دانلود و خرید کتاب دموکراسی و انقلاب: از یونان باستان تا سرمایه‌داری مدرن جرج نواک ترجمه پرویز بابائی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دموکراسی و انقلاب: از یونان باستان تا سرمایه‌داری مدرن اثر جرج نواک

کتاب دموکراسی و انقلاب: از یونان باستان تا سرمایه‌داری مدرن

معرفی کتاب دموکراسی و انقلاب: از یونان باستان تا سرمایه‌داری مدرن

جرج نواک (۱۹۹۲-۱۹۰۵)، فیلسوف سیاسی امریکایی است. گرچه‌ دموکراسی‌ از سابقه‌ و پیشینه‌‌ای طولانی‌ برخوردار است‌ و به‌ عصر یونان‌ و روم‌ باستان‌ برمی‌گردد، اما دموکراسی‌ در مفهوم‌ مدرن‌ محصول‌ تحولات‌ فکری‌ و اجتماعی‌ قرون‌ جدید بوده‌ است‌. بسیاری‌ از صاحبنظران‌ میان‌ دموکراسی‌، سرمایه‌داری‌، جامعه‌ صنعتی‌، تجدد و فرهنگ‌ نو رابطه‌ای‌ نزدیک‌ می‌بینند. در اروپای‌ غربی‌، از عوامل‌ گوناگونی‌ همچون‌ فئودالیسم‌ و پراکندگی‌ قدرت‌ سیاسی‌، جنبش‌ اصلاح‌ دینی‌ مسیحی‌، رشد طبقات‌ تاجر پیشه‌ جدید و ظهور وجه‌ تولید سرمایه‌داری‌، انقلاب‌های‌ دموکراتیک‌ و انقلاب‌ صنعتی‌ می‌توان‌ نام‌ برد که‌ در تکوین‌ و استقرار دموکراسی‌ نقش‌ اساسی‌ داشتند. این‌ مجموعه‌ عوامل‌ در مناطق‌ دیگر جهان‌ تکوین‌ نیافت‌ و تجربه‌ دموکراسی‌ غربی‌ در آنها تکرار نشد. دموکراسی‌ در غرب‌ مراحلی‌ را پیمود و از شکل‌ محدود و سرمایه‌دارانه‌ آن‌ به‌ اشکال‌ فراگیرتر و رفاهی‌ تکامل‌ یافت‌. نخستین‌ نهادهای‌ دموکراتیک‌ در یونان‌ و روم‌ باستان‌ پیدا شدند. اولین‌ اندیشه‌های‌ فلسفی‌ درباره‌ دموکراسی‌ از جانب‌ فلاسفه‌ آن‌ سرزمین‌ها مطرح‌ شد. در عصر رنسانس‌ در اروپا، تجربه‌ عملی‌ و نظریه‌ دموکراسی‌ عهد باستان‌ بار دیگر مورد توجه‌ قرار گرفت‌. اندیشمندان‌ رنسانس‌ برتقلید از تجربه‌ یونان‌ و روم‌ تاکید داشتند. اصول‌ دموکراسی‌ آتنی‌ توجه‌ اندیشمندان‌ سیاسی‌ را به‌ خود جلب‌ کرد. دموکراسی‌ یونانی‌، تجربه‌ای‌ سیاسی‌ بود که‌ در فاصله‌ سال‌های‌ ٥٠٨ تا ٣٣٨ قبل‌ از میلاد رخ‌ داد. آتن‌ بزرگترین‌ دولت‌ شهر یونانی‌ و نیرومندترین‌ دولت‌ شهر دموکراتیک‌ در بین‌ دولت‌ شهرهای‌ یونان‌ بود. دموکراسی‌ آتنی‌ امکان‌ مشارکت‌ شمار گسترده‌ای‌ از شهروندان‌ در حیات‌ سیاسی‌ را فراهم‌ می‌کرد. البته‌ زنان‌، بردگان‌ و بیگانگان‌ جزو شهروندان‌ آتنی‌ به‌ شمار نمی‌آمدند. تحول‌ اولیه‌ در نظام‌ سیاسی‌ آتن‌ از آریستوکراسی‌ به‌ دموکراسی‌ در آغاز، در نتیجه‌ اصلاحات‌ سولون‌ رهبر منتخب‌ آن‌ دولت‌ - شهر در ٥٩٤ ق‌.م‌ شروع‌ شد. از دیگر آثار نواک «مقدمه‌ای بر منطق مارکسیستی»، «بنیادهای ماتریالیسم»، «فلسفه‌ی تجربه‌گرا از لاک تا پوپر» است که دو رساله‌ اخیر از سوی پرویز بابایی به فارسی ترجمه شده است.
آیا قرن آمریکا به پایان رسیده است؟
جوزف نای
مقدمه‌ای بر تحلیل سیاسی
دونالد استریکلند
درباره‌‌ی دموکراسی
فیروز سالاریان
آینده‌ علوم سیاسی
گری کینگ
مبانی سرمایه‌داری
دیوید کوتس
چند جهانی‌شدن: گوناگونی فرهنگی در جهان کنونی
پیتر برگر
از سقراط تا سارتر: فلسفه برای همه
ت.ز. لاوین
خیانت‌ها
سیما زائر رفیعی
کین‌توزی
ماکس شلر
مونتسکیو و روسو؛ پیشگامان جامعه‌شناسی
امیل دورکیم
بزرگان مکتب اتریش
رندال جی. هولکام
پوپولیسم چیست؟
یان ورنر مولر
عصر نهایت‌ها: تاریخ جهان ۱۹۱۴ ـ ۱۹۹۱
اریک هابسبام
دموکرات‌ها! سخنگوی جمهوری‌خواهان نباشید (زبان، گفتمان و رفتارشناسی آرای عمومی)
جرج لاکوف
فلسفه در عصر حاضر
آلن بدیو
نیچه و پست مدرنیسم
دیو رابینسون
گفتاری درباره اقتصاد سیاسی
ژان ژاک روسو
پاشنه‌ی آشیل سرمایه‌داری؛ پول کثیف و چگونگی احیای نظام بازار آزاد (جلد اول)
ریموند بیکر
اشرافیت، سلطنت، دموکراسی: داستان حماقت و تباهیِ اخلاقی و اقتصادی
هانس هرمان هوپ

نظرات کاربران

Hemmat
۱۳۹۵/۰۴/۳۰

دموکراسی پدیده ای تاریخ است و ریشه در تاریخ دارد. اگرچه نویسنده ی کتاب با توجه به دو اصل اساسی آزادی و برابری ، ریشه ی دموکراسی را به گذشته ی دور میرساند اما خاستگاه اصلی دموکراسی یونان باستان و دولت

- بیشتر
کاربر ۲۷۵۹۴۴۰
۱۴۰۲/۱۰/۰۱

مثل همیشه بازهم شعار های قشنگ و دهن پر کن سوسیالیست ها ، فارغ از ارائه ی زیر ساخت

amyn
۱۴۰۲/۰۷/۱۳

توصیه می شود اگر تاریخ اروپا در قرون جدید و همچنین آشنایی با مارکسیسم و سرمایه داری ندارید سراغ این کتاب نیایید. ترجمه میتوانست روان تر باشد. جرج نواک چپ می باشد و از دیدگاه دفاع از مارکسیسم این کتاب را

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
دموکراسی در همه جا فرزند انقلاب بود. «از سده‌ی هفتم تا دوران غلبه‌ی روم، تاریخ یونان مملو از انقلاب‌ها و ضدانقلاب‌ها، کشتارها، تبعیدها و مصادره‌ها بود. دشمنی‌های سیاسی در دولت‌ـشهرهای کوچکی که در آنجا مبارزات داخلی شکلِ کینه‌جویی‌های خاندانی به خود می‌گرفت بی‌رحمانه‌تر نبود.»
محمد طاهر پسران افشاریان
فرودستان ـ پلبین‌ها ـ ناگزیر بودند قدرت برتر را از دست‌های صاحبان سابق خود به زور تصرف کنند. یونانیان با تجربه‌ی خود دریافتند که دموکراسی با اقدام مستقیم مردم به‌وجود آمده و فقط می‌توانست با گوش به زنگی و هشیاری خستگی‌ناپذیر علیه دشمنان حاکمیت و حقوق‌شان محفوظ بماند.
ایران
در سایر بخش‌های جهان تنها از راه مبارزات طبقاتی شدید و مداومی که به نابودی رژیم‌های سرسخت‌تر به اوج می‌رسید، صورت گرفت. فرودستان ـ پلبین‌ها ـ ناگزیر بودند قدرت برتر را از دست‌های صاحبان سابق خود به زور تصرف کنند. یونانیان با تجربه‌ی خود دریافتند که دموکراسی با اقدام مستقیم مردم به‌وجود آمده و فقط می‌توانست با گوش به زنگی و هشیاری خستگی‌ناپذیر علیه دشمنان حاکمیت و حقوق‌شان محفوظ بماند.
محمد طاهر پسران افشاریان
هیچ‌یک از شهرـدولت‌های یونان از راه‌های مسالمت‌آمیز و تدریجی به دموکراسی نرسیدند. هنگامی که نهادها و قوانین رژیم دمکراتیکی که هنوز ایجاد نشده بود، حاکمیت مردم از طریق آراء مردم چگونه می‌توانست برقرار شود. نه در یونان و نه در هیچ جای دیگر دموکراسی به شهروندانِ سپاسگزار به‌عنوان هدیه‌ای از سوی فرمانروایان یا طبقات فوقانی خیراندیش تقدیم نشد.
محمد طاهر پسران افشاریان
هیچ‌یک از شهرـدولت‌های یونان از راه‌های مسالمت‌آمیز و تدریجی به دموکراسی نرسیدند. هنگامی که نهادها و قوانین رژیم دمکراتیکی که هنوز ایجاد نشده بود، حاکمیت مردم از طریق آراء مردم چگونه می‌توانست برقرار شود. نه در یونان و نه در هیچ جای دیگر دموکراسی به شهروندانِ سپاسگزار به‌عنوان هدیه‌ای از سوی فرمانروایان یا طبقات فوقانی خیراندیش تقدیم نشد.
ایران

حجم

۳۱۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

حجم

۳۱۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

قیمت:
۷۳,۰۰۰
تومان