّه‌العالی) است که در آن شرح منازل هفت‌گانه سالک در رسیدن به حق امده است. کتاب حاضر شرح منزل اول، یقظه (بیداری) است.

سیر و سلوک واژه‌ای مقدّس و نورانی است که در هر عصر و زمانی، طالبان معرفت و تشنگان معنویت که محبّت خداوند را در دل خود و عشق او را در سر می‌پرورانده‌اند، به سوی خود جذب کرده است.

گام برداشتن در راهی که آدمی را به معبود خویش وصل می‌کند و رسیدن به لقای الهی، خواستهٔ قلبی مؤمنان حقیقت طلب و گمشدهٔ بسیاری از انسان‌های تکامل خواه است.

درباره مجموعه کتاب‌های سیر و سلوک

مجموعهٔ مباحث «سیر و سلوک» معظّم له، مشتمل بر یک مقدّمه و چند دفتر است.

کتاب حاضر، دفتر اوّل از دفاترِ حاوی شرح منازل هفتگانه است و مباحث آن که به‌شرح «منزل یقظه» اختصاص دارد، در طول سال‌های مختلف توسّط حضرت آیت الله العظمی مظاهری «مدّظلّه‌العالی» در شب‌های جمعه و در مسجد حکیم اصفهان بیان گردیده و پس از تنظیم، تحقیق و ویرایش و سپس بازبینی نهائی معظّم له، به صورت حاضر و در دو فصل کلّی ارائه می‌گردد.

فصل اوّل کتاب، با عنوان درآمدی بر منازل سیر و سلوک به بیان ضرورت و نتایج سلوک الی الله می‌پردازد و با ذکر نام منازل هفتگانهٔ سیر به سوی خداوند، خطّ مشی کلّی مجموعهٔ سیر و سلوک را تبیین می‌نماید.

فصل دوّم کتاب با عنوان بیداری، در برگیرندهٔ شش بخش اصلی جذبه، توجه، غفلت، تفکّر، تذکّر و مراقبت است که در حقیقت اجزاء اصلی منزل یقظه می‌باشند.

درباره آیت الله مظاهری

آیت الله العظمی مظاهری که از شاگردان مبرّز و از پرورش‌یافتگان مکتب اخلاقی، عرفانی دو عارف کبیر معاصر، حضرت آیت الله العظمی امام خمینی (ره) و حضرت علامه طباطبائی (ره) هستند، علاوه بر برخورداری از مقام بلند فقهی و سابقهٔ تدریس بیش از چهل سال دروس فقه و اصول در عالی‌ترین سطوح، سالیان متمادی در کسوت استاد اخلاق به تزکیهٔ نفوس و تطهیر قلوب مشتاقان وادی سیر و سلوک پرداخته‌اند و با تربیت طالبان معرفت و تعلیم اخلاقی آنان، شاگردانی مهذّب که از صفای دل و روح برخوردارند و خود از معلّمان اخلاق به شمار می‌آیند، به جامعهٔ اسلامی تقدیم نموده‌اند.

فهرست کتاب سیروسلوک؛ منزل اوّل یقظه

دیباچه

فصل اوّل: درآمدی بر منازل سیر و سلوک؛

فصل دوّم: بیداری؛

منابع و مآخذ

سیروسلوک، منزل سوم؛ تقوا
آیت‌الله العظمی مظاهری
شرح منازل هفتگانه‌ی سیروسلوک (مقدمه: سلوک معنوی در پرتو نور قرآن و عترت)
آیت‌الله العظمی مظاهری
حقّ‌النّاس
آیت‌الله العظمی مظاهری
معرفت نفس (جلد اول)
آیت‌الله العظمی مظاهری
معرفت نفس (جلد دوم)
آیت‌الله العظمی مظاهری
عطش
هیات تحریریه موسسه فرهنگی مطالعاتی شمس الشموس
پندهای آسمانی
واحد پژوهش نشر نور معارف
جلوه های ملکوتی
واحد پژوهش نشر نور معارف
شرح دعای سمات
سیدعلی قاضی طباطبایی
بهجت الدعاء
مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی بهجت قدس سره
بیقرار
هیات تحریریه موسسه فرهنگی مطالعاتی شمس الشموس
معرفت نفس؛ جلد چهارم
آیت‌الله العظمی مظاهری
سیروسلوک؛ منزل دوّم: توبه
آیت‌الله العظمی مظاهری
شیطان
مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهم‌السلام دانشگاه تهران
معرفت نفس (جلد سوم)
آیت‌الله العظمی مظاهری
معرفت نفس؛ جلد هفتم
آیت‌الله العظمی مظاهری
سیروسلوک، منزل چهارم؛ تخلیه (پیراستن)
آیت‌الله العظمی مظاهری

نظرات کاربران

سیه پوش
۱۳۹۹/۱۱/۰۳

با سلام کتابی با مضامینی ساده و مفاهیمی عمیق و گره گشا. حتما توصیه میکنم کسانی که علاقه به تزکیه نفس و حرکت الی الله رو دارن مطالعه کنن. بسیار مفید و از اصول مقدمات

reza
۱۴۰۲/۰۳/۲۵

جلد یک و دو رو دارم بسیار خوبه توصیه میکنم حتما بخونید

کاربر ۴۴۲۴۵۷۲
۱۴۰۲/۰۱/۰۴

لطفاً منزل پنجم تحلیه رو قرار بدید

الله.محمد.علی.فاطمه.حسن.حسین
۱۴۰۰/۰۹/۲۳

بسیار عالی . الحمدالله

hamed...*
۱۴۰۲/۱۲/۱۵

عالی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۷)
طبق نقل مشهوری، خداوند عزّوجل در روایت قدسی می‌فرماید: «مَنْ طَلَبَنی وَجَدَنی، وَ مَنْ وَجَدَنی عَرَفَنی، وَ مَنْ عَرَفَنی أحَبَّنی، وَ مَنْ أحَبَّنی عَشَقَنی، وَ مَنْ عَشَقَنی عَشَقْتُهُ وَ مَنْ عَشَقْتُهُ قَتَلْتُهُ، وَ مَنْ قَتَلْتُهُ فَعَلَی دِیتُهُ، وَ مَنْ عَلَی دِیتُهُ فَأَنَا دِیتُه» در حقیقت، کسی که خداوند را که مستجمع جمیع کمالات است می‌یابد، مطمئنّاً عاشق او می‌شود و ذات باری تعالی می‌فرماید: در این صورت من نیز عاشق او می‌شوم و از اینجا به بعد، نفس کشی سالک پیش می‌آید و به جایی می‌رسد که وقتی عاشق خداوند شد، بابت این عشق، نفس امّارهٔ خود را می‌کشد و چنین انسانی خدایی می‌شود و به کمک و لطف خودِ خداوند تبارک و تعالی، کلیهٔ صفات رذیله را در وجود خود نابود می‌کند. پاداش این نابودی صفات رذیله، به دست آوردن خود خدا است.
مصطفی
معنای اصلی قانون مراقبه که پیشتر به طور مختصر بیان شد، کنترلِ توجّه است.
shariaty
قرآن کریم می‌فرماید: ای انسان تو حرکت را شروع کن، مؤمن شو، همّت داشته باش، خداوند در بن بست‌ها به فریاد تو می‌رسد و در گرفتاری‌ها دست تو را خواهد گرفت. رفع گرفتاری دنیوی ممکن است در برخی موارد به صلاح بنده نباشد یا انسان با تأخیر متوجّه امداد الهی شود. ولی گرفتاری سیر و سلوک و حرکت به سوی خداوند، حتماً یاری حق‌تعالی را به همراه دارد.
مصطفی
از نظر قرآن کریم، انسان در حرکت به سوی پروردگار هستی است و منتهای این سیر خداوند متعال می‌باشد: " یا أَیهَا الْإِنْسانُ إِنَّک کادِحٌ إِلی رَبِّک کدْحاً فَمُلاقیهِ" این حرکت پر رنج و پر مشقّت است. امّا، نتیجهٔ آن مطلوب خواهد بود. مقصود از ارسال رسل و انزال کتب، سیردادن انسان در مسیر صحیح و دست‌یابی او به مقام عنداللّهی است.
مصطفی
ای پروردگار من، هیچ مولای کریمی را صبورتر از تو، بر بندهٔ لئیمی چون خود نیافتم.
جعفری
امیرالمؤمنین علی (ع) در روایتی می‌فرمایند: هیچ‌گاه کار نیک و ثواب را کوچک مشمار، چون ممکن است یک کار خوب از نظر تو کوچک بنماید ولی از نظر خداوند بسیار پسندیده و با ارزش باشد و تو ندانی. و نیز گناه را کوچک مشمار، زیرا ممکن است یک گناه در نظر تو کوچک جلوه کند، امّا برای سقوط تو بسیار بزرگ و با اهمیّت باشد و موجب خشم و غضب الهی گردد.
محمدرضا میرباقری
دل انسان جایگاه خداوند رحمان بوده و به صورت امانت در دست او است و باید تلاش کند حضور خدا را در آن حفظ نماید.
محمدرضا میرباقری
قدم گذاشتن در راه سیر و سلوک سخت و مشکل است. انسان باید با هوی و هوس مبارزه کند. باید پا روی نفس امّاره بگذارد و مخالف تمایلات نفسانی عمل کند، ولی باید دانست که این امر مشکل، یاری خداوند را به همراه دارد و نتیجهٔ آن رسیدن به مقامات عالیه و درجات والای عرفانی است. پس اگر این مسیر طولانی است و اگر راه پر فراز و نشیب است، لطف و عنایت پروردگار در همهٔ مراحل پشتیبان و همراه انسان بوده و توأم با همّتی که سالک می‌کند، این توفیق الهی است که او را به مقصد می‌رساند.
مصطفی
خداوند متعال بر اساس فضل و رحمت خود، هدایت سالک را بر عهده گرفته و با تدابیری حکیمانه، مانع سقوط و گمراهی وی می شود.
کاربر ۲۴۹۶۰۱۸
در روایات آمده است که خداوند در روز قیامت از بنده‌ای که در دنیا با مشکلات فراوانی روبرو بوده و با استقامت و پایداری توانسته است، بر معضلات مسلّط شود، عذر خواهی می‌کند و به او می‌گوید: ای بندهٔ من، من از هفتاد پدر و مادر برای تو مهربان‌تر بودم ولی صلاح تو در وجود مشکل تو بود.
محمدرضا میرباقری

حجم

۱۱۷٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

حجم

۱۱۷٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان